Jump to content

Spel loopt voor geen meter, -memetc. werkt niet. Wat nu?


RJ_Delft

Recommended Posts

Beste mede-gamers,

Net als zo velen krijg ik GTA IV niet goed draaiend. Hij lagt verschrikkelijk. Het probleem is dat er bijna een seconde zit tussen een druk op de knop (op het toetsenbord) en de reactie op het scherm. Het lijkt alsof auto's blijven kleven. Op zeer lege resolutie en zelfs in de safe-mode blijft het even beroerd. Ik heb hier (denk ik) alles gelezen wat erover geschreven is, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een legale versie, 2 maanden terug gekocht, en een nieuwe PC.

Specs: HP Pavilion p6314 met daarin processor i7 860 (2,8GHz), 8Gb RAM, ATI Radeon HD 5450 (met 1 gig geheugen) en dat alles onder Windhoos 7 Ultimate 64bit.

Alle drivers zijn gecontroleerd en nieuw.

Alle -memrestrict-oplossingen uit het kleefdraadje heb ik geprobeerd (ja, echt alle) en ook heb ik diverse patches geïnstalleerd. Het spel zelf heb ik ook al 4x opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft het zelfde.

Kortom; ik zit muurvast.

Wie o wie weet er raad?

Groeten,

Rutger

Link to comment
Delen op andere websites

je grafische kaart is niet goed genoeg om het spel te draaien

Nou die grafische kaart is echt wel goed.

Zelf heb ik een mindere kaart en loopt GTA4+EFLC bij mij vlekkeloos.

Draai je Vista of 7?

Link to comment
Delen op andere websites

je grafische kaart is niet goed genoeg om het spel te draaien

Nou die grafische kaart is echt wel goed.

Zelf heb ik een mindere kaart en loopt GTA4+EFLC bij mij vlekkeloos.

Draai je Vista of 7?

Welke kaart heb je dan?

Want die kaart is toch echt niet goed voor games hoor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

ATI Radeon HD 5450 (met 1 gig geheugen) en Windows 7 Ultimate 64bit

Ik bedoelde eigenlijk van S.Knoop. ;)

Maar ik denk dan toch dat je een nieuwe videokaart moet halen.

Heb je een budget?

Dan kunnen we hier wel een goede kaart voor je uitzoeken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

je grafische kaart is niet goed genoeg om het spel te draaien

Het ding is gloednieuw en heeft 4x het minimum geheugen. Hoe kan dat dan niet goed zijn? Mis ik iets essentieels?

Okee, dan ga ik morgen een GeForce6200 kopen, het ding is 5 jaar oud voldoet neit aan de eisen maar gaat het makkelijk draaien want hij is gloednieuw!:7

Er zijn meer dingen die uitmaken behalve eht geheugen, zoals bijvoorbeeld de kloksnelheden, het aantal units etc.

De kaart is gewoon niet snel genoeg

je grafische kaart is niet goed genoeg om het spel te draaien

Nou die grafische kaart is echt wel goed.

Zelf heb ik een mindere kaart en loopt GTA4+EFLC bij mij vlekkeloos.

Draai je Vista of 7?

Ja, en volgens jou bestaat sinterklaas wss ook nog echt.

Ga aub voordat jij deze onzin lult eerst maar even wat kennis opwekken over hardware, jij snapt de typenumering nog niet eens, dus waarom jij hier uberhaupt hulp geeft, i dont know

Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat het hier gaat om een OEM PC en dus de geinstalleerde voeding niet genoeg stroom kan leveren als je een snelle kaart in het systeem stopt. Houd dus rekening met +/- 60 euro extra voor een goede A-merk voeding die voldoende stroom kan leveren.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Vergeet niet dat het hier gaat om een OEM PC en dus de geinstalleerde voeding niet genoeg stroom kan leveren als je een snelle kaart in het systeem stopt. Houd dus rekening met +/- 60 euro extra voor een goede A-merk voeding die voldoende stroom kan leveren.

Ah, daar heb ik ook aan gedacht. Er zit nu 300W voeding in. Zou het helpen als ik m'n 450W uit m'n oude pc overzet? Die voeding is pas een jaar oud. Budget is na deze investering (pc + monitor ca. 1200 pleuro) niet zo groot meer. Maar ik vraag me dus ook af of de grafische kaart het probleem is. In theorie namelijk helemaal niet...

P.S. Garantie is niet m'n eerste zorg; dingen moeten gewoon werken.

Bewerkt: door RJ_Delft
Link to comment
Delen op andere websites

Van welk merk is die voeding? En het hangt er echt af welke grafische kaart je neemt. Bij iets wat hoger is dan een 5770 adviseer ik rond de 550 Watt. En jouw grafische kaart is in theorie, praktijk, technische zin, anders bekeken of wat dan ook gewoon altijd te zwak voor IV.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar is die kaart serieus zo slecht dan? En, als dat 'm is, wàt is er dan niet goed aan?

Het "merk" voeding is volgens het stickertje HP. Wat het echte merk is weet ik dus niet.

Nogmaals, het is dus een HP-standaardsysteem.

Bewerkt: door RJ_Delft
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...