Jump to content

Online


Mr-Triple-X

Recommended Posts

UpNp staat voor "United Plug 'n Play" en is een algemene term geworden voor het gamer-specifieke instellingen in een router.

UpNp is vaak gemakkelijk aan te zetten door een vinkje te plaatsen in je routerfirmware. In a nutshell zorgt UpNp ervoor dat je Network Adress Translation gelijk is aan die van andere gamers online, waardoor de apparaten van verschillende spelers met elkaar kunnen communiceren.

Speel je op een console of op de PC?

Tevens je topic even verhuisd naar het IV: Technische Problemen forum. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

UpNp staat voor "United Universal Plug 'n Play" en is een algemene term geworden voor het gamer-specifieke instellingen in een router.

UpNp is vaak gemakkelijk aan te zetten door een vinkje te plaatsen in je routerfirmware. In a nutshell zorgt UpNp ervoor dat je Network Adress Translation gelijk is aan die van andere gamers online, waardoor de apparaten van verschillende spelers met elkaar kunnen communiceren.

Speel je op een console of op de PC?

Tevens je topic even verhuisd naar het IV: Technische Problemen forum. :tu:

0_0

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

UpNp staat voor "United Plug 'n Play" en is een algemene term geworden voor het gamer-specifieke instellingen in een router.

UpNp is vaak gemakkelijk aan te zetten door een vinkje te plaatsen in je routerfirmware. In a nutshell zorgt UpNp ervoor dat je Network Adress Translation gelijk is aan die van andere gamers online, waardoor de apparaten van verschillende spelers met elkaar kunnen communiceren.

Speel je op een console of op de PC?

Tevens je topic even verhuisd naar het IV: Technische Problemen forum. :tu:

Ik speel op een PS3

Link to comment
Delen op andere websites

UpNp staat voor "United Plug 'n Play" en is een algemene term geworden voor het gamer-specifieke instellingen in een router.

UpNp is vaak gemakkelijk aan te zetten door een vinkje te plaatsen in je routerfirmware. In a nutshell zorgt UpNp ervoor dat je Network Adress Translation gelijk is aan die van andere gamers online, waardoor de apparaten van verschillende spelers met elkaar kunnen communiceren.

Speel je op een console of op de PC?

Tevens je topic even verhuisd naar het IV: Technische Problemen forum. :tu:

Ik speel op een PS3

Ik kom op de site van mijn router en log in. Ik kom dus bij UPnP en zet het aan, maar op mijn PS3 staat hij nog uit?

Wat moet ik nu?

Bewerkt: door Mr-Triple-X
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet de stekker er even 10 seconden uittrekken.

Gedaan, maar UPnP is nog onbeschikbaar. Ik vertel even precies wat er nu aan de hand is:

ik heb dus op mijn PS3 succesvol internetverbinding kunnen maken, alleen stond mijn UPnP niet aan.

Ik ga dus naar Start > Uitvoeren > Cmd en typ dan ipconfig in. Je krijgt dan 3 verschillende IP-adressen te zien.

Ik koos het IP-adres dat achter Standaardgateway staat en die zette ik in mijn adresbalk. Ik kom dus op de site van mijn router. Ik log in en dan ga ik naar 'Internet'. Helemaal onderaan stond UPnP op 'off', dus ik zet het op 'on' en daarna druk ik op 'OK'. Ik moest dus even 30 seconden wachten. Mijn internetverbinding verbreekt even, maar wordt snel weer hersteld. Ik denk dus dat het aangepast is, want er staat dus dat het on is. Ik herstart mijn PS3 en test mijn internetverbinding, maar daarop staat nog altijd:

UPnP: Niet beschikbaar.

NAT-type: Type 3.

Ook kan ik op GTA IV dus nog niet online met vrienden, want als een vriend van me mij invite en ik doe accept dan komt er te staan: This game session no longer exists. Return to single game.

Iemand enig idee wat ik nu moet doen, want ik weet het echt niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar je hebt de router dus niet even 10 seconden helemaal uit gedaan? Try it!

Ik heb zelfs de adapter van de router er zelfs 5 min uitgedaan, maar UPnP is op mijn PS3 nog altijd niet beschikbaar

Link to comment
Delen op andere websites

Maar je hebt de router dus niet even 10 seconden helemaal uit gedaan? Try it!

Ik heb zelfs de adapter van de router er zelfs 5 min uitgedaan, maar UPnP is op mijn PS3 nog altijd niet beschikbaar

Ik heb dus zo'n zilvere Siemens modem. Iemand zei tegen me dat ik 192.168.2.1 moet intypen in adresbalk en dan moet inloggen. Daarna naar: Advanced Settings > Address Translation (NAT) > Port Forwarding en dan kom ik dus bij die Port dinges. Alleen heb ik hier niet veel verstand van. Kan iemand me uitleggen hoe en wat ik precies moet doen.

Volgens mij deze ports forwarden:

UDP: 3658 - 3658

UDP: 3478 - 3479

UDP: 6000 - 6999

UDP: 10070 - 10080

TCP: 10070 - 10080

TCP: 9293 - 9293

Hoe gaat dat?

Bewerkt: door Mr-Triple-X
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...