Sentasi Geplaatst: 24 juni 2010 Rapport Geplaatst: 24 juni 2010 (bewerkt) Beste, Gisteravond liep ineens mijn PC compleet vast. Uitgezet dmv de aan/uit knop ingedrukt houden. PC weer opgestart, aangemeld, en bij het laden van het bureaublad viel het me al op dat de sidebar teveel naar links stond. Vlak daarna kreeg ik een blue screen en startte de PC opnieuw op. Dit herhaalt zich steeds. Vanmorgen weer de PC aangezet, en nu krijg ik dat scherm al direct na het inloggen, krijg heel het bureaublad niet te zien. In de veilige modus krijg ik dit te zien: Als ik daar kies voor "Check for a solution" zoekt ie wel, maar gebeurt er volgens mij niks. Als ik herstart in de gewone modus, komt dat blauwe scherm weer. Hoe los ik dit op en waar komt het vandaan? Bewerkt: 24 juni 2010 door Sentasi Reageren
Flitskikker Geplaatst: 24 juni 2010 Rapport Geplaatst: 24 juni 2010 Heb je laatst drivers geïnstalleerd? Zoja, dan even verwijderen in de veilige modus of "Laast bekende configuratie die werkt" kiezen in het opstartmenu. Zonee, dan is waarschijnlijk je RAM-/video-/cachegeheugen kapot. Het eerste komt het meeste voor, dus ik zou even een test draaien met memtest86+. Succes. Reageren
wesley123 Geplaatst: 24 juni 2010 Rapport Geplaatst: 24 juni 2010 dat is een driverfout. Ik kreeg die error ook als ik mijn pc te hoog overclockte, zodra ik hem terug zette kwam hij niet meer. Dus als je hebt overclocked moet je de instellingen terugzetten of anders even al je drivers opnieuw installeren Reageren
Sentasi Geplaatst: 24 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 juni 2010 (bewerkt) Heb je laatst drivers geïnstalleerd? Zoja, dan even verwijderen in de veilige modus of "Laast bekende configuratie die werkt" kiezen in het opstartmenu. Zonee, dan is waarschijnlijk je RAM-/video-/cachegeheugen kapot. Het eerste komt het meeste voor, dus ik zou even een test draaien met memtest86+. Succes. Ik heb onlangs geen drivers geïnstalleert, dus dat zal het niet zijn. Een memtest heb ik net geprobeerd (memtest86.com), maar dat werkt niet in veilige modus? dat is een driverfout. Ik kreeg die error ook als ik mijn pc te hoog overclockte, zodra ik hem terug zette kwam hij niet meer. Dus als je hebt overclocked moet je de instellingen terugzetten of anders even al je drivers opnieuw installeren Ik heb niet overclocked. Ik zal zo even alle drivers opnieuw installeren. -------- Alle drivers opnieuw installeren heeft niks geholpen. Ik heb heel Windows opnieuw geïnstalleert, dat hielp wel. Maar, nu ligt het CPU gebruik constant rond de 80%-100%, zonder dat er uberhaupt iets draait. Hij is ook onmogelijk traag. Voorheen kwam het nooit boven de 30%. Is er ergens in de processor wat kapot ofzo? Bewerkt: 24 juni 2010 door Sentasi Reageren
Flitskikker Geplaatst: 25 juni 2010 Rapport Geplaatst: 25 juni 2010 Alle drivers opnieuw installeren heeft niks geholpen. Ik heb heel Windows opnieuw geïnstalleert, dat hielp wel. Maar, nu ligt het CPU gebruik constant rond de 80%-100%, zonder dat er uberhaupt iets draait. Hij is ook onmogelijk traag. Voorheen kwam het nooit boven de 30%. Is er ergens in de processor wat kapot ofzo? Welk proces vreet zoveel gebruik dan? (zie Taakbeheer) Reageren
Sentasi Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 (bewerkt) Daar kan ik nu ff niet naar kijken, ben momenteel niet thuis. Over anderhalve week zal ben ik er weer en zal ik even kijken. Edit: Net de PC weer is geprobeerd, zit er nu ook achter, maar nu ligt het CPU gebruik lang zo hoog niet meer, het schommelt nu rond de 30~50%. Is echter wel hoger dan normaal, ik doe verder niks anders als MSN en internet. Hoe kan et dan toch zo hoog liggen? Bewerkt: 14 juli 2010 door Sentasi Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.