Jump to content

Partitioneren lukt niet


MegaPilot

Recommended Posts

Hoi,

om een lang verhaal kort te maken. We willen de C schijf van onze vaste computer(C schijf is de schijf waar OS opstaat, offcourse) vergroten door een deel van de D schijf weg te nemen en bij de C schijf te voegen. De D schijf is zo goed als leeg, maar voor de zekerheid laten we 5 GB over. Dus, de gigabytes van de D schijf wegnemen lukt, mar die gigabytes bij de C schijf optellen wil niet lukken voor een of andere bizarre reden. Iemand een idee wat ik moet doen? Ik gebruik het programma EASEUS Master 4.1 Home Edition(4.1 niet zeker van).

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft de D\ schijf een kleine opslagcapaciteit zoals 10 gb? Dan hangt hij samen met de C\ schijf. Wanneer je je pc volledig formatteert is de mogelijkheid groot dat hij de 2 onderdelen tot één harde schijf maakt. De enige harde schijf is dan de C\, en het station met de letter D\ zal waarschijnlijk de nieuwe naam zijn voor je cd-rom station.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bedoel je, het lukt niet? Leg eens uit in duidelijk stappen wat je tot nu toe gedaan en geprobeerd hebt.

Je weet ook zeker dat het partities zijn een geen echte schijven?

Tzijn partities.

- Ik neem 120 GB van D, dit is nu onloccated ofzoiets.

- Ik wil die onloccated bij C voegen, dit lukt niet.

Heeft de D\ schijf een kleine opslagcapaciteit zoals 10 gb? Dan hangt hij samen met de C\ schijf. Wanneer je je pc volledig formatteert is de mogelijkheid groot dat hij de 2 onderdelen tot één harde schijf maakt. De enige harde schijf is dan de C\, en het station met de letter D\ zal waarschijnlijk de nieuwe naam zijn voor je cd-rom station.

Neen, 125 GB...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Heb je Partition Magic geprobeert?

Die heb ik ooit ook een keer voor hetzelfde gebruikt en die werkte gewoon.

Sommige zeggen dat het programma gevaarlijk is dus het is geheel op eigen risico. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Norton Partition Magic heb ik geprobeerd ja, maar die kan dat blijkbaar ook niet. Ik maak de D schijf kleiner met dat programma, maar het bij de C schijf optellen lukt blijkbaar niet. En dit zou normaal gezien moeten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...