Jump to content

Netwerkverbinding


Mr-Triple-X

Recommended Posts

Hallo.

Ik heb sinds kort een PS3 en ik wilde dus, nadat ik de initiële setup had voltooid verbinding maken (draadloos).

Ik ga dus naar instellingen > netwerkinstellingen > instellingen internetverbinding.

Ik doe dus wat er in de handleiding staat. Wel staat er in de handleiding dat er komt te staan dat de huidige verbinding wordt beëindigt, maar dat bericht kreeg ik niet. Nou, voor de rest doe ik dus wat er staat.

Op een gegeven moment klikte ik op 'scannen' en ik kreeg dus allemaal verbindingen te zien. Natuurlijk klik ik op mijn eigen verbinding. Ik moest daarna een coderingssleutel invoeren, maar ik klikte op geen. Uiteindelijk kreeg ik dus een bericht met 'Een ogenblik geduld...' Dus ik wacht even en uiteindelijk komt er iets met een IP-adres time out poging ofzo?

Ik heb geen idee wat ik nu verder moet doen. Kan 1 van jullie me a.u.b. helpen?

Ik weet niet of dit topic wel in het goede forum is gepost. Zo niet, zou iemand het dan kunnen verplaatsen naar het desbetreffende forum?

Link to comment
Delen op andere websites

WEP bedoel je. :puh:

Die staat meestal achterop je router.

Ik heb een modum van KPN Internet plus bellen ofzo.

Op de achterkant van die modum staan de volgende codes:

WAN MAC

WLAN MAC

LAN MAC

SSID

Welke?

Link to comment
Delen op andere websites

Uhh, volgens mij de WLAN.

Als die het niet is kun je de andere nog proberen. :puh:

Dat kan geen kwaad. ;)

Hmm.

Ik voerde de WLAN code in bij WEP, evenals WPA-PSK/WPA2-PSK, maar ik kreeg zo'n heel bericht dat de code niet geldig of incorrect is.

Dan maar even de andere proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Uhh, volgens mij de WLAN.

Als die het niet is kun je de andere nog proberen. :puh:

Dat kan geen kwaad. ;)

Hmm.

Ik voerde de WLAN code in bij WEP, evenals WPA-PSK/WPA2-PSK, maar ik kreeg zo'n heel bericht dat de code niet geldig of incorrect is.

Dan maar even de andere proberen.

Ze werken allemaal niet. In ieder geval weet ik wel dat ik geen WEP, maar WPA moet kiezen. Die WPA code moet ik dus zien te achterhalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gozert, je hebt volgens mij geen idee wat je aan het doen bent.

Ten eerste; als je een netwerk gaat kiezen, staat er netjes bij op welke manier hij vergrendeld is. Als het je een tijdje duurde om te lezen dat er WEP/WPA/wat dan ook stond, dan vraag ik me af of een PS3 wel geschikt is.

Ten tweede, de WEP/WPA/Wat dan ook vergrendelings sleutel staat ook in de settings van je router, als het goed is. Welke router heb je?

Link to comment
Delen op andere websites

Gozert, je hebt volgens mij geen idee wat je aan het doen bent.

Ten eerste; als je een netwerk gaat kiezen, staat er netjes bij op welke manier hij vergrendeld is. Als het je een tijdje duurde om te lezen dat er WEP/WPA/wat dan ook stond, dan vraag ik me af of een PS3 wel geschikt is.

Ten tweede, de WEP/WPA/Wat dan ook vergrendelings sleutel staat ook in de settings van je router, als het goed is. Welke router heb je?

Het is allemaal al opgelost. Mijn internetverbinding had een WPA beveiliging en ik had dus ook een WPA sleutel nodig. Alleen beschikte ik daar niet meer over, dus ik heb KPN gebeld en zij hebben mij (via een computer) een nieuwe WPA gegeven. Die moest ik invoeren om verbinding te krijgen. Zo gezegd, zo gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...