Kloep Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 (bewerkt) Hey, Voor mijn opleiding zal ik volgend jaar een laptop nodig hebben. Mijn eisen zijn absoluut niet groot, daarom wil ik een zo goedkoop mogelijke laptop. Wel van normale grootte, niet zo'n mini-laptop. Budget: Ik hoop ongeveer €250-€300? €600 Doel: Internetten en programmeren. Desktop of laptop: Laptop Merk pc of samengesteld: - Benodigde randapparatuur: Niks, muis gebruik ik gewoon van de laptop zelf. Besturingssysteem: Windows 7 Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: - Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Maakt niet uit. Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Bedrijf, maar weet niet of je anders kan bij een laptop. Extra koeling (voor overklokken)?: Nee. Bewerkt: 28 juni 2010 door Kloep Reageren
Sprunk Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Met dit budget kom je helaas echt niet verder dan een simpele 10 inch netbook met 1 GB ram een een trage single core Intel Atom processor. Een beetje degelijke programmeer laptop kost al gauw het dubbele. Reageren
Kloep Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 (bewerkt) En wat voor een laptop zou ik voor €600 kunnen krijgen? Bewerkt: 28 juni 2010 door Kloep Reageren
Sprunk Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 En laptop met normaal formaat, 15 inch dus. Qua hardware kom je dan uit bij een Core i3/i5 of een AMD processor. 2, 3 of 4 GB aan ram. Reageren
Kloep Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 En wat raad jij me aan voor het programmeren? Reageren
Sprunk Geplaatst: 28 juni 2010 Rapport Geplaatst: 28 juni 2010 Ik ben geen programmeur dus ik heb geen idee welke hardware matige eisen zijn verboden om goed te kunnen programmeren. Ik denk dat je met een snelle processor al heel ver komt, en flink wat geheugen zal ook niet overbodig zijn. Heb je geen lijst van school gekregen met eisen waaraan je laptop minimaal moet voldoen? Reageren
Kloep Geplaatst: 29 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Nee, maar de eisen lijken me niet erg hoog. Misschien een programma als Dreamweaver, maar verder gaat het er om dat ik wat simpele programmaatjes zal kunnen openen om te testen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Voor het schrijven van code kan je een Pentium 1 met 640k geheugen gebruiken. Voor het compileren van de code daarentegen, afhankelijk van het soort code, vaak wel serieuze harware nodig. Dus wat dat betreft kun je het beste gewoon goeie hardware nemen en 4GB intern, genoeg geheugen is voor het compileren van zware code belangrijk. Reageren
Kloep Geplaatst: 29 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Zou ik dan bijvoorbeeld met deze laptop goed uit de voeten kunnen? Klik! Pentium T4400, 4GB ram, 500GB HD, ingebouws WiFi (wat een vereiste is). Reageren
Casss Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Het is wel een Acer, die zijn vaak slecht van kwaliteit, processor-videokaart verhouding, slechte service enz. Ik raad je af een Acer te kopen. Reageren
Sprunk Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Het is wel een Acer, die zijn vaak slecht van kwaliteit, processor-videokaart verhouding, slechte service enz. Ik raad je af een Acer te kopen. Dat Acer misschien niet het beste merk is, dat is waar. Maar over het algemeen zijn laptops van Acer best goed. Je moet alleen hopen dat hij niet kapot gaat want de service is echt heel erg slecht. Overigens is een videokaart-processor verhouding niet interessant voor dit type doel. @ Kloep: Ik zelf raad je één van de volgende laptops aan: Laptop 1 Laptop 2 Laptop 3 Reageren
Crypteq Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 (bewerkt) Het is wel een Acer, die zijn vaak slecht van kwaliteit, processor-videokaart verhouding, slechte service enz. Ik raad je af een Acer te kopen. Iemand napraten is wel erg makkelijk hé?Zonder zelf ervaring ermee te hebben... Overigens ik raad het je af om ergens advies over te geven waar je niks over weet Ontopic: Ikzelf heb ook een laptop, waar ik voornamelijk op programmeer, (Ja een acer ) Met de beetje laptop kan je al uit de voeten. Het is idd beter om wat meer geheugen en een betere processor te hebben, maar je hebt echt niet een hele dure laptop ervoor nodig. Voorheen (oude laptop) op een 1,8 GHZ dualcore met 1 GB ram, ging het zelf al prima. Bewerkt: 29 juni 2010 door BC7 Reageren
Casss Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Het is wel een Acer, die zijn vaak slecht van kwaliteit, processor-videokaart verhouding, slechte service enz. Ik raad je af een Acer te kopen. Iemand napraten is wel erg makkelijk hé?Zonder zelf ervaring ermee te hebben... Overigens ik raad het je af om ergens advies over te geven waar je niks over weet Ik had zelf een Acer, heel die lijst met gezeik gehad. Reageren
Kloep Geplaatst: 29 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Ik neem wel genoegen met een Acer, ik maak mijn spullen niet kapot. @ Kloep: Ik zelf raad je één van de volgende laptops aan: Laptop 1 Laptop 2 Laptop 3 Hebben allen ook een ingebouwde WiFi-kaart? Ik zie het er namelijk niet bijstaan, maar dat is wel echt een vereiste. De Asus lijkt mij het meest aantrekkelijk. Prijzen verschillen niet veel (prijs is verder ook niet zo'n probleem), en deze heeft de meeste ruimte. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 29 juni 2010 Rapport Geplaatst: 29 juni 2010 Hebben allen ook een ingebouwde WiFi-kaart? Ik zie het er namelijk niet bijstaan, maar dat is wel echt een vereiste. Natuurlijk xD Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.