P I N O Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Jow iedereen, ik heb sinds al langere tijd het probleem dat mijn pc gewoon opeens uit valt. Ik zelf denk dat het met warmte te maken heeft maar zou totaal niet weten hoe dit op te lossen want ik werk namelijk het meeste met mijn Mac maar zo af en toe dus ook op een oude windows. Maar goed als iemand een idee heeft of eventueel een programma of oplossing voor dit probleem hoor ik het graag. Heb al wel wat info voor jullie. Rapport van Bugs Bunny's computer Uitgevoerd op 28-6-2010, 12:57:00 [table=border] Computer|Fabrikant:|Packard Bell NEC |Computermodel:|00000000000000000000000 |Computernaam:|Pino |Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem Moederbord|Fabrikant:|NEC COMPUTERS INTERNATIONAL |Model:|MS-6786 |BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies, LTD |BIOS Model:|Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie V4.1 |Aansluitingen:|PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), AGP (Vrij) |Poorten:|PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), COM2 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), VIDEO (Video), (Audio), (Audio), (Audio), JCD1 (Audio), JPHN1 (Audio), JSP1 (Audio), ETHERNET (Netwerk) Processor|Model:|AMD Athlon XP 3000+ |Kloksnelheid:|2172MHz |Socket & Cache(s):|Socket A, 512KB L2 Cache Geheugen|Grootte:|1535MB RAM |Type(s):|512MB RAM (Onbekend-400 PC?-3200 200MHz, DIMM), 1024MB RAM (Onbekend-400 PC?-3200 200MHz, DIMM) Hardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), FAT32 (J:) |Grootte:|149,01GB (74,52GB (C:) + 74,49GB (J:) ) |Vrije ruimte:|112,02GB (46,41GB (C:) + 65,62GB (J:) ) Stations|Type(s):|A: 3 1/2 Inch Floppy Drive, C: Local Fixed Disk, D: CD- of DVD-ROM station, E: CD- of DVD-ROM station, F: Removable Disk, G: Removable Disk, H: Removable Disk, I: Removable Disk, J: Local Fixed Disk |Model(len):|A: Onbekend, C: ST380011A IDE, D: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8163B, E: _NEC DVD_RW ND-2510A, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: 7-in-1 CompactFlashI/II USB Device USB Geluidskaart|Fabrikant:|Realtek |Model:|Realtek AC'97 Audio for VIA ® Audio Controller Videokaart|Model:|Radeon 9200 SE (Omega 3.8.442) |Beeldprocessor:|ATI Radeon Graphics Processor AGP (0x5964) |Geheugengrootte:|128MB VRAM |Stuurprogramma:|ati2dvag.dll, versie 6.14.10.6755 Beeldscherm|Fabrikant:|(Standard monitor types) |Model:|Plug and Play Monitor |Schermresolutie:|1024x768 (Normaal 4:3 XGA) |Kleurdiepte:|32-bits |Frequentie:|60Hz Muis|Fabrikant:|(Standard system devices) |Model:|USB Human Interface Device |Aantal knoppen:|3 |Aansluiting:|USB Toetsenbord|Model:|Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard |Type:|Enhanced (101- or 102-key) |Functietoetsen:|12 Netwerkkaart|Model(len):|VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3) |Adressen:|IP: 192.168.1.2, MAC: 00:11:09:43:CF:1C, DHCP: 192.168.1.1 DirectX|Versie:|9.0c Besturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows XP Professional |Versie:|5.1.2600 |Service Pack:|Service Pack 3 [/table] Gegenereerd doorFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136) Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 warmte is het sowieso niet, die amd schakelde zich nog neit uit bij oververhitting. Zet eens het automatisch opstarten na systeemfout uit, nu zul je ipv uitvallen een BSoD krijgen waar een errorcode enzo op staat, dit helpt het probleem op te lossen Reageren
P I N O Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 warmte is het sowieso niet, die amd schakelde zich nog neit uit bij oververhitting. Zet eens het automatisch opstarten na systeemfout uit, nu zul je ipv uitvallen een BSoD krijgen waar een errorcode enzo op staat, dit helpt het probleem op te lossen Oke, waar kan ik dat vinden? bedankt iig Reageren
rienie Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 je hebt ook een programma genaamd bleuscreen viewer geloof ik? Maar dan kan je het ook zien. Zonder te wachten totdat het weer gebeurt. Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 warmte is het sowieso niet, die amd schakelde zich nog neit uit bij oververhitting. Zet eens het automatisch opstarten na systeemfout uit, nu zul je ipv uitvallen een BSoD krijgen waar een errorcode enzo op staat, dit helpt het probleem op te lossen Oke, waar kan ik dat vinden? bedankt iig Net voordat het windows laadscherm komt moet je op F8 rammen, dan krijg je een opstartscherm, daar kun je dit inschakelen(of eigenlijk uitschakelen) je hebt ook een programma genaamd bleuscreen viewer geloof ik? Maar dan kan je het ook zien. Zonder te wachten totdat het weer gebeurt. Hoe kan je een BSoD bewkijken die hij nog niet heeft gehad? Reageren
Casss Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Ben ik nou gek of is geen van zijn uitbreidingsslots bezet, waarvan er een wel bezet moet zijn door de videokaart? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Ben ik nou gek of is geen van zijn uitbreidingsslots bezet, waarvan er een wel bezet moet zijn door de videokaart? Je kunt sommige beeldschermen ook direct op je moederbord inpluggen Althans bij mij thuis en bij mij op school wel. Reageren
wesley123 Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Ben ik nou gek of is geen van zijn uitbreidingsslots bezet, waarvan er een wel bezet moet zijn door de videokaart? Ik snap niet hoe dit relevant is voor de TSer zijn probleem... Ben ik nou gek of is geen van zijn uitbreidingsslots bezet, waarvan er een wel bezet moet zijn door de videokaart? Je kunt sommige beeldschermen ook direct op je moederbord inpluggen Althans bij mij thuis en bij mij op school wel. Ja, maar helaas zit er en grafische kaart in dus gaat dat niet op... Reageren
Hayte Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Start hij na het uitvallen weer opnieuw op of moet je hem zelf weer aandoen? Reageren
P I N O Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Start hij na het uitvallen weer opnieuw op of moet je hem zelf weer aandoen? Zo daar was ik weer, uuhm ik zag inderdaad zelf ook al dat geen van mijn slots bezet waren beetje vreemd want er zit inderdaad een agp videokaart in en daar zit gewoon mijn beeldscherm op aangesloten. Als de pc uit valt moet ik die zelf opnieuw opstarten. Ik ga nu even dat ene met F8 doen;) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.