Jump to content

Pc ineens heel erg traag


KillerZero86

Recommended Posts

Mijn pc is vanuit het niets heel traag geworden, ik denk aan een virus, behalve dat Mbam en Avira niets kunnen vinden.Als ik mijn computer aanzet gaat dat tergend langzaam, het boot screen gaat nog op standaard snelheid, maar daarna is de snelheid er wel uit. Dan gaat hij op internet controleren (Ik heb Win7, dus 2 computers met een draaiend dingetje ervoor) en dat duurt achtelijk lang, hoewel mijn internet al werkt. Zodra die klaar is wordt de pc sneller, maar nog steeds langzaam. Als ik in veilige modus zonder netwerkmogelijkheid opstart gebeurt precies hetzelfde, dus eht virus lijkt iets met het icoontje te maken te hebben. Ideeën of tips over hoe mijn pc weer snel te krijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KillerZero86

    10

  • wesley123

    5

  • ikt

    4

  • Sprunk

    4

@Wesley: als het fragmentatie is, hoe komt het dan dat het snelheidsverlies uit de lucht is komen vallen?

@DJMaddox: ja, al meerdere keren, maar ik zie niets verdachts, maar misschien herken ik ze gewoon niet. Is er geen mogelijkheid om all meestarten de services en programma's naar een txtbestandje te kopiëren?

Overigens heb ik er wel een hele zooi uitstaan, dus ik denk niet dat het snelheidsverlies daar vandaan komt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn geen échte virusscanners hé. Dat zijn gratis programmatjes die lang niet alle virussen vinden.

Download eens een trail van een goede antivirus zoals ESET NOD32 of Kespersky. Die vinden over het algemeen meer dan een gratis programmaatje.

Link to comment
Delen op andere websites

@Wesley: als het fragmentatie is, hoe komt het dan dat het snelheidsverlies uit de lucht is komen vallen?

@DJMaddox: ja, al meerdere keren, maar ik zie niets verdachts, maar misschien herken ik ze gewoon niet. Is er geen mogelijkheid om all meestarten de services en programma's naar een txtbestandje te kopiëren?

Overigens heb ik er wel een hele zooi uitstaan, dus ik denk niet dat het snelheidsverlies daar vandaan komt.

Dat kan maarzo, had ik ook, vraag me het alleen niet te verklaren :puh:

al een virus scan gedraait?

al de OP gelezen?

Link to comment
Delen op andere websites

Download eens Realtemp of een ander temperatuurmeet programma en post je temps hier. Misschien throtteld hij wel terug omdat hij te warm is.

Ook voor jou: lees de OP. Hij is sloom en wordt nadat hij een tijd aanstaat sneller. Bij jou theorie zou dat precies andersom moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer gaan jullie eens je grijze cellencomplex gebruiken? Er staat toch dat zijn PC van de een op de andere dag traag is geworden. Ik zie geen verband hiermee met RAM geheugen of een volle HDD, want RAM verdwijnt niet spontaan en een HDD wordt niet opeens *poef* vol.

@ TS: Heb je al een andere betere scanner geprobeerd.

Probeer anders ook eens systeemherstel uit te voeren naar een datum waarop je PC nog normaal reageerde. Wellicht lost dat een en ander op.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...