Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

hey,

ik ben bezig aan het modden

ik heb al een wapen- en save-mod gemaakt

en ik probeer nu een mod te maken die de kleur van je auto verandert

maar ik weet niet wat de laatste variabele is

0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $CARMOD_CAR colorslot 1 active_row $10440

alvast bedankt

Geplaatst:

Als ik zo even in main.scm kijk lijkt het erop dat de gekozen kleur in de laatste variable word opgeslagen.

$10440 = 0, is de eerste kleur.

$10440 = 99, is de honderdste kleur op het paneel.

Enzovoort.

Dit moet wel in combinatie met deze opcode:

08D7: $10440 = panel $CARMOD_MENU_COLORS active_row 

Geplaatst:

nee het werkt nog niet

hier is mijn mod {het is een aanpassing van BC7 carspawn mod (de auto spawn nu niet naar het noorden en als het werkt kan je het ook de kleur aanpassen)}

{$CLEO .CS}

//-------------MAIN---------------

1@ = 400 

:NONAME_8
wait 0 
if and
0AB0:   key_pressed 17 
0AB0:   key_pressed 83 
else_jump @NONAME_8 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
jump @NONAME_47 

:NONAME_47
wait 0  
0826: enable_hud 0 
0581: enable_radar 0 
jump @NONAME_84 

:NONAME_84
wait 0
Model.Load(1@)
038B: load_requested_models 
jump @NONAME_98 

:NONAME_98
wait 0 
if 
  Model.Available(1@)
else_jump @NONAME_98 
04C4: store_coords_to 5@ 6@ 7@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 5.0 0.1  
0172: 8@ = actor $PLAYER_ACTOR Z_angle
000B: 8@ += 90.0  
0674: set_car_model 1@ numberplate "MINOTAUR"
$VOERTUIG = Car.Create(1@, 5@, 6@, 7@)
car.Angle($VOERTUIG) = 8@
Car.DoorStatus($VOERTUIG) = 0
Car.RemoveReferences($VOERTUIG)
Model.Destroy(1@)
wait 0 
jump @NONAME_266  

:NONAME_266
wait 0 
if and 
0AB0:   key_pressed 66
  not 1@ == 400 
else_jump @NONAME_329 
1@ -= 1
jump @NONAME_84

:NONAME_329
wait 0 
if and 
0AB0:   key_pressed 78
  not 1@ == 611 
else_jump @NONAME_221
1@ += 1 
jump @NONAME_84

:NONAME_221
wait 0
if 
0AB0:   key_pressed 16 
else_jump @NONAME_266 
0964: create_square_color_panel 'Color' position 15.0 15.0 width 15.0 columns 8 interactive 1 background 1 alignment 1 panelID $CARMOD_MENU_COLORS
jump @NONAME_300

//---------------MAIN2---------------

:NONAME_300
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 13
jf @NONAME_500
08D7: 2@ = panel $CARMOD_MENU_COLORS active_row
0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $CARMOD_CAR colorslot 1 active_row 2@
jump @NONAME_500

:NONAME_500
wait 0
if 
0AB0:   key_pressed 17 
else_jump @NONAME_300 
wait 0
08DA: remove_panel $CARMOD_MENU_COLORS   
0826: enable_hud 1 
0581: enable_radar 1 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
jump @NONAME_8 

als je (of iemand anders) de fout vind zeg het dan.

toch al bedankt voor je hulp Basssss

Geplaatst:

Je kunt kijken hoe ze het gedaan hebben in main.scm, je kunt het makkelijk vinden. De opcodes worden namelijk maar een paar keer op bijna hetzelfde moment gebruikt. :Y

Geplaatst:

Er klopt helemaal niks van.

:NONAME_266
wait 0 
if and 
0AB0:   key_pressed 66
  not 1@ == 400 
else_jump @NONAME_329 
1@ -= 1
jump @NONAME_84

:NONAME_329
wait 0 
if and 
0AB0:   key_pressed 78
  not 1@ == 611 
else_jump @NONAME_221
1@ += 1 
jump @NONAME_84

Hier zeg je: als er op de knop 66 wordt gedrukt én 1@ is niet gelijk aan 400, spring je naar NONAME_84 en 1@ - 1. Anders spring je naar NONAME_329. In NONAME_329 controleer je of er op de knop 78 wordt gedrukt en of 1@ niet gelijk is aan 611. Als dit zo is, spring je naar NONAME_84 en wordt 1@ + 1. Anders spring je naar NONAME_221. Als je bij NONAME_221 komt, moet je weer op een of andere knop drukken. Zo moet je dus op 3 knoppen in een rij drukken. Ik weet niet wat je nou precies wil, maar het kan veel logischer en simpeler:

1@ = 400 

:NONAME_8
wait 0 
if and
0AB0:   key_pressed 17 
0AB0:   key_pressed 83 
else_jump @NONAME_8 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False
jump @NONAME_47 

:NONAME_47
wait 0  
0826: enable_hud 0 
0581: enable_radar 0 
jump @NONAME_84 

:NONAME_84
wait 0
Model.Load(1@)
038B: load_requested_models 
jump @NONAME_98 

:NONAME_98
wait 0 
if 
  Model.Available(1@)
else_jump @NONAME_98 
04C4: store_coords_to 5@ 6@ 7@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 5.0 0.1  
0172: 8@ = actor $PLAYER_ACTOR Z_angle
000B: 8@ += 90.0  
0674: set_car_model 1@ numberplate "MINOTAUR"
$VOERTUIG = Car.Create(1@, 5@, 6@, 7@)
car.Angle($VOERTUIG) = 8@
Car.DoorStatus($VOERTUIG) = 0
Car.RemoveReferences($VOERTUIG)
Model.Destroy(1@)

:NONAME_221
wait 0
if 
0AB0:   key_pressed 16 
else_jump @NONAME_221
0964: create_square_color_panel 'Color' position 15.0 15.0 width 15.0 columns 8 interactive 1 background 1 alignment 1 panelID $CARMOD_MENU_COLORS
jump @NONAME_300

:NONAME_300
wait 0
if
0AB0:   key_pressed 13
jf @NONAME_500
08D7: 2@ = panel $CARMOD_MENU_COLORS active_row
0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $VOERTUIG colorslot 1 active_row 2@
jump @NONAME_500

:NONAME_500
wait 0
if 
0AB0:   key_pressed 17 
else_jump @NONAME_300 
wait 0
08DA: remove_panel $CARMOD_MENU_COLORS   
0826: enable_hud 1 
0581: enable_radar 1 
Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True
jump @NONAME_8 

Je gebruikte ook een variabele $CARMOD_CAR die nergens gedefinieerd was. Die heb ik vervangen met $VOERTUIG, het voertuig wat je gespawnd hebt. De code is verschrikkelijk lelijk en onduidelijk, en er zitten heel veel dingen in die niet hoeven zoals een jump naar een label wat er onder staat. Ook kan je beter lokale variabelen gebruiken zoals 1@ en 2@ en geen $VOERTUIG.

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb de fout gevonden

het moest dit zijn

0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $VOERTUIG colorslot 1 active_row 2@

in plaats van dit

0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car 1@ colorslot 1 active_row 2@

het is een carspawn met label_266 en label_329 scrol je tussen je voertuigen

en met label_221 start je het kleuren scherm op

als je het niet snapt ik dan bij deze tutorial http://www.gtaforum.nl/topic/79022-sascm-een-simpele-voertuig-spawn-in-cleo-maken/

en je moet ze niet alle 3 op een rij intikken (label_266: als je toets 66 niet in duwt spring naar label_326/label_326: als je toets 78 niet in duwt spring naar label_221/label_221: als je toets 16 niet in duwt spring naar label_266/...)

bij mij werkt hij

Bewerkt: door minotaurQ

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...