Jump to content

[NEW] Laptop

Recommended Posts

Geplaatst:

Hebben allen ook een ingebouwde WiFi-kaart? Ik zie het er namelijk niet bijstaan, maar dat is wel echt een vereiste. :puh:

:schater:

Natuurlijk xD

Je merkt wel, dat ik absoluut geen verstand heb van laptops. :clown:

• Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Kloep

12

• Sprunk

7

• MegaPilot

4

• kelwin

2

Geplaatst:

Ze hebben allemaal een 208.11n wifi verbinding. Tegenwoordig heeft elke laptop dat, op een paar uitzonderingen na misschien.

• 1 year later...
Geplaatst:

Nou, ik heb dan nu eindelijk de eisen. Wat is nu de goedkoopste laptop die ik kan kopen met deze eisen? :clown:

Voor onze practica adviseren wij een laptop met minstens een 1 GHz (x86) of 64-bit (x64) processor,

minstens 2 GB intern geheugen en een DirectX 9 graphics processor met WDDM 1.0 driver (of nieuwer)

Geplaatst: (bewerkt)

Nou, ik heb dan nu eindelijk de eisen. Wat is nu de goedkoopste laptop die ik kan kopen met deze eisen? :clown:

Voor onze practica adviseren wij een laptop met minstens een 1 GHz (x86) of 64-bit (x64) processor,

minstens 2 GB intern geheugen en een DirectX 9 graphics processor met WDDM 1.0 driver (of nieuwer)

goedkoopste kost 399 euro

Acer Aspire 5733Z-P614G50MN Azerty

15,6 inch beeldscherm

Intel Pentium Dual-core P6100

4 GB werkgeheugen

500 GB harde schijf

Windows 7 Home Premium

Intel HD Graphics

100 Mbit/s (Fast Ethernet)

DVD-speler & -brander

1.3 megapixel webcam

ps: tegenwoordig bestaat er geen processor die 1ghz draait behalf voor smartphone

Bewerkt: door danny24

Ook al zou hij het willen goedkoop houden, ik zou toch gaan voor een betere videochip dan zo'n Intel ding.

Bewerkt: door MegaPilot

Wanneer gaat er eens goed gelezen worden? Hij zoekt een laptop voor school, om te programmeren, niet om op te gamen. Dus je kunt wel met een laptop aan komen die een nVidia GT520 aan boord heeft, maar daar schiet je dus nog helemaal niks mee op. En ook die nieuwe generatie Sandy Bridge heeft voldoende rekenkracht voor HD filmpjes op youtube, het enige wat ik me nog kan indenken dat Kloep eventueel ermee wilt doen.

Dit zijn ook wel twee leuke laptops, beiden op een Sandy Bridge Core i5:

Klik

Klik

De eerste is van Acer, de tweede van HP. Verschillen zitten er niet in. De HP heeft een AMD in plaats van Intel grafische chip en heeft ook wat meer opslagruimte.

Bewerkt: door Sprunk

Nou, dat valt wel mee. De processoren in bovenstaande laptops die ik genoemd had zijn toch wel een stukkie sneller dan die uit jouw genoemde Asus laptop. Ook qua HDD leverd de Asus aardig wat opslagruimte in.

Bovendien leveren Acer en HP ook kwalitatief goede laptops.Het is maar net waar Kloep zijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Wil je voor grafisch, ga voor de Asus. Wil je liever wat extra processor kracht, ga voor de HP of Acer.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Gamen doe ik er toch niet op, dus wat betreft de grafische kaart heb ik geen bijzonder goede nodig.

Ruim 500 euro vind ik wel wat veel eigenlijk voor een laptop die alleen voor school gebruikt gaat worden. Aan welke laptops moet ik denken als ik een prijsklasse omlaag ga? En voldoen deze nog steeds aan de eisen?

Ik heb nou twee laptops op het oog, welke van videokaart verschillen.

De ene heeft een AMD Radeon HD 6470M (512 MB DDR3 gereserveerd) (dat is die van Sprunk van HP), en de ander een Intel HD (tot 1,66 GB) (ook van HP).

Welke hiervan is beter en hoe erg ga ik het verschil merken met mijn gebruik?

Bewerkt: door Kloep
Geplaatst:

De ene heeft een AMD Radeon HD 6470M (512 MB DDR3 gereserveerd) (dat is die van Sprunk van HP), en de ander een Intel HD (tot 1,66 GB) (ook van HP).

De AMD is beter als je wil gamen enzo, correct me if I'm wrong.

Geplaatst:

De AMD is beter als je wil gamen enzo, correct me if I'm wrong.

Je hebt gelijk.smile3.gif

Dus als ik het goed begrijp, maakt het voor mij niks uit? Met die Intel kan ik ook gewoon youtube op HD bekijken en eventueel een film in goede kwaliteit?

Bewerkt: door Kloep

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...