Jump to content

pc wil niet opstarten

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi, ik heb een probleem met mijn pc.

ik heb gisteren op afsluiten geklikt maar daar dat ver**** 7 moet je op afsluiten forceren drukken maar k vergeet dat altijd en loop weg. dan kom ik terug en trek ik de stekker van mn stekker doos dr uit (terwijl de pc dus aanstond)

nu als ik op de aan en uit knop druk gaat de pc aan ik zie mijn boot scherm kan in de bios gaan maar na het booten springt mijn scherme op een _ en dat blijft maar door knipperen oneindig. k kan dus niet in veilige modus ofzo ook kom ik niet bij het windows scherm ofzo ik heb m al 100x opnieuw opgstart ook voeding uitgezet enz.

maar t blijft maar lopen ik kan dus nu niet op mn pc en ik wordt dr schijtziek van

weet iemand hoe ik dit kan oplossen en ik ga me os niet opnieuw installeren

Geplaatst:

Nou, er zijn verschillende opties:

1) Je moederbord is gefrituurd omdat je je computer vaak aan en uit hebt gedaan.

2) Je hardeschijf is corrupt geworden.

3) Je Windows' bootsector is vernaggelt.

Test eerst eens een andere harde schijf. Als dat lukt, is je oude hardeschijf of corrupt, of is de bootsector kapot. Als er nog steeds niet gebeurt moet je vrezen voor je moederbord. In dat geval moet je proberen je hardeschijf nu te lezen met een andere computer. Als die de inhoud ziet, is de bootsector kapot. In dat geval moet je de bootsector fixen met een tooltje.

Als je erachter bent gekomen, laat het weten. Kunnen we je verder helpen :)

Geplaatst:

okay, kan het ook helpen om gwn reparenen te doen met windows xp cd en dan check disk of werkt dat niet met w7?

Geplaatst:

okay, kan het ook helpen om gwn reparenen te doen met windows xp cd en dan check disk of werkt dat niet met w7?

Je kunt het proberen, alleen weet ik niet of het werkt. Maar niet geprobeerd is altijd mis :)

Geplaatst:

oh fijn, nu start ik me pc gwn op enzegt hij geen os gevonden

met die herstel van w7 zegt hij ook van kies een os maar je kan niet kiezen :( want dr zijn geen os gevonden

weet iemand hoe ik dit u moet doen?

is een live cd van linux goed ofzo?

Geplaatst:

Ik heb juist het zelfde probleem gehad enkele maanden geleden, en ik moest mijn moederbord vervangen. Ik had ook eerst geprobeerd om de computer op te starten met Ubuntu (op een CD), dat lukte maar dan liep de PC ook gewoon vast na enkele minuten. Ik kon ook Windows 7 herinstalleren maar ook dan weer liep de PC vast (tijdens of na het installeren, ik heb het veel geprobeerd :puh:). Harde schijf vervangen hielp ook niets, en dus moest ik mijn moederbord vervangen.

Een CD van Linux moet dus wel goed zijn om te testen of het moederbord nog werkt. ;)

Geplaatst:

er word geen os gevonden, het oedrbord lijkt me onwaarschijnlijk, ten slotte start hij nog gewoon etc. Windows word niet gevonden, dus de bootsector is kapot of de harde schijf is gewoon getrashed.

Wat je kunt doen is gewoon via een Linux boot cd d pc booten en kijken of de harde schijf leeg is of gewoon niet word gevonden. Ik btwijfel of de harde schijf kapot is, dan was er wel een andere melding gegeven.

Geplaatst:

Ik heb zojuist hetzelfde gehad.

Ik heb uiteindelijk windows er opnieuw op moeten zetten.

Maar hij doet het wel weer gewoon.

Dus misschien is er niet eens iets kapot. Maar als je je windows niet opnieuw wilt installeren moet je het zelf weten.

