Kattier Geplaatst: 23 juni 2010 Rapport Geplaatst: 23 juni 2010 Hallo! Ik was van plan om een geldsysteem te maken alleen dat werd hem niet zo, kon niet al teveel vinden op dit forum en dat van sa-mp.com vandaar dit onderwerp Mijn vraag is dus hoe ik een geldsysteem maak, maar niet eentje met $s maar dat als je /geld doet dat je dan ziet: ------------------- Je hebt 100 euro ------------------- en ik vroeg me ook af hoe dat kan worden opgeslagen Kan iemand me een beetje opweg helpen ? Vriendelijk groet, Kattier Reageren
Kwarde Geplaatst: 23 juni 2010 Rapport Geplaatst: 23 juni 2010 (bewerkt) Het opslaan kan je wel zien in Sandra's account tutorial ( http://www.gtaforum....ccount-systeem/ ) Het laten zien doe je zo: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new string[128]; if(strcmp(cmdtext, "/geld", true) == 0) { SendClientMessage(playerid, EEN_KLEUR, "----------------------"); format(string, 128, "Je hebt %i euro", GetPlayerMoney(playerid)); SendClientMessage(playerid, EEN_KLEUR, string); SendClientMessage(playerid, EEN_KLEUR, "----------------------"); } return 1; } Hopelijk heeft dit een beetje geholpen Bewerkt: 24 juni 2010 door Kwarde Reageren
Kattier Geplaatst: 25 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2010 Ik bedoelde eigenlijk dat je zeg maar helemaal niet met dollars werkt maar alleen met bijv. de euro, ik hoop dat je het berijpt Trouwens, bedankt voor je ingestoken tijd mvg, Kattier Reageren
Kwarde Geplaatst: 25 juni 2010 Rapport Geplaatst: 25 juni 2010 Ik bedoelde eigenlijk dat je zeg maar helemaal niet met dollars werkt maar alleen met bijv. de euro, ik hoop dat je het berijpt Trouwens, bedankt voor je ingestoken tijd mvg, Kattier Ehm, bedoel je dat ene rechtsboven in? De $Geld moet zijn €Geld Bedoelde je dat? Als dat zo is, die kan je (volgens mij) niet verwijderen of veranderen. Je kan er wel een Textdraw eroverheen zetten Reageren
Big Boss Geplaatst: 25 juni 2010 Rapport Geplaatst: 25 juni 2010 Zelfs dat zal niet lukken, want het euroteken '€' kan je niet in een textdraw plaatsen. Reageren
Megadreams Geplaatst: 25 juni 2010 Rapport Geplaatst: 25 juni 2010 (bewerkt) Tuurlijk wel een paar textdraws: eentje met C en dan 2 met -, ik ga dat eens even proberen. EDIT: tadah een euroteken: Bewerkt: 9 maart 2011 door Megadreams Reageren
Kwarde Geplaatst: 25 juni 2010 Rapport Geplaatst: 25 juni 2010 Tuurlijk wel een paar textdraws: eentje met C en dan 2 met -, ik ga dat eens even proberen. EDIT: tadah een euroteken: HaHaHa Skillz Reageren
Deluxo Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 (bewerkt) En als je het nog wil opslaan, dan kan dat met dini. Er staat nog een tutorial van Sandra op het forum over het werken met dini. @EDIT: New Geldbedrag; Geldbedrag = dini_Int("Geld.txt", "Money"); En dan in de textdraw: "Je hebt €%d", Geldbedrag); Bewerkt: 26 juni 2010 door Deluxo Reageren
Deluxo Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 (bewerkt) NEGEER DIT BERICHT. BEDANKT. Bewerkt: 26 juni 2010 door Deluxo Reageren
Kattier Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2010 Ik bedoelde eigenlijk iets heel anders, het heeft niks te maken met die dollars boven in maar gewoon een andere portomonee zeg maar, dus dat je met /geld in je ziet wat er in je portomonee zit bijv. dat een newbie begint met 15 (geld naam) en dat hij dan /(geld naam) kan doen om dat te zien, dit wil ik graag om hackers te voorkomen etc. en ik vind het mooier staan ^^ alvast bedankt Reageren
bartje001 Geplaatst: 10 juli 2010 Rapport Geplaatst: 10 juli 2010 Tuurlijk wel een paar textdraws: eentje met C en dan 2 met -, ik ga dat eens even proberen. EDIT: tadah een euroteken: HaHaHa Skillz hahahaahahah zoiezo skills xD JIJ snapt um xD Reageren
Megadreams Geplaatst: 15 juli 2010 Rapport Geplaatst: 15 juli 2010 Ik snap jullie niet echt met de skills. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.