Jump to content

Java


Kloep

Recommended Posts

Hey,

Ik zat eens te bekijken welke programmeertalen je allemaal hebt, en toen kwam ik bij Java uit. Kan iemand mij vertellen wat deze taal nu eigenlijk inhoud en wat je er precies mee kan? Lijkt het bijvoorbeeld op Javascript? Of is het echt iets heel anders dan dat? Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Ik zat eens te bekijken welke programmeertalen je allemaal hebt, en toen kwam ik bij Java uit. Kan iemand mij vertellen wat deze taal nu eigenlijk inhoud en wat je er precies mee kan? Lijkt het bijvoorbeeld op Javascript? Of is het echt iets heel anders dan dat? Alvast bedankt!

*wikipedia*

Java op Wikipedia

Link to comment
Delen op andere websites

Fijn, dat kan ik zelf ook wel vinden. :7 Had alleen weinig zin om een heel verhaal te lezen wat vaak toch over de geschiedenis en dergelijke gaat. Ik hoopte eigenlijk dat jullie me kort uit konden leggen waar het voor kan worden gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Met Java kan je (bijna) platforumonafhankelijke programma's maken. Het is een object-georiënteerde taal, wat inhoudt dat je vanuit objecten (klassen) en relaties ertussen programmeert (met functies). Dat is anders dan bij bijvoorbeeld HTML en Javascript waar gewoon de lap code van boven naar beneden wordt uitgevoerd. Behalve de naam zijn Java en Javascript overigens niet met elkaar te vergelijken; Java zit meer bij talen als C# en C++ in de buurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...