Geplaatst:

het is raar, want in de ene sata poort is dat streepje en de andere is dat os probleem

en in linux zegt hij bij systeem info dat hij wel die schijf herkent, maar bij documents vindt hij helemaal geen hd

okay, ik ,zit op mn telefoon dus niet boosworde voor de spel fouten

het zit nu zo, ik weet cker dat mijn hd nog goed is want ik heb vandaag voor de tut van bc7 w7 instalatie gestart en ik kon w7 gwn op mijn hd installeren ook kon ik toen ik stuurprogramma deed gwn me files zien.

nu heb ik ook w7 op een virtuele disk op mijn c schijf gemaakt(de probleem schijf) maar veel heeft het niet geholpen want als ik de pc weer opstarte kreeg ik dat knipperende streepje weer.

dus wat ik nu wel weet is dat mijn hd nog in tact is, dat ik geen windows kan opstarte, wel ubuntu met live cd kan opstarten maar hij mijn hd niet herkent

en ik wil heel graag mijn filez gwn terug/back-uppen daar gaat het mij om

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Geplaatst:

ehhm, ditisff moeilijk, wat ik kanbedenken is dat de harde schijf zijndata niet kan bewaren, hij kaner wel naartoe schrijvn enzo, maar naar uit te zijngeweest wil hijniet starten of kan de daa nit lezen. Dat deBR kapotislijktmvrij onwaarschijnlijk.

Via de W7 cd kun je d hrstelconsol openen, doe dat n typ daar 'fixmbr' hierdoor word en nieuw MBR gmaakt

Geplaatst:

okay, ik ,zit op mn telefoon dus niet boosworde voor de spel fouten

het zit nu zo, ik weet cker dat mijn hd nog goed is want ik heb vandaag voor de tut van bc7 w7 instalatie gestart en ik kon w7 gwn op mijn hd installeren ook kon ik toen ik stuurprogramma deed gwn me files zien.

nu heb ik ook w7 op een virtuele disk op mijn c schijf gemaakt(de probleem schijf) maar veel heeft het niet geholpen want als ik de pc weer opstarte kreeg ik dat knipperende streepje weer.

dus wat ik nu wel weet is dat mijn hd nog in tact is, dat ik geen windows kan opstarte, wel ubuntu met live cd kan opstarten maar hij mijn hd niet herkent

en ik wil heel graag mijn filez gwn terug/back-uppen daar gaat het mij om

Als zelfs Ubuntu je HDD niet ziet, is de hardeschijf wel degelijk naar de filestijnen.

Geplaatst:

maar ik weet cker dat hij dat niet is anders kon ik in de w7 instalatie hem tog niet zien en bij stuurprogrammas niet kijken naar al mijn bestanden alleen is t denk ik wat met de bootsector ofzo

want na mijn instalatie op een vhd werkte ij weer niet. dus heb k 1 vraagje

als ik nou gwn windows 7 op die schijf installeer gaan al mijn bestanden dan in t mapje windows_old

want dan probeer ik dat gwn, mss herstelt de boot dan wel gwn

Geplaatst:

Hier snapt dus geen mens wat van. Probeer eens normaal te typen met worden i.p.v. afkortingen als gwn. Gebruik interpuntie en doe wat aan je spatie gebruik. Hier komt echt niemand met goed fatsoen doorheen. :duh:

ON: Ik denk gewoon dat je HDD niet meer helemaal juist functioneert. En dan doel ik met name op de bootsector. Je kan immers nog wel naar je HDD schrijven zover ik heb kunnen lezen. Bij het schrijven naar je HDD gaat hij niet eerst je bootsector langs. Dat doet hij dus wel als je Windows wilt starten, wat dus niet lukt.

als ik nou gwn windows 7 op die schijf installeer gaan al mijn bestanden dan in t mapje windows_old

Ja, als je Windows installeert zonder daarbij je HDD te formatteren krijg je een map genaamd Windows.old met o.a. je oude program files map en je documenten map.

Geplaatst: (bewerkt)

Bootsector? BOOTSECTOR? AAAH.

Geen paniek. Dit is redelijk makkelijk te fiksen. Eerst moet j-. Ik zal het eens in een lijstje zetten:

1: Download TESTDISK: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

2: Sluit je hardeschijf met de kapotte bootsector aan op een andere computer.

3: Start de 'WIN' versie van TESTDISK

4: En dan de stappen in de plaatjes. Verdere toelichting is niet nodig denk ik ;)

b4e80c08.png

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png

(Controleer ook of de MFT goed is)

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

dit zuigt ik heb gedaan wat je zei maar dan staat er dump list quit

en t heeft niet geholpen!!

heb nu herzelfde probleem en ik moet het gwn snel fixen

ne

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...