Jump to content

Pc ineens heel erg traag


KillerZero86

Recommended Posts

Het helpt allemaal geen flikker. Ik heb nu met kaspersky online, Mbam en Avira antvir gescanned en alles nada. Ik heb uitgezocht welke processen er nog bezig zijn met opstarten tijdens de extreme traagheid en het ene proces (NiaSvc) volledig uitgeschakeld: geen resultaat. Ik heb ccleaner gebruikt, ik heb al mijn schijven gedefragmenteerd, ik heb een hijackthis log geprobeerd te maken, maar die geeft steeds dat 1 prcoes nog bezig is en dat daarom de scan niet voltooid kan worden. In safemode zijn de symptomen precies hetzelfde, ik ben ten einde raad. Moet ik weer gaan formatteren?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KillerZero86

    10

  • wesley123

    5

  • ikt

    4

  • Sprunk

    4

Probeer TuneUp is, TuneUp ruimt je PC erg goed op. Hier kun je de demo downloaden

Volgens mij is het tijd dat Jowx en PatrickW een dagje uit naar de opticien gaan organiseren want dat programma is al een paar keer genoemd in deze draad.:puh:

En zo'n geweldig programma is het nou ook weer niet, want dat programma heeft flinke problemen veroorzaakt op de laptop van mijn broertje. En geloof me, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben.

@ KillerZero: Hoewel er misschien andere oplossingen zijn via moeilijkere wegen, zou ik inderdaad gewoon je HDD formatteren en Windows opnieuw installeren. Dan zal je PC weer super snel en schoon zijn. Zet er dan ook gelijk een goede virusscanner op zodat hij schoon blijft. Voor een goede virusscanner moet je wel een vergoeding betalen, maar het is het dubbel en dwars waard. Gratis virusscanners zijn leuk om eens te scannen maar er zit vaak geen real-time bescherming in. Real-time wil zeggen dat het programma constant draait en alles wat je naar binnen sleept in je PC word gescand. Goede antivurspakken zijn o.a. Kaspersky, ESET NOD32 en McAffee en in iets mindere mate Norton.

Link to comment
Delen op andere websites

Sprunk, ik weet heus wel waar ik het over heb. Avira antivir is een van de beste gratis scanners en ook nog eens realtime. Ik denk dat een Windowsproces beschadigd is en dat een virus er vrij weinig mee te maken heeft. Maar wel proces? Joost mag het weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor een goede virusscanner moet je wel een vergoeding betalen, maar het is het dubbel en dwars waard. Gratis virusscanners zijn leuk om eens te scannen maar er zit vaak geen real-time bescherming in.

Een verkoper van dergelijke software zal zoiets met droge ogen beweren, maar elk ander met een beetje kennis van de materie weet beter.

Avast! Free Antivirus, Microsoft Security Essentials, Avira AntiVir Personal, AVG Anti-Virus Free en Panda Cloud Antivirus zijn prima gratis antivirusprogramma's met realtimebescherming.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens met Autoruns welke dingen je hebt die mee opstarten. Staan er verdachte dingen, post ze, of als je het zelf kunt, verwijderen.

Kijk eens welke processen het netwerk benutten met Netlimiter 2 Monitor (gratis). Als er processen die het netwerk gebruiken naar verdachte IP's gaan (je moet sowieso IP's checken die niet naar 192.168.x.x of naar Microsoft's netwerk gaan checken!), melden, of als je het zelf kunt, zoeken. IP's in Brazilië of Mexico e.d. zijn niet betrouwbaar :puh:

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ikt, mijn beste; dat heb ik allemaal al lang gedaan. Ik heb nu een schone Windows erop gegooid zonder te formatteren. Als het een virus was ga ik dus binnenkort echt formatteren.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

En zo'n geweldig programma is het nou ook weer niet, want dat programma heeft flinke problemen veroorzaakt op de laptop van mijn broertje. En geloof me, ik weet echt wel waar ik mee bezig ben.

Als je weet waar je mee bezig bent, kan het niet anders dat programma fantastisch werken. Je hebt dus iets verkeerds gedaan ofzo. Ik heb de volledige versie, m'n computer runt soepel, virussen blijven weg en het helpt me m'n computer schoon te houden.

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...