Jump to content

GTA IV werkt enkel enkel bij herinstallatie driver


Pulse

Recommended Posts

Ik zat al een tijdje dingen te proberen omdat het laden altijd vreselijk lang duurde en het spel lagde enorm en ik had ook vaak framedrops, zelfs met memrestrict etc.

Dus download ik de laatste beta driver voor mijn ASUS EN9600GT (core overgeclockt naar 720Mhz)en installeer de driver, direct daarna doe ik terug mijn overclock instellingen en start het spel. Het spel laade binnen de 15 seconden en helemaal geen lag meer met alles op medium. Nadat ik mijn PC gereboot heb, is het weer hetzelfde probleem als vroeger, maar het spel werkt direct als ik de driver opnieuw installeer. (Zelfs met de laatste WHQL Qualified driver)

Is er nog iemand met dit probleem en heeft iemand een oplossing ?

Specs:

AMD Athlon X2 64 Black Edition (@ 3Ghz)

4GB DDR2 RAM

ASUS EN9600GT 512MB DDR3 (core op 720Mhz)

Windows 7 Ultimate 64-bit (met AMD Fusion op Max Performance(online), wat ik een geweldige tool vind)

Resolutie 1920x1080 60Hz

Het spel draait gewoon goed zonder lag op medium (25FPS) wanneer ik de driver opnieuw installeer (en overclock terug).

Bewerkt: door Pulse
Link to comment
Delen op andere websites

gebruik AMD Fusion niet meer en installeer de laatste drivers die GEEN beta zijn, beta is nog een testfase en kunnen dus niet goed werken. Sluit jij je pc wel goed af?

1. Hetzelfde resultaat zonder AMD Fusion en dat werkt gewoon goed in andere spellen zoals COD4 en Blur

2.Ik zit nu op de laatste geen beta WHQL Certified drivers van de NVIDIA site, hetzelfde resultaat

3.Ja dat doe ik altijd

En btw ik weet genoeg wat beta is, ik ben zelf programmeur

Bewerkt: door Pulse
Link to comment
Delen op andere websites

Lol, dat is de bedoeling van AMD Fusion nu juist, enkel windows loopt nog en niets anders (idle cpu usage 0%) dusja ... ik versta het ook niet waarom het werkt bij herinstallatie v/d driver, mss forceert mijn kaar vsync on ? ik heb nog mensen gezien die dit probleem hadden

Link to comment
Delen op andere websites

AMD Fusion is sowieso al iets wat je best kan missen. Ik ondervond in ieder geval geen prestatiewinst met dat tooltje met mijn oude Athlon X2 5000+.

Probeer eens om GTA IV volledig opnieuw te installeren. Defragmenteer ook je HDD eens, dat zou ook al een flink stuk kunnen schelen.

Link to comment
Delen op andere websites

HDD is gedefragmenteerd (gisteren), En ik vind wel dat AMD Fusion een goede tool is maarja dat is mijn mening ;)

En herinstallatie had ik ook al geprobeert maar ook dat heeft niet geholpen.

Als ik andere spellen speel zoals Blur(op maximum) en COD MW2 dan heb ik helemaal geen lag en framedrops, het is enkel bij iv en eflc

Ik weet het ook niet meer ...

Link to comment
Delen op andere websites

HDD is gedefragmenteerd (gisteren), En ik vind wel dat AMD Fusion een goede tool is maarja dat is mijn mening ;)

En herinstallatie had ik ook al geprobeert maar ook dat heeft niet geholpen.

Als ik andere spellen speel zoals Blur(op maximum) en COD MW2 dan heb ik helemaal geen lag en framedrops, het is enkel bij iv en eflc

Ik weet het ook niet meer ...

Nou stop ten eerste maar eens met het ebruiken van amd fusion, grote kans dat die gewoon je driver uitschakelt. Daarbij levert de tool ook geen eens prestatiewinst op. Schakel handmatig programmas die je niet nodig hebt uit en probeer het dan maar eens, grote kans dat hij het dan wel doet

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...