Jump to content

[NIEUW]Goedkope redelijke computer


FireFighter

Recommended Posts

Beste Forumleden,

De laatste tijd vind ik computergaming minder leuk. Ik heb al eerder een topic geopend waarbij ik een monster PC wilde die alle spellen aankon, maar aangezien de gaming op de pc mij minder interesseert, zou ik graag een wat goedkopere computer willen nemen. Ik heb geen verstand van computers, dus vraag ik het jullie.

Budget

Het budget ligt rond de €600.

Doel

Het doel van de nieuwe computer is het spelen van redelijke spellen (Emergency 4, Flight Simulator 2004, Men of War, Age of Empires III en Medieval II: Total War), internetten en MSN'en.

Zelfgebouwd of Merk

Dit keer wil ik zekerweten een Merk computer. Mijn voorkeur gaat uit naar HP.

Overig

Als het kan wil ik een Laptop, maar een desktop is ook prima.

Voor €600 wil ik minimaal de computer zelf en een scherm. Ik heb ongeveer €100 extra voor overige accessoires (Muis, Toetsenbord e.d)


Ik hoop dat jullie er wat van kunnen maken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zelfgebouwd of Merk

Dit keer wil ik zekerweten een Merk computer. Mijn voorkeur gaat uit naar HP.

Overig

Als het kan wil ik een Laptop, maar een desktop is ook prima.

Voor €600 wil ik minimaal de computer zelf en een scherm. Ik heb ongeveer €100 extra voor overige accessoires (Muis, Toetsenbord e.d)


Ik hoop dat jullie er wat van kunnen maken. :)

Je beseft toch zelf wel dat merkcomputers juist van mindere kwaliteit zijn dan samengestelde? Maargoed, voor laptops kun je niet anders dan merken. Ff wat zoeken naar leuke laptops..:)Btw, HP heeft een zeer slechte reputatie qua laptops, 1/3 HP laptops heeft na 3 jaar een hardwaretechnish defect. Wat je ook doet, zeker geen HP laptop...Hetgeen ik nu zeg komt uit een onderzoek, en is dus geen haterspraat jegens HP.

Voor 619 euro vond ik dit:

http://www.laptopsho...e-l650-12z.html

Maar geef je 30 euro uit van die 100 euro aan kwaliteit, dan kom je uit op dit beest:

http://www.laptopsho...g-333g32mn.html

Ik zou toch echt voor die Acer gaan, alleen dat scherm al! Een lekkere processor, eenvoudige games spelen(weliswaar niet op de hoogste resolutie, hiervoor is je budget te klein en het scherm te groot) en in High Definition films kijken. Acer heeft een slechte reputatie op het forum, maar in het hardware onderzoek scoorden ze niet zo slecht hoor. Je hebt garantie, en die kunnen ze je niet ontnemen. Tip: Koop je laptop in een keten zoals Mediamarkt, daar zijn ze enorm soepel. Mijn nonkel kocht eens een Acer laptop van 699 euro. De 1ste keer dat hij de laptop wil opstarten thuis werkt de laptop niet. Hij gaat ermee naar de winkel, er is wat met de hardware mis. Dezelfde laptop hebben ze niet meer in stock, en ze hebben hem een model van Acer gegeven van 799 euro dat natuurlijk veel beter was dan de laptop die hij kocht..Dus mensen, Acer is nog niet zo slecht hoor.

Nog eens over HP, na 3 jaar heb je 33,33 % kans op een hardwaretechnish defect, en dan is je garantie verlopen. :puh:

Als ik het goed heb is je budget 700 euro, 600 euro laptop en 100 Euro accessoires. 630 euro voor de laptop, 70 euro voor muis en toetsenbord. Dat moet lukken. :) Oja Firefighter, ik heb in je vorige topic gelezen dat je maar niet akkoord wou gaan met het feit dat samengestelde computers beter zijn dan merkcomputers. HP is gewoon een slecht laptopmerk, dat bewees het onderzoek.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

[...]

