Jump to content

PS3 aansluiten op PC beeldscherm?


Sprunk

Recommended Posts

Beste mensen,

Mijn broertje is in het bezit van een Sony PS3. Hij heeft zelf geen TV of beeldscherm op zijn kamer. Hij moet nu dus, wanneer hij wilt spelen, beneden op de huis TV spelen. Hij kan eigenlijk alleen 's Avonds spelen omdat hij overdag op school zit. Het probleem is nu dus dat er 's Avonds ook weinig tijd is omdat de rest van het gezin TV wilt kijken. Om een lang verhaal kort te maken: Hij wilt een eigen TV.

Het budget van mijn broertje is echter niet groot genoeg voor een Televisie. Vandaar dat ik even opheldering wil over de mogelijkheid van een beeldscherm op een PS3. Kan dit überhaupt? En wat is de kwaliteit. Het zal een beeldscherm gaan worden mét HDMI ingang en een Full HD (1920x1080). Hoe is de kwaliteit als je een game speelt die alléén 720P ondersteund. Mijn ervaring met mijn PC scherm is namelijk een zeer onscherp beeld als je niet de maximale resolutie kiest. Zal dat ook zo zijn als je een beeldscherm aan een PS3 hangt en niet de hoogste resolutie kiets?

Alvast bedankt! ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Tuurlijk, een scherm doet het op zijn native resolutie altijd het beste. Toch doen moderne schermen het ook prima op lagere resoluties dan de native resolutie. Ik speelde vaak games op een lagere resolutie dan die van mijn beeldscherm (1024x768 op een 1280x1024 scherm) en het enige verschil is dat de randjes wat gekarteld zijn, het ziet er misschien allemaal net iets minder scherp uit maar het is nauwelijks storend te noemen.

Goedkoopste Full HD monitor met HDMI is rond de 145 euro, Klik.

Link to comment
Delen op andere websites

Het enige wat je wel moet weten, welke ook het grootste verschil is tussen een tv en monitor (behalve de overduidelijke natuurlijk, zoals afstandsbediening etc.), is dat een monitor meestal geen upscaler heeft, wat een tv meestal wel heeft. Een upscaler kan de resolutie van de informatie die hij krijgt upscalen naar de native resolutie. Dit ziet er natuurlijk niet hetzelfde uit als op native resolutie (wanneer de input dus al op de native res is, zonder upscaler), maar wel mooier dan wanneer hij niet upgescaled zou zijn.

Voor de rest is er niks speciaals aan. Alleen inpluggen en gamen maar. Doe het zelf ook op een 24".

Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft een leuke 2.1 set van Trust dus wil hij het geluid daarover laten gaan. Dat gaat via zo'n 2.5mm aansluiting. Ik weet niet of die op een PS3 zit trouwens, maar er zal ook wel een manier zijn om die erop te prikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als zijn monitor een headset ding heeft (of Aux uit of wat dan ook) dan kan hij z'n speakers daarop aansluiten. Als zijn monitor dit niet heeft, heeft hij een probleem. Budget (ik neem aan budget omdat Trust geen HQ-HD-Dolby-THX-certified-surround-sound-High-Blaster-Efficiency-Systemen levert) speakers hebben namelijk vrijwel nooit een Aux in ding. Heeft hij dit wel, dan zal hij via converters de witte en rode tulp in de Aux in moeten steken.

Link to comment
Delen op andere websites

(ik neem aan budget omdat Trust geen HQ-HD-Dolby-THX-certified-surround-sound-High-Blaster-Efficiency-Systemen levert)

Is dat een grapje ofzo? :cab::puh:

Anyway, om mijn TV zit ook een 2.5 MM jack, en daar sluit ik ook mijn boxen wel eens op aan, klinkt prima, nog geen problemen mee gehad, op me ouders na :$

EDIT: een 2.5 MM jack in zit overigens niet op de ps3, maar is meestal wel te vinden op een computer beeldscherm ;)

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...