Jump to content

Samp script probleem


klimgorilla

Recommended Posts

hey,

ik zit met een vervelend probleem:

Ik wil een object in mijn server hebben dus heb ik dit gedaan in OnGameModeInit: CreateObject(10767,-1369.05,558.458,-14.5053,0,0, 225);

alleen als ik dan ga kijken dan staat de z as altijd op het noorden?? hoe kun je dit oplossen?

groetz Klimgorilla

Link to comment
Delen op andere websites

De Z-as kan niet op het noorden staan; de z-rotatie (het laatste getal) daarentegen wel.

De z-rotatie staat bij jou op 225 en als ik het goed heb is dat richting zuidoost, omdat de graden CCW (CounterClockWise) worden geteld.

Noorden is 0°

Westen is 90°

Zuiden is 180°

Oosten is 270°

Eén topic is overigens wel genoeg, lijkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

De Z-as kan niet op het noorden staan; de z-rotatie (het laatste getal) daarentegen wel.

De z-rotatie staat bij jou op 225 en als ik het goed heb is dat richting zuidoost, omdat de graden CCW (CounterClockWise) worden geteld.

Noorden is 0°

Westen is 90°

Zuiden is 180°

Oosten is 270°

Eén topic is overigens wel genoeg, lijkt me.

sorry voor de 2 topics, maar ik heb dus de z-rotatie op 225 (zuid-oosten) staan en toch staat hij naar het noorden?

ik heb net ook ff andere graden ingevuld maar bij alles staat het object naar het noorden..

Bewerkt: door klimgorilla
Link to comment
Delen op andere websites

Verdorie, telkens als ik de wiki nodig hebt ligt hij er uit ... :ch:

Maar ik heb net even gekeken, en gezien dat object 10767 een stuk landingsbaan van Easter Bay Airport is.

Dit model staat standaard al schuin, en zal naar het noorden wijzen als je een rotatie hebt van 225.

Wel vaag dat hij altijd naar het noorden staat. Toevallig ook niet 45° ingevuld?

Check je script ook eens op SetObjectRot, want anders zie ik geen reden waarom een object zomaar draait.

Link to comment
Delen op andere websites

Verdorie, telkens als ik de wiki nodig hebt ligt hij er uit ... :ch:

Maar ik heb net even gekeken, en gezien dat object 10767 een stuk landingsbaan van Easter Bay Airport is.

Dit model staat standaard al schuin, en zal naar het noorden wijzen als je een rotatie hebt van 225.

Wel vaag dat hij altijd naar het noorden staat. Toevallig ook niet 45° ingevuld?

Check je script ook eens op SetObjectRot, want anders zie ik geen reden waarom een object zomaar draait.

bij een paar graden gaat het object wel andere kanten op staan, maar het is gewoon een vaag object en andere objecten doen wel normaal =D

bedankt voor de hulp :bier:

Bewerkt: door klimgorilla
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...