Jump to content

Processor weggehaald tijdens stand-by laptop

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb een groot probleem, vannochtend was ik mijn laptop van binnen stofvrij aan het maken omdat ie erg heet werd, ik haalde ook de processor eruit om de socket schoon te maken. Maar... Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn laptop nog op stand-by/slaapstand stond. Nu als ik mijn laptop aanzet staat ie aan, maar ik krijg niet eens het witte Acer logo te zien, laat staan enig ander ding.. Ik zal blijkbaar dus per ongeluk op de 'Slaapstand' knop hebben gedrukt in plaats van Afsluiten :-(

Ik heb wel lichte haast ermee omdat ik zelf mijn pc vrij vaak gebruik en zit nu op school.

Ik heb nog garantie bij Acer voor zo'n jaar maar het probleem is dat de identificatie-code van Acer op de onderkant niet meer leesbaar is dus kan ik dat ook niet controleren...

Mijn laatste rapport aan specificaties op 4 Februari;

Rapport van Nicky Hendriks's computer

Uitgevoerd op 4-2-2010, 18:34:27

computer.gifComputer

• Fabrikant: Acer
  • Computermodel: Aspire 7520
  • Computernaam: NICKYHENDRIKS (in werkgroep WORKGROUP)
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

• Fabrikant: Acer
  • Model: Fuquene
  • BIOS Fabrikant: Acer
  • BIOS Model: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.1 , versie V1.33
  • Aansluitingen: PCI Slot 1 (Onbekend), PCI Slot 2 (Onbekend)
  • Poorten:

processor.gifProcessor

• Model: AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-62 (Dual Core)
  • Kloksnelheid: 2100 MHz
  • Socket & Cache(s): Socket A, 1024 KB L2 Cache

memory.gifGeheugen

• Grootte: 3071 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (DDR2, DIMM), 1024 MB RAM (DDR2, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

• Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 223,12 GB (111,69 GB (C:) + 111,43 GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 67,04 GB (8,20 GB (C:) + 58,84 GB (D:) )

drives.gifStations

• Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf
  • Model(len): C: WDC WD2500BEVS-22UST0 ATA Device IDE, D: Ricoh xD-Picture Card Disk Device IDE, E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N ATA Device, F: Onbekend

soundcard.gifGeluidskaart

• Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

• Model: NVIDIA GeForce 8600M GS
  • Beeldprocessor: GeForce 8600M GS (0x0425)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.16.11.8681

display.gifBeeldscherm

• Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1440x900 (Breedbeeld 16:10 WXGA+)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59 Hz

mouse.gifMuis

• Fabrikant: Microsoft
  • Model: PS/2-compatibele muis
  • Aantal knoppen: 2
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gifToetsenbord

• Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

• Model(len): NVIDIA nForce-netwerkcontroller (), Broadcom 802.11g-netwerkadapter (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.2.3, MAC: 00:24:2B:D6:E2:09, DHCP: 192.168.2.1 & IP: 192.168.76.1, MAC: 00:50:56:C0:00:01, DHCP: & IP: 192.168.244.1, MAC: 00:50:56:C0:00:08, DHCP:

directx.gifDirectX

• Versie: 11.0

operatingsystem.gifBesturingssysteem

• Naam: Microsoft Windows 7 Ultimate
  • Versie: 6.1.7600
  • Service Pack: Geen

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Ik hoop dat er nog iets te doen is anders zit er niets anders op dan hem terug naar Acer te moeten sturen :(

Mocht er echt niks meer aan te doen zijn dan zou ik graag een nieuwe pc, evt. een desktop willen maar dan heb ik niet zo'n hoog budget, rond de 300 euro...

Ik hoop dat ik geholpen kan worden.

Bewerkt: door Zamg0d1
  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NickyHendriks

9

• ikt

3

• Sprunk

3

• MegaPilot

2

Geplaatst:

Heb je al geprobeerd de BIOS te resetten?(ik weet niet of dit mogelijk is op een laptop)

Geplaatst:

Heb je al geprobeerd de BIOS te resetten?(ik weet niet of dit mogelijk is op een laptop)

Dat weet ik dus niet hoe dat moet :N Had net wel ergens gelezen dat ik de accu eruit moet halen en de aan-knop een minuut in moet drukken. Maar dat weet ik verder niet. Heb eigenlijk nog niet echt de tijd gehad omdat ik vanmorgen eerst alle tijd had maar later uiteindelijk toch niet echt... :N

Bios is nu nog niet gereset, dit kan ik straks wel doen indien mogelijk maar nu zoek ik dus nog advies wat het ook zou kunnen zijn. Maar is het mogelijk dat er hardware-matig iets kapot is gegaan?

