Jump to content

iPod Touch uit Amerika


paul007

Recommended Posts

Hey iedereen!

Ik ga binnekort naar Amerika, New York. Is het mogelijk om daar een iPod Touch te kopen en dat die ook gewoon in Nederland werkt? Ik weet van de andere stroomvoorziening maar je laadt hem toch op via USB? Dus dat zou toch niet moeten uitmaken?

Alvast bedankt!

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk werkt deze hier, maar waarschijnlijk moet je voor de lader (want die zit er volgens mij ook nog gewoon bij) wel een reisadapter kopen. Mocht er iets mis gaan heb je ook gewoon garantie op je iPod, dat wordt via het serie nummer geregeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk werkt deze hier, maar waarschijnlijk moet je voor de lader (want die zit er volgens mij ook nog gewoon bij) wel een reisadapter kopen. Mocht er iets mis gaan heb je ook gewoon garantie op je iPod, dat wordt via het serie nummer geregeld.

Er zit geen lader bij, enkel een USB-kabel.

Het maakt dus niets uit waar je hem koopt. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt zeker wel wat uit. Apple (en heel veel andere bedrijven) die zetten in plaatst van een dollar een euro teken neer voor de prijs en dan verkopen ze 'm zo. Zo verdien je echt veel meer per product. Dus als je 'm in de VS gaat kopen scheelt het toch wel weer wat (ik heb het over iets van 50 euro of zo)

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt zeker wel wat uit. Apple (en heel veel andere bedrijven) die zetten in plaatst van een dollar een euro teken neer voor de prijs en dan verkopen ze 'm zo. Zo verdien je echt veel meer per product. Dus als je 'm in de VS gaat kopen scheelt het toch wel weer wat (ik heb het over iets van 50 euro of zo)

Dat is onzin. In veel Amerikaanse staten heffen ze geen belasting en daarom zijn de spullen daar zo goedkoop. Eerst moest je boven een bedrag van 175 euro belasting en invoerrechten betalen over dingen die je uit Amerika gehaald had, nu mag je tot 430 euro aan spullen kopen daar zonder dat je daar belasting en invoerrechten over hoeft te betalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja dat maakt toch nog wat prijsverschil, hoewel je wel een probleem hebt als ie kapot gaat, aangezien je niet zomaar naar een Nederlandse Apple Store verhaal kunt halen met je Amerikaanse IPod.

Apple geeft over haar producten wereldwijde garantie, waar je het ook koopt. Garantie gaat dan niet via de winkel, maar via de fabrikant of importeur.

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt zeker wel wat uit. Apple (en heel veel andere bedrijven) die zetten in plaatst van een dollar een euro teken neer voor de prijs en dan verkopen ze 'm zo. Zo verdien je echt veel meer per product. Dus als je 'm in de VS gaat kopen scheelt het toch wel weer wat (ik heb het over iets van 50 euro of zo)

Dat is onzin. In veel Amerikaanse staten heffen ze geen belasting en daarom zijn de spullen daar zo goedkoop. Eerst moest je boven een bedrag van 175 euro belasting en invoerrechten betalen over dingen die je uit Amerika gehaald had, nu mag je tot 430 euro aan spullen kopen daar zonder dat je daar belasting en invoerrechten over hoeft te betalen.

PS3 daar is $300, PS3 hier is €300. Een beetje toevallig dat ze allebei 300 zijn? Nee. Ik weet ook wel dat je in Amerika bijna geen belasting hoeft te betalen, maar alle producenten die kijken eerst wat een gangbare prijs is in de VS, ze zetten een euro-teken in plaats van de dollar en hoppa, je hebt de Europese prijs. Zo simpel gaat het. En zo hard worden wij genaaid.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt iedereen voor jullie reacties! Maar als ik hem dus zou willen opladen door middel van een stekker (hier uit Nederland), dan moet er eerst nog zo'n universeel stopcontact op?

Thanks :bier:

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Het maakt zeker wel wat uit. Apple (en heel veel andere bedrijven) die zetten in plaatst van een dollar een euro teken neer voor de prijs en dan verkopen ze 'm zo. Zo verdien je echt veel meer per product. Dus als je 'm in de VS gaat kopen scheelt het toch wel weer wat (ik heb het over iets van 50 euro of zo)

Dat is onzin. In veel Amerikaanse staten heffen ze geen belasting en daarom zijn de spullen daar zo goedkoop. Eerst moest je boven een bedrag van 175 euro belasting en invoerrechten betalen over dingen die je uit Amerika gehaald had, nu mag je tot 430 euro aan spullen kopen daar zonder dat je daar belasting en invoerrechten over hoeft te betalen.

PS3 daar is $300, PS3 hier is €300. Een beetje toevallig dat ze allebei 300 zijn? Nee. Ik weet ook wel dat je in Amerika bijna geen belasting hoeft te betalen, maar alle producenten die kijken eerst wat een gangbare prijs is in de VS, ze zetten een euro-teken in plaats van de dollar en hoppa, je hebt de Europese prijs. Zo simpel gaat het. En zo hard worden wij genaaid.

300 dollar = 241 euro.

241 x 1.19 = 286,79.

Zo heel erg verschilt het dus niet.

Link to comment
Delen op andere websites

@TZG

Mocht er iets mis gaan heb je ook gewoon garantie op je iPod, dat wordt via het serie nummer geregeld.

Ok, verkeerd gelezen! Maarja, ik zou dat niet aandurven qua garantie enzo, waar ga je nou heen met je kapotte Ipod?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...