Bedankt dat je voor mij gezocht hebt en duidelijk advies gegeven hebt. :)

Ik heb nu zo'n beetje gezien wat ik kan verwachten met laptops, maar hoe zet het met de desktops? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt dat je voor mij gezocht hebt en duidelijk advies gegeven hebt. :)

Ik heb nu zo'n beetje gezien wat ik kan verwachten met laptops, maar hoe zet het met de desktops? :)

Nouja, je moet toch echt wel weten wat je wilt op dit vlak. Desktops en laptops vallen niet te vergelijken, je hebt heel wat beters voor 630 euro desktop. Voor de dingen die jij wilt zou ik een laptop nemen, gezien het feit het gewoon tof is om lekker te msne in de zetel met je laptop op schoot en terwijl chill tv kijken. Ik heb effe een vraagje voor ik doorga in dit topic. Heb je een pcboer in de buurt die je vertrouwd?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt dat je voor mij gezocht hebt en duidelijk advies gegeven hebt. :)

Ik heb nu zo'n beetje gezien wat ik kan verwachten met laptops, maar hoe zet het met de desktops? :)

Nouja, je moet toch echt wel weten wat je wilt op dit vlak. Desktops en laptops vallen niet te vergelijken, je hebt heel wat beters voor 630 euro desktop. Voor de dingen die jij wilt zou ik een laptop nemen, gezien het feit het gewoon tof is om lekker te msne in de zetel met je laptop op schoot en terwijl chill tv kijken. Ik heb effe een vraagje voor ik doorga in dit topic. Heb je een pcboer in de buurt die je vertrouwd?

Ja, maar als ik met een desktop meer waar voor mij geld krijg, ga ik voor een desktop.

En, ik heb wel een PC boer, maar die vertrouw ik niet helemaal nee. Ik ga liever, zoals jij al zei, naar de Media Markt of de BCC. Dat is misschien 10 minuten met de auto.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar als ik met een desktop meer waar voor mij geld krijg, ga ik voor een desktop.

En, ik heb wel een PC boer, maar die vertrouw ik niet helemaal nee. Ik ga liever, zoals jij al zei, naar de Media Markt of de BCC. Dat is misschien 10 minuten met de auto.

Oh, mijn PC-boer stelt zelf PCtjes samen en daar zitten soms leuke aanbiedingen tussen, daarom dat ik je het vroeg. Als je perse een merkpc wilt, dan kan ik je niet verder helpen. De merkpc voor 630 euro met een goede processor, een goede videokaart en een goede voeding moet helaas nog uitgevonden worden. Meestal hebben merkpc's een bottleneck, zeker in deze prijsklasse. Dan is je processor te snel voor je videokaart of is je videokaart te snel voor je processor. De voedingen van merkpc's zijn vaak ook niet te betrouwen, daar besparen de fabrikanten graag op. Als ik jou was(online samenstellen ben ik zelf geen fan van) en ik wou een desktop, dan zou ik me een goede pcboer zoeken die pc's samenstelt. 't Zal je misschien 50 tot 100 euro meer kosten dan bijvoorbeeld online samenstellen en zelf in elkaar zetten, maar toch is het betrouwbaarder.

Je zult je vooroordelen tegenover samengestelde pc's opzij moeten zetten en eentje kopen via Azerty of pcboer, oftewel een duffe merkpc kopen, oftewel een laptop. Trouwens, merkpc's zijn ongeveer hetzelfde als Azerty. HP is een bedrijf en stelt computers samen. Azerty is een bedrijf en stelt computers samen. Ik snap wat je hebt tegen Azerty, het klinkt onbetrouwbaar, maar het geeft je ongelofelijk veel waar voor je geld. Het onbetrouwbare aan Azerty/Alternate is het verzenden, da's het enige dat ik niet vertrouw. Ik zou dan ook mijn pc die ik daar samenstel zelf ophalen, ik vertrouw de post niet zo. 't Komt op hetzelfde neer als naar de Mediamarkt gaan, alleen heb je wat voorbereidend werk moeten doen(samenstellen).Azerty en Alternate hebben filialen. ;)

NOTE: Hier in België staakt De Post ongelofelijk veel, ik weet niet hoe betrouwbaar de post is in Nederland. :puh:

@ hieronder: PC's samenstellen kan ik nog niet, daarvoor zal je eens een Pbtje moeten sturen naar Sprunk, wesley123 en andere (top)PCkenners. ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn ego voelde zich geroepen. Mijn hersenen alleen niet. Het budget is redelijk laag, het systeem zelf in elkaar timmeren voor zo'n budget is al lastig. Als er ook nog een scherm bij moet is het best wel impossible, wil je gaan gamen. Maar ik zal een minimum aangeven, die drop ik wel in de edit.

In de tussentijd, hoe groot moet het scherm zijn en hoe groot moet de HDD zijn? Je mag zelf trouwens ook een kinky kast uitzoeken, in de tussentijd duw ik er een redelijk basis (maar relatief goede) kast in.

EDIT; =1&product