Geplaatst:

Die kans zit er in. Hou je aanknop ingedrukt totdat je laptop echt volledig uitstaat(volgens mij heb je dit al gedaan?). Stop je processor er weer in, schroef alles dicht en zet je laptop aan. Ik denk niet dat je laptop naar de klote is hoor..:puh: Staat die laptop nu nog steeds op standby? Zoja, doe dan wat ik een paar zinnen terug zei. :puh:

Geplaatst:

jij hebt uit je LAPTOP zelf de cpu eruit gehaalt? sorry hoor maar dat is gewoon dom

Tot hoever komt hij, verdwijnt het acer scherm nog of blijft hij daar hangen? in dat geval failt hij waarschijnlijk gewoon de POST(een test voor hij doorgaat met booten) kortom dan heb jij je cpu/socket gemolt

Geplaatst:

En om je droom van garantie ook direct te laten verdwijnen, die heb je NIET meer. Als je zelf je laptop open maakt en zelfs de CPU eruit haalt, heb je je garantie verspeeld. Bovendien kan er helemaal geen stof in een socket komen als de processor erin zit, dus je hebt je laptop gemold met een zeer domme reden.

Maar, nu je toch bezig bent met dingen verwijderen. Haal eens het CMOS batterijtje uit je laptop, als die er al in zit. Laat hem er dan even een uurtje uit, stop hem er weer in en misschien doet hij het dan weer.

Geplaatst:

Heb je de koeling wel weer goed aangesloten? Gaan er lampjes branden of maakt ie een geluid als je m aanzet?

Geplaatst:

Je moet sowieso zorgen dat als je uberhaupt je laptop los haalt dat ie uitstaat.

Ik zelf denk dat ie kapot is. Je hebt geluk als ie het nog doet :puh:

Je haalt de processor eruit als deze eigenlijk nog actief is, dat heeft risico's.

Heb je je wel ontlaad toen je eraan ging sleutelen? nosmile.gif Ik heb BTW ook vaak dat de POST faalt want dan ligt aan mijn CD-Drive/HDD.. Oh, voor 300 euro heb je geen leuk laptopje, misschien wel zo'n mini netbook maar die zuigen. Misschien nog een leuk desktopje maar dan wel van een merk en niet van Azerty (samengesteld), want dan ben je al 100 euro kwijt aan Windows, of je moet die ergens vandaan toveren.

EDIT: Ik heb voor 188 euro de bijna goedkoopste samenstelling gemaakt, hij zal vast wel weer niet goed zijn ofzo, maar hij is gedisigned voor Windows XP die er niet bij zit, maar je komt al snel aan de 300 euro, kijk maar:

1x Windows XP (50-75 euro) (Heb ik niet kunnen vinden op Azerty)

1x In elkaar laten zetten door Azerty (50 euro)

1x PC (188 euro)

Totaal: Ongeveer 300 euro.

Klik hier voor het systeem.

Bewerkt: door Casss

Die kans zit er in. Hou je aanknop ingedrukt totdat je laptop echt volledig uitstaat(volgens mij heb je dit al gedaan?). Stop je processor er weer in, schroef alles dicht en zet je laptop aan. Ik denk niet dat je laptop naar de klote is hoor..:puh: Staat die laptop nu nog steeds op standby? Zoja, doe dan wat ik een paar zinnen terug zei. :puh:

Dit heb ik al lang gedaan :7

En om je droom van garantie ook direct te laten verdwijnen, die heb je NIET meer. Als je zelf je laptop open maakt en zelfs de CPU eruit haalt, heb je je garantie verspeeld. Bovendien kan er helemaal geen stof in een socket komen als de processor erin zit, dus je hebt je laptop gemold met een zeer domme reden.

Maar, nu je toch bezig bent met dingen verwijderen. Haal eens het CMOS batterijtje uit je laptop, als die er al in zit. Laat hem er dan even een uurtje uit, stop hem er weer in en misschien doet hij het dan weer.

Nou het gedeelte waar mijn CPU zit is gewoon weg te halen zonder enige seal, zelfde manier als hoe je de HDD kan vervangen, puur zodat de laptop gewoon schoongemaakt kan worden, maar als ik toch al geen garantie meer heb (toch straks ff email naar Acer sturen) dan schroef ik hem gewoon helemaal open om te kijken voor een CMOS batterijtje.

Heb je de koeling wel weer goed aangesloten? Gaan er lampjes branden of maakt ie een geluid als je m aanzet?

Jup, er branden wel gewoon lichtjes, maar heel even, en ook geluid, en had ook gekeken en de koeling draaide gewoon.

jij hebt uit je LAPTOP zelf de cpu eruit gehaalt? sorry hoor maar dat is gewoon dom

Tot hoever komt hij, verdwijnt het acer scherm nog of blijft hij daar hangen? in dat geval failt hij waarschijnlijk gewoon de POST(een test voor hij doorgaat met booten) kortom dan heb jij je cpu/socket gemolt

Ik krijg helemaal geen beeld, niet eens een kleine flits ofzo van Acer wat ik altijd krijg... Bewerkt: door Zamg0d1

Mail naar Acer sturen is zonde van je tijd. Ik mag hopen voor je dat je hem niet hoeft op te sturen, want dan kan wel even gaan duren voor je hem terug hebt, áls hij al terug komt.

Haal alle stroom eraf, accu eruit, nachtje laten staan en weer opnieuw proberen. Misschien dat hij het dan weer doet, al denk ik dat je moederbord en/of processor een schok hebben gehad en dus defect zijn geraakt tijdens het demonteren, omdat hij nog aan stond.

@ Casss: Dat systeem is useless. Je hebt mazzel als je daarmee MSN kan draaien.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Alles werkt nog wel? Hij boot nog gewoon? Na wat minuten hoor je het Windows geluid? Zoja, kijk of je het scherm goed hebt aangesloten :puh: Of sluit een extern scherm aan.

Alles werkt nog wel? Hij boot nog gewoon? Na wat minuten hoor je het Windows geluid? Zoja, kijk of je het scherm goed hebt aangesloten :puh: Of sluit een extern scherm aan.

Het werkt allemaal nog wel, maar ik hoor verder ook geen geluid.... Ik ga nu de CMOS batterij eruit halen, blijkt dat ie onder het toetsenbord zit, en ik heb nu een guide gevonden om die eruit te halen http://www.cyfinity.com/2008/07/acer-aspire-5315-keyboard-removal/ werkt bij een 7520 precies hetzelfde :) Maar nu zie ik een klein rond batterij-kleurig dingetje met een blauw rubber ringetje rondom, doorsnee rond de 6 á 8 milimeter, dus ik weet niet of die het is :N

Ik kan geen foto's maken omdat mijn laptop de enige in huis is die een xD-kaartje kan lezen met de card-reader..

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Het werkt allemaal nog wel, maar ik hoor verder ook geen geluid.... Ik ga nu de CMOS batterij eruit halen, blijkt dat ie onder het toetsenbord zit, en ik heb nu een guide gevonden om die eruit te halen http://www.cyfinity.com/2008/07/acer-aspire-5315-keyboard-removal/ werkt bij een 7520 precies hetzelfde :) Maar nu zie ik een klein rond batterij-kleurig dingetje met een blauw rubber ringetje rondom, doorsnee rond de 6 á 8 milimeter, dus ik weet niet of die het is :N

Ik kan geen foto's maken omdat mijn laptop de enige in huis is die een xD-kaartje kan lezen met de card-reader..

Als het op een batterij lijkt die rond is en die je eruit kunt halen zit je bij de goede ;)

Geplaatst:

Als het op een batterij lijkt die rond is en die je eruit kunt halen zit je bij de goede ;)

Het is de batterij, iemand anders op zo´n site (link kwijt...) zei dat er 'batt1' bij zou moeten staan, dit staat erbij... Maar hij zit vast met twee plaatjes die op de voor en achterkant geplakt zijn en ik niet los kan krijgen...
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...