jeroen.engeler Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 (bewerkt) Hallo mensen van het GTAforum. Ik ben van plan om een nieuwe Alienware M15x te kopen, en omdat ik zelf weinig verstand van laptops heb wil ik vragen om jullie hulp. Hier een lijstje met mijn informatie: Budget: €1500-2000 Doel: Het meest voor internetten, soms een blu-ray bekijken en de nieuwste games natuurlijk. Deze laptop hoeft geen ultra gaming pc te worden maar ik wil de nieuwste games zonder problemen kunnen spelen. Desktop of laptop: Laptop Merk pc of samengesteld: Merk: Alienware M15x Benodigde randapparatuur: Alienware TactX Mouse Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Nee Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Geen verstand van helaas. Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Uiteraard door de mensen van Dell. Extra koeling (voor overklokken)?: Geen idee wat dit is en of ik het nodig heb. En hier mijn vragen: 1: Wat van processor, videokaart en geheugen zijn voor mij het beste? Hier staat waar ik allemaal uit kan kiezen: Klik 2: Ik kan uit een aantal dingen kiezen bij AlienFX-kleur, achtergronden en avatar alleen wat bedoelen ze ermee en hoe zien die mogelijkheden er dan uit? 3: Hoelang zou je kunnen gamen op de 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh) en de 9-cel lithium-ion batterij (85 Wh)? Alvast bedankt! Bewerkt: 26 juni 2010 door jeroen.engeler Reageren
rienie Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 Ga je vaak op reis of weg? zo niet zal ik als ik jouw was zelf een pc bouwen is veel beter en goedkoper. En je kan hem altijd uitbreiden. Reageren
jeroen.engeler Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 (bewerkt) Ga je vaak op reis of weg? zo niet zal ik als ik jouw was zelf een pc bouwen is veel beter en goedkoper. En je kan hem altijd uitbreiden. Nee ik ga niet vaak op reis, en ik heb al gezegd dat ik geen verstand van laptops heb. Dus zelf eentje in elkaar zetten kan ik niet. Maar ik vind deze laptop er geweldig uitzien dus ga ik ook voor zo`n eentje en niet voor een andere die misschien beter en goedkoper is. Bewerkt: 26 juni 2010 door jeroen.engeler Reageren
Flitskikker Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 Hij bedoelt waarom je niet gewoon een normale PC koopt. Reageren
jeroen.engeler Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 (bewerkt) Hij bedoelt waarom je niet gewoon een normale PC koopt. Haha o sorry. Ik heb op dit moment al een Dell XPS 420, maar ik wil gewoon lekker op de bank kunnen internetten/ gamen. Ik kies Alienware puur vanwege het merk en de vormgeving. Bewerkt: 26 juni 2010 door jeroen.engeler Reageren
Deluxo Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 (bewerkt) Ik heb misschien een tip voor je: in de beschrijving van een filmpje op Gamekings.tv over de Alienware M15x (volgens mij) staat een link voor die laptop met €200 korting. Misschien handig? @EDIT: Het was een M11x (11 inch) en de link: http://configure2.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=nl&cs=nldhs1&kc=NRSA1703&l=nl&m_30=322839&oc=N00W1X04&rbc=N00W1X04&s=dhs Bewerkt: 26 juni 2010 door Deluxo Reageren
jeroen.engeler Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 Ik heb misschien een tip voor je: in de beschrijving van een filmpje op Gamekings.tv over de Alienware M15x (volgens mij) staat een link voor die laptop met €200 korting. Misschien handig? Ze bespreken de Alienware M11x helaas en die is toch wat aan de te kleine kant vind ik Reageren
Hayte Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 Kan jij serieus liggend gamen? Het is gewoon veel beter als je een desktop koopt waarbij je ons een systeem laat samenstellen. Krijg je een veel beter systeem welke je zelf kan personaliseren (zelf de kast uitkiezen (behalve als wij de kast afraden, natuurlijk) en er misschien een likje verf op gooien ofzo), niet veel te duur is, en langer meegaat (qua technische prestaties, dus dat hij minder snel zwaardere nieuwe spellen aankan). Reageren
jeroen.engeler Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 Kan jij serieus liggend gamen? Het is gewoon veel beter als je een desktop koopt waarbij je ons een systeem laat samenstellen. Krijg je een veel beter systeem welke je zelf kan personaliseren (zelf de kast uitkiezen (behalve als wij de kast afraden, natuurlijk) en er misschien een likje verf op gooien ofzo), niet veel te duur is, en langer meegaat (qua technische prestaties, dus dat hij minder snel zwaardere nieuwe spellen aankan). Nou Hayte in ieder geval bedankt dat je daar wat tijd in zou willen steken. Maar ik houd sowieso meer van merk producten zoals bijv. Dell. Ik heb al een desktop waar ik alle games op kan spelen dus daar zoek ik gewoon niet naar. Een laptop is veel handiger snap je, die kun je gewoon naast je neer zetten terwijl je aan het gamen bent op de Ps3. En als ik dan ook nog af en toe een game kan spelen op die laptop zou helemaal tof zijn. Dus mijn keus is gevallen op de M15x van Alienware. Geld speelt niet zo`n hele grote rol bij mij vandaar ook het budget van €1500 tot 2000. Maar goed mijn vragen nog maar een keer: 1: Wat van processor, videokaart en geheugen zijn voor mij het beste? Hier staat waar ik allemaal uit kan kiezen: Klik 2: Ik kan uit een aantal dingen kiezen bij AlienFX-kleur, achtergronden en avatar alleen wat bedoelen ze ermee en hoe zien die mogelijkheden er dan uit? 3: Hoelang zou je kunnen gamen op de 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh) en de 9-cel lithium-ion batterij (85 Wh)? Reageren
Hayte Geplaatst: 26 juni 2010 Rapport Geplaatst: 26 juni 2010 Gametijden weet ik niet, evenals de kleurtjes en zooi. Van laptop hardware weet ik ook minder, omdat ze gewoon een M bij de namen doen. Allen verschillen ze zo sterk van hun desktop varianten, dat je het niet kan vergelijken. Zo bestaat er volgens mij ook een dual-core i7, meen ik ergens gelezen te hebben. Ik adviseer om de hoogste grafische kaart te nemen (de 5830), dan alle overige opties nemen, en dan de duurste processor te nemen die je kan nemen, samen met 4GB aan RAM. Niet meer en niet minder. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 27 juni 2010 Rapport Geplaatst: 27 juni 2010 Kan jij serieus liggend gamen? Het is gewoon veel beter als je een desktop koopt waarbij je ons een systeem laat samenstellen. Krijg je een veel beter systeem welke je zelf kan personaliseren (zelf de kast uitkiezen (behalve als wij de kast afraden, natuurlijk) en er misschien een likje verf op gooien ofzo), niet veel te duur is, en langer meegaat (qua technische prestaties, dus dat hij minder snel zwaardere nieuwe spellen aankan). Nou Hayte in ieder geval bedankt dat je daar wat tijd in zou willen steken. Maar ik houd sowieso meer van merk producten zoals bijv. Dell. Ik heb al een desktop waar ik alle games op kan spelen dus daar zoek ik gewoon niet naar. Een laptop is veel handiger snap je, die kun je gewoon naast je neer zetten terwijl je aan het gamen bent op de Ps3. En als ik dan ook nog af en toe een game kan spelen op die laptop zou helemaal tof zijn. Dus mijn keus is gevallen op de M15x van Alienware. Geld speelt niet zo`n hele grote rol bij mij vandaar ook het budget van €1500 tot 2000. Maar goed mijn vragen nog maar een keer: 1: Wat van processor, videokaart en geheugen zijn voor mij het beste? Hier staat waar ik allemaal uit kan kiezen: Klik 2: Ik kan uit een aantal dingen kiezen bij AlienFX-kleur, achtergronden en avatar alleen wat bedoelen ze ermee en hoe zien die mogelijkheden er dan uit? 3: Hoelang zou je kunnen gamen op de 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh) en de 9-cel lithium-ion batterij (85 Wh)? 2: De achtergrond van de desktop en de avatar van je Windows 7 account. Kan je later zelf nog allemaal aanpassen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 27 juni 2010 Rapport Geplaatst: 27 juni 2010 Alien FX is de verlichting van de laptop. Volgens mij word het toetsenbord verlicht en zijn er aan de voorkant 2 lampjes en het logo op het deksel word ook verlicht. Reageren
jeroen.engeler Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juni 2010 Bedankt voor de reacties! Alleen de duurste processor nemen lijkt mij overdreven omdat ik geen high end game laptop wil maar gewoon één waarop ik zonder problemen de nieuwste games kan spelen. En ze verschillen heel veel in prijs: Intel® Core™ i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache) [standaard] Intel® Core™ i5 Processor 430M(2.26GHz,3MB cache) [meerprijs € 100,00 of € 5/maand1] Intel® Core™ i5 Processor 520M(2.40GHz,3MB cache) [meerprijs € 139,99 of € 7/maand1] Intel® Core™ i5 Processor 540M(2.53GHz,3MB cache) [meerprijs € 190,00 of € 9/maand1] Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache) [meerprijs € 220,00 of € 11/maand1] Intel® Core™ i7 Processor 620M(2.66GHz,4MB cache) [meerprijs € 360,00 of € 17/maand1] Intel® Core™ i7 Processor 820QM (1.73Ghz, 8MB L3 cache) [meerprijs € 700,00 of € 34/maand1] Intel® Core™ i7 Processor 920XM (2.00Ghz, 8MB L3 cache) [meerprijs € 1.400,00 of € 67/maand1] Zou de goedkoopste i7 of de duurste i5 niet genoeg zijn? Reageren
Galiorix Geplaatst: 27 juni 2010 Rapport Geplaatst: 27 juni 2010 Gewoon voor de i7 720QM gaan. En de ATI HD5850. Reageren
jeroen.engeler Geplaatst: 27 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juni 2010 (bewerkt) Oke heel erg bedankt, dan kan ik hem bestellen. Nog één klein vraagje: ik kan geen geluidskaart kiezen, betekend dit dan dat er ook geen één in zit? Dit word mijn systeem: (opmerkingen hoor ik graag) Alienware M15x Prijs vanaf € 1.901,98 Base: Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black Processor: Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB L3 cache) Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands Services en Support: 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc Accidental Damage Support: No Accidental Damage Support Video Card: 1GB ATI® Radeon™ HD 5850 Memory: 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048] Hard Drive: 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf LCD: 15.6-inch Wide Full HD Display (1920x1080) Optical Devices: Optisch Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray alleen lezen, cd/dvd lezen en schrijven) Primary Battery: 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh) Bescherm uw nieuwe pc: No Antivirus Software Shipping Documents: Dutch Documentation Keyboard: Internal Dutch Qwerty Keyboard Gedis Bundle Reference: N07W1501 430286 Order Information: Alienware M15x Order - Netherlands Dell System Media Kit: Alienware M15x Resource DVD Power Supply: 150W AC Adaptor Cables: European 220V Power Cord Standard Warranty: 1 year Next Business Day Hardware Support included with your PC AutoMatic Updates: AutoMatic updates - On Hidden NamePlate Engraving: Generic Name Plate Engraving AlienFx Colour: Mars Red Wallpapers: Alienware 3D Wallpaper Avatar: Alienhead 3D Accessories: Alienware TactX Mouse Gaming Essentials: Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed Wireless Networking: Intel® WiFi Link 5300 a/g/n Wireless LAN card Bewerkt: 27 juni 2010 door jeroen.engeler Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.