Jump to content

[PS3] Een ideetje voor een spel


Axelectric_

Recommended Posts

Dit bericht kan elk moment ge-edit worden als ik nieuwe ideeën heb :)

Een ideetje voor een spel in free mode

Ik was eens aan het "multiplayeren", toen ik op een idee kwam. Ik bedacht een soort spel dat wordt gespeeld in free mode.

Jij en je vrienden vormen een soort gang/maffia/clan, daarnaast is er nog zo'n soort gang en misschien nog een paar. Maakt niet uit hoeveel "gangs" er zijn. Iedere gang heeft zijn eigen HQ/hideout of een plaats waar zij rondhangen. Die hideout zou dan een gebouw zijn dat je ook echt kan betreden. Hier hangen de "gang"-leden rond.

Wat is het doel?

Het doel is om de andere gang te vinden, dus hun HQ te vinden, en hen uit te moorden. Nu zal je denken, dit is toch gemakkelijk, gewoon even kijken op de radar en voila. Toch niet. "Blips" zal namelijk op "Shooting" staan, wat wil zeggen dat je enkel op de radar verschijnt als je begint te schieten. Ook de "Online ID display" zal uit staan, je naam verschijnt dus niet boven je hoofd. Enkel het gekleurde bolletje boven je hoofd is te zien.

Hoe moeten wij elkaar nu vinden?

Dit kan op verschillende manieren, je kan, als je een lid van een rivaliserende gang tegenkomt, deze volgen. Aangezien wel nog het gekleurde bolletje te zien is boven je hoofd, zal je op een afstand moeten volgen en je zo onopvallend mogelijk moeten gedragen. (Als jij als een gek begint te rijden en degene die je achtervolgt ziet dit, zal hij wel achterdochtig worden) En vooral niet beginnen schieten want dan verschijnt je bolletje op de radar. Met een beetje geluk zal degene die je volgt je naar de hideout van zijn/haar gang leiden. Dit kan je dan melden aan jouw gang, en een plan beramen. Zo kan je het gebouw/gebied binnenstormen en in het wilde weg beginnen te schieten, je kan ze ook gewoon bombarderen met een paar Buzzards, of je kan het gebouw binnensluipen door middel van overal dekking te zoeken, zo zullen je tegenstanders je bolletje boven je hoofd niet zien en kan, als je kortbij je tegenstanders bent, de hel losbarsten. :tu:

Daarnaast kan je, om tegenstanders te vinden, met bijvoorbeeld een helikopter over het land vliegen om ze te vinden.

Mijn icoontje is op de radar verschenen, wat nu?

Stel dat je wordt gevolgd en je icoontje is op de radar te zien (je hebt juist geschoten), dan kan je bijvoorbeeld vluchten met een auto. Je achtervolger zal je volgen, maar als je het lang genoeg volhoudt, zal je icoontje langzaam maar zeker verdwijnen van de radar (als je tenminste niet meer schiet). Het enige wat je dan moet doen is je achtervolger van je afschudden. Als dat is gedaan misschien ook van auto wisselen, zodat je achtervolger de auto niet herkent. Vanaf dan ben je terug "anoniem" en zal je achtervolger niet meer een achtervolger zijn.

Hoe weet ik nu wie van welke gang is?

Je zal denken, in free mode heeft iedereen een verschillende kleur van bolletje. Dat is ook zo. Hoe kan je nu een bepaalde gang herkennen? Wel, je kan op voorhand afspreken je character op die manier te kleden. Bijvoorbeeld elk lid van de gang draagt een pet, of een zonnebril, of misschien een parachute (enkel TBoGT). Zo zal elke gang te herkennen zijn aan zijn/haar kledingstijl.

Politie aanzetten zou het nog realistischer maken en je dwingen tot nog onopvallender gedrag.

Indien er meer dan 2 gangs zijn, en indien er al 1 van uitgemoord is, moet die gang wachten tot de volgende ronde om terug mee te doen. Iedere ronde moet er een nieuwe hideout gekozen worden.

Nu ja, dit is maar een idee, graag jullie mening en misschien tips :tu:

Wil je het eens proberen? Voeg me toe. PSN: Axelectric_

Dit is tevens ook mogelijk om te spelen op Xbox & PC natuurlijk.

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee, enkel heb ik alleen ps3. dus als je dat ook hebt zou ik met je mee willen doen. moet je dit dan trouwens niet in een party mode spelen? in freegame komen er volgendsmij altijd mensen bij die gewoon rondzwerven in de multiplayer?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het ook wel een leuk idee. :) Als er meer mensen meedoen wil ik ook heus meedoen.

BTW @ djdrace, je kan ook een soort van prive match maar dan in free mode maken. Dan heb je alsnog de opties om alles in te stellen, en dat zonder dat er mensen bij komen.

PS3 ID: GekkieJ01

Headset: Ja

Ik heb Episodes.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk idee, enkel heb ik alleen ps3. dus als je dat ook hebt zou ik met je mee willen doen. moet je dit dan trouwens niet in een party mode spelen? in freegame komen er volgendsmij altijd mensen bij die gewoon rondzwerven in de multiplayer?

Ik heb PS3 ja :) En je kan ook een private game maken...

PSN: Axelectric_

Bewerkt: door Axelectric_
Link to comment
Delen op andere websites

Heb PS3 en Episodes.

PSN ID: Doomsdayer

Als je me toevoegt zet erbij waarom want ik voeg eigenlijk nooit mensen die ik ken toe. :clown:

Anyway. Goed ideetje ;) Kan zeker voor veel plezier bezorgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je dat bolletje boven je hooft ook kan uitzetten nog moeilijker. :D

Leuk idee trouwens :tu:

Jammer is het op de PS3. Daar zit ik de aankomende weken niet meer op.

Bewerkt: door rienie
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Als je dat bolletje boven je hooft ook kan uitzetten nog moeilijker. :D

Leuk idee trouwens :tu:

Jammer is het op de PS3. Daar zit ik de aankomende weken niet meer op.

Zoals ik al zei kan je dit natuurlijk op PC en Xbox ook doen, maar dan niet met mij :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Als je dat bolletje boven je hooft ook kan uitzetten nog moeilijker. :D

Leuk idee trouwens :tu:

Jammer is het op de PS3. Daar zit ik de aankomende weken niet meer op.

Zoals ik al zei kan je dit natuurlijk op PC en Xbox ook doen, maar dan niet met mij :puh:

Als dit getest word doe ik mee :D.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...