minotaurQ Geplaatst: 30 juni 2010 Rapport Geplaatst: 30 juni 2010 hey, ik ben bezig aan het modden ik heb al een wapen- en save-mod gemaakt en ik probeer nu een mod te maken die de kleur van je auto verandert maar ik weet niet wat de laatste variabele is 0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $CARMOD_CAR colorslot 1 active_row $10440 alvast bedankt Reageren
Basssss Geplaatst: 30 juni 2010 Rapport Geplaatst: 30 juni 2010 Als ik zo even in main.scm kijk lijkt het erop dat de gekozen kleur in de laatste variable word opgeslagen. $10440 = 0, is de eerste kleur. $10440 = 99, is de honderdste kleur op het paneel. Enzovoort. Dit moet wel in combinatie met deze opcode: 08D7: $10440 = panel $CARMOD_MENU_COLORS active_row Reageren
minotaurQ Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juni 2010 nee het werkt nog niet hier is mijn mod {het is een aanpassing van BC7 carspawn mod (de auto spawn nu niet naar het noorden en als het werkt kan je het ook de kleur aanpassen)} {$CLEO .CS} //-------------MAIN--------------- 1@ = 400 :NONAME_8 wait 0 if and 0AB0: key_pressed 17 0AB0: key_pressed 83 else_jump @NONAME_8 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False jump @NONAME_47 :NONAME_47 wait 0 0826: enable_hud 0 0581: enable_radar 0 jump @NONAME_84 :NONAME_84 wait 0 Model.Load(1@) 038B: load_requested_models jump @NONAME_98 :NONAME_98 wait 0 if Model.Available(1@) else_jump @NONAME_98 04C4: store_coords_to 5@ 6@ 7@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 5.0 0.1 0172: 8@ = actor $PLAYER_ACTOR Z_angle 000B: 8@ += 90.0 0674: set_car_model 1@ numberplate "MINOTAUR" $VOERTUIG = Car.Create(1@, 5@, 6@, 7@) car.Angle($VOERTUIG) = 8@ Car.DoorStatus($VOERTUIG) = 0 Car.RemoveReferences($VOERTUIG) Model.Destroy(1@) wait 0 jump @NONAME_266 :NONAME_266 wait 0 if and 0AB0: key_pressed 66 not 1@ == 400 else_jump @NONAME_329 1@ -= 1 jump @NONAME_84 :NONAME_329 wait 0 if and 0AB0: key_pressed 78 not 1@ == 611 else_jump @NONAME_221 1@ += 1 jump @NONAME_84 :NONAME_221 wait 0 if 0AB0: key_pressed 16 else_jump @NONAME_266 0964: create_square_color_panel 'Color' position 15.0 15.0 width 15.0 columns 8 interactive 1 background 1 alignment 1 panelID $CARMOD_MENU_COLORS jump @NONAME_300 //---------------MAIN2--------------- :NONAME_300 wait 0 if 0AB0: key_pressed 13 jf @NONAME_500 08D7: 2@ = panel $CARMOD_MENU_COLORS active_row 0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $CARMOD_CAR colorslot 1 active_row 2@ jump @NONAME_500 :NONAME_500 wait 0 if 0AB0: key_pressed 17 else_jump @NONAME_300 wait 0 08DA: remove_panel $CARMOD_MENU_COLORS 0826: enable_hud 1 0581: enable_radar 1 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True jump @NONAME_8 als je (of iemand anders) de fout vind zeg het dan. toch al bedankt voor je hulp Basssss Reageren
Basssss Geplaatst: 30 juni 2010 Rapport Geplaatst: 30 juni 2010 Je kunt kijken hoe ze het gedaan hebben in main.scm, je kunt het makkelijk vinden. De opcodes worden namelijk maar een paar keer op bijna hetzelfde moment gebruikt. Reageren
Beagle Geplaatst: 1 juli 2010 Rapport Geplaatst: 1 juli 2010 Er klopt helemaal niks van. :NONAME_266 wait 0 if and 0AB0: key_pressed 66 not 1@ == 400 else_jump @NONAME_329 1@ -= 1 jump @NONAME_84 :NONAME_329 wait 0 if and 0AB0: key_pressed 78 not 1@ == 611 else_jump @NONAME_221 1@ += 1 jump @NONAME_84 Hier zeg je: als er op de knop 66 wordt gedrukt én 1@ is niet gelijk aan 400, spring je naar NONAME_84 en 1@ - 1. Anders spring je naar NONAME_329. In NONAME_329 controleer je of er op de knop 78 wordt gedrukt en of 1@ niet gelijk is aan 611. Als dit zo is, spring je naar NONAME_84 en wordt 1@ + 1. Anders spring je naar NONAME_221. Als je bij NONAME_221 komt, moet je weer op een of andere knop drukken. Zo moet je dus op 3 knoppen in een rij drukken. Ik weet niet wat je nou precies wil, maar het kan veel logischer en simpeler: 1@ = 400 :NONAME_8 wait 0 if and 0AB0: key_pressed 17 0AB0: key_pressed 83 else_jump @NONAME_8 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = False jump @NONAME_47 :NONAME_47 wait 0 0826: enable_hud 0 0581: enable_radar 0 jump @NONAME_84 :NONAME_84 wait 0 Model.Load(1@) 038B: load_requested_models jump @NONAME_98 :NONAME_98 wait 0 if Model.Available(1@) else_jump @NONAME_98 04C4: store_coords_to 5@ 6@ 7@ from_actor $PLAYER_ACTOR with_offset 0.0 5.0 0.1 0172: 8@ = actor $PLAYER_ACTOR Z_angle 000B: 8@ += 90.0 0674: set_car_model 1@ numberplate "MINOTAUR" $VOERTUIG = Car.Create(1@, 5@, 6@, 7@) car.Angle($VOERTUIG) = 8@ Car.DoorStatus($VOERTUIG) = 0 Car.RemoveReferences($VOERTUIG) Model.Destroy(1@) :NONAME_221 wait 0 if 0AB0: key_pressed 16 else_jump @NONAME_221 0964: create_square_color_panel 'Color' position 15.0 15.0 width 15.0 columns 8 interactive 1 background 1 alignment 1 panelID $CARMOD_MENU_COLORS jump @NONAME_300 :NONAME_300 wait 0 if 0AB0: key_pressed 13 jf @NONAME_500 08D7: 2@ = panel $CARMOD_MENU_COLORS active_row 0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $VOERTUIG colorslot 1 active_row 2@ jump @NONAME_500 :NONAME_500 wait 0 if 0AB0: key_pressed 17 else_jump @NONAME_300 wait 0 08DA: remove_panel $CARMOD_MENU_COLORS 0826: enable_hud 1 0581: enable_radar 1 Player.CanMove($PLAYER_CHAR) = True jump @NONAME_8 Je gebruikte ook een variabele $CARMOD_CAR die nergens gedefinieerd was. Die heb ik vervangen met $VOERTUIG, het voertuig wat je gespawnd hebt. De code is verschrikkelijk lelijk en onduidelijk, en er zitten heel veel dingen in die niet hoeven zoals een jump naar een label wat er onder staat. Ook kan je beter lokale variabelen gebruiken zoals 1@ en 2@ en geen $VOERTUIG. Reageren
minotaurQ Geplaatst: 1 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2010 (bewerkt) ik heb de fout gevonden het moest dit zijn 0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car $VOERTUIG colorslot 1 active_row 2@ in plaats van dit 0A22: set_car_color_to_panel_color_panelID $CARMOD_MENU_COLORS car 1@ colorslot 1 active_row 2@ het is een carspawn met label_266 en label_329 scrol je tussen je voertuigen en met label_221 start je het kleuren scherm op als je het niet snapt ik dan bij deze tutorial http://www.gtaforum.nl/topic/79022-sascm-een-simpele-voertuig-spawn-in-cleo-maken/ en je moet ze niet alle 3 op een rij intikken (label_266: als je toets 66 niet in duwt spring naar label_326/label_326: als je toets 78 niet in duwt spring naar label_221/label_221: als je toets 16 niet in duwt spring naar label_266/...) bij mij werkt hij Bewerkt: 1 juli 2010 door minotaurQ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.