KillerZero86 Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Mijn pc is vanuit het niets heel traag geworden, ik denk aan een virus, behalve dat Mbam en Avira niets kunnen vinden.Als ik mijn computer aanzet gaat dat tergend langzaam, het boot screen gaat nog op standaard snelheid, maar daarna is de snelheid er wel uit. Dan gaat hij op internet controleren (Ik heb Win7, dus 2 computers met een draaiend dingetje ervoor) en dat duurt achtelijk lang, hoewel mijn internet al werkt. Zodra die klaar is wordt de pc sneller, maar nog steeds langzaam. Als ik in veilige modus zonder netwerkmogelijkheid opstart gebeurt precies hetzelfde, dus eht virus lijkt iets met het icoontje te maken te hebben. Ideeën of tips over hoe mijn pc weer snel te krijgen? Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 maak eens een logje met HiJack This en plaats die op nucia.eu Is je harde schijf gefragmenteert? Gebruik ook eens TuneUp Utilities en doe daar alles ff mee, dat werkt sowieso al Reageren
Djmaddox Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Kijk eens in msconfig om te zien wat er allemaal opgestart wordt als je Pc boot. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 @Wesley: als het fragmentatie is, hoe komt het dan dat het snelheidsverlies uit de lucht is komen vallen? @DJMaddox: ja, al meerdere keren, maar ik zie niets verdachts, maar misschien herken ik ze gewoon niet. Is er geen mogelijkheid om all meestarten de services en programma's naar een txtbestandje te kopiëren? Overigens heb ik er wel een hele zooi uitstaan, dus ik denk niet dat het snelheidsverlies daar vandaan komt. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Ja, 2. Zoals te lezen in de openingspost. Reageren
Sprunk Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Dat zijn geen échte virusscanners hé. Dat zijn gratis programmatjes die lang niet alle virussen vinden. Download eens een trail van een goede antivirus zoals ESET NOD32 of Kespersky. Die vinden over het algemeen meer dan een gratis programmaatje. Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 @Wesley: als het fragmentatie is, hoe komt het dan dat het snelheidsverlies uit de lucht is komen vallen? @DJMaddox: ja, al meerdere keren, maar ik zie niets verdachts, maar misschien herken ik ze gewoon niet. Is er geen mogelijkheid om all meestarten de services en programma's naar een txtbestandje te kopiëren? Overigens heb ik er wel een hele zooi uitstaan, dus ik denk niet dat het snelheidsverlies daar vandaan komt. Dat kan maarzo, had ik ook, vraag me het alleen niet te verklaren al een virus scan gedraait? al de OP gelezen? Reageren
Djmaddox Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Download eens Realtemp of een ander temperatuurmeet programma en post je temps hier. Misschien throtteld hij wel terug omdat hij te warm is. Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Je kan ook eens malwarebytes proberen. Een gratis en zeer goed programma dat naar verchillende pc fouten zoekt. Gaat van registratiebestanden tot trojans en backdoors ect.. Reageren
wesley123 Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Je kan ook eens malwarebytes proberen. Een gratis en zeer goed programma dat naar verchillende pc fouten zoekt. Gaat van registratiebestanden tot trojans en backdoors ect.. je kunt ook eens de OP lezen(alweer ) Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Download eens Realtemp of een ander temperatuurmeet programma en post je temps hier. Misschien throtteld hij wel terug omdat hij te warm is. Ook voor jou: lees de OP. Hij is sloom en wordt nadat hij een tijd aanstaat sneller. Bij jou theorie zou dat precies andersom moeten zijn. Reageren
iefen Geplaatst: 19 juni 2010 Rapport Geplaatst: 19 juni 2010 euhm, heb je weinig ram of is je hele hd mss vol?? Reageren
Sprunk Geplaatst: 19 juni 2010 Rapport Geplaatst: 19 juni 2010 (bewerkt) Wanneer gaan jullie eens je grijze cellencomplex gebruiken? Er staat toch dat zijn PC van de een op de andere dag traag is geworden. Ik zie geen verband hiermee met RAM geheugen of een volle HDD, want RAM verdwijnt niet spontaan en een HDD wordt niet opeens *poef* vol. @ TS: Heb je al een andere betere scanner geprobeerd. Probeer anders ook eens systeemherstel uit te voeren naar een datum waarop je PC nog normaal reageerde. Wellicht lost dat een en ander op. Bewerkt: 19 juni 2010 door Sprunk Reageren
Dieko Geplaatst: 19 juni 2010 Rapport Geplaatst: 19 juni 2010 Maak je pc kast open en maak hem schoon Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.