Jump to content

Visual Basic 2010 registry error


vice

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb sinds gisteren last van een vreemde fout bij Visual Basic 2010. Ik heb echter gemerkt dat dit probleem er ook is bij Visual Basic 2008.

Iedere keer als ik een nieuw project wil starten (Windows Form) en een naam in typ, en dan op "OK" klik krijg ik de volgende fout:

"Requested Registry Access Is Not Allowed".

Ik heb al op Google gezocht, en ik zag dat dit mogelijk is doordat je niet de goede permissies o.d. hebt (heb het ook al als administrator of met combatibiliteitsmodus uit gevoerd), maar dat heeft niet geholpen.

Ik heb dus ook een tutorial gevolgd, maar die heeft het probleem niet opgelost Lees:.

En ik wil ook niet zomaar meteen de eerste de beste tutorial volgen, want vermits je bij de meeste in het register iets moet aanpassen, moet je toch wel opletten met wat je doet.

Lees: Ik heb het ook niet voor 100% kunnen volgen, want die tutorial was meer voor Visual Studio gericht, dan voor Express (ik gebruik Express).

Dus daarom mijn vraag, had iemand hier op het forum ook last van, en zo ja, hoe heb jij het opgelost?

En nog een vraag, zou iemand voor mij een lege form willen starten (kies zelf maar naam) (vb 2008 of 2010), en die dan uploaden? Ik wil namelijk iets maken, maar ik kan het niet zelf maken (tenzij ik de instellingen aanpas natuurlijk), maar wel openen.

Alvast bedankt.

Enkele Gegevens:

- Ik gebruik Visual Basic 2010 Express

- Ik heb Windows Vista

- Mogelijk na recente Windows Update (niet zeker)?

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Welk besturingssysteem voor de pc gebruik je? Aangezien meerdere mensen dit probleem hebben en dan met name op Windows 7. Misschien dus handig om te melden welke OS je gebruikt.

BTW: Die tutorial heb ik zojuist ook gezien en die zou normaal gezien moeten werken. Misschien kun je dit herhalen en dan zullen we eens zien of het dan wel werkt. Hier post ik de link wel even misschien wel handig: Link Helaas is deze Tutorial wel in het engels.

Bewerkt: door Lionel-Andres-Messi
Link to comment
Delen op andere websites

Ow ja, zal het er even bij plaatsen.

Ik gebruik Windows Vista.

Ik had trouwens ook iets gelezen dat het ook te maken kon hebben met een recente Windows Update, en dat kan wel kloppen. Want een paar dagen geleden was er een update, en ik denk dat ik sindsdien dat probleem heb.

Misschien moet ik eens op zoeken waar die update mee te maken had.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het even opgezocht en deze error is zoals je al zei ook bij de 2008 versie. De update had met deze getallen te maken: KB975364, KB972145, KB915597. Helaas weet ik niet wat dit inhoud maar dit is waarschijnlijk een kengetal of iets dergelijks van de Windows Update. Misschien moet je de update ongedaan maken en kijken of Visual Basic 2010 dan wel werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.85.532.0)

Installatiedatum: ‎21/‎06/‎2010 20:52

Installatiestatus: voltooid

Type update: belangrijk

Install this update to revise the definition files used to detect spyware and other potentially unwanted software. Once you have installed this item, it cannot be removed.

Meer informatie:

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/about/overview.mspx

Help en ondersteuning:

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=52661

______________

Die update heb ik gevonden en komt overeen met het laatste cijfer.

Ik zal anders eerst die tutorial proberen die je hebt geplaatst in je bewerkt bericht. Ik had die ook geprobeerd, maar het probleem was dat ik die via taakbeheer heb gedaan, en niet via het register zelf want daar wordt Visual Studio gebruikt, en ik heb Visual Basic Express. Dus ik weet niet de exacte map die je daarvoor nodig hebt.

Maar ik zal het waarschijnlijk morgen allemaal pas uit proberen.

Ik zal dan morgen de geschiedenis van updates nog wat verder uitpluizen, want het is een lijst van de eerste dag dat ik m'n computer heb xD.

Link to comment
Delen op andere websites

Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.85.532.0)

Installatiedatum: ‎21/‎06/‎2010 20:52

Installatiestatus: voltooid

Type update: belangrijk

Install this update to revise the definition files used to detect spyware and other potentially unwanted software. Once you have installed this item, it cannot be removed.

Meer informatie:

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/about/overview.mspx

Help en ondersteuning:

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=52661

______________

Die update heb ik gevonden en komt overeen met het laatste cijfer.

Ik zal anders eerst die tutorial proberen die je hebt geplaatst in je bewerkt bericht. Ik had die ook geprobeerd, maar het probleem was dat ik die via taakbeheer heb gedaan, en niet via het register zelf want daar wordt Visual Studio gebruikt, en ik heb Visual Basic Express. Dus ik weet niet de exacte map die je daarvoor nodig hebt.

Maar ik zal het waarschijnlijk morgen allemaal pas uit proberen.

Ik zal dan morgen de geschiedenis van updates nog wat verder uitpluizen, want het is een lijst van de eerste dag dat ik m'n computer heb xD.

Daar zou de fout kunnen zitten want het ging via taakbeheer en niet via het register. Nog veel succes.

Link to comment
Delen op andere websites

Jah :D. Het is uiteindelijk gelukt.

Ik heb het niet via het register zelf gedaan, maar ik heb via rechtsklik > eigenschappen gedaan bij VB2010 en vanaf daar gevolgd vanaf stap 5*.

Ik had het toen geprobeerd, en ik kreeg nog steeds die fout.

Ik ging ook eens kijken bij Visual Basic 2008, en ik zag dat daar nog niet alle machtigingen waren toegepast, dus ik pastte ze daar ook toe.

En sinds dan werkte het bij beide programma's ^^.

Bedankt allemaal voor jullie hulp =].

* Eigenlijk heb ik alleen stap 10 en 14 uitgevoerd, omdat ik verschillende stappen al had gedaan, maar blijkbaar waren er nog enkele cruciale stappen die ik niet had uitgevoerd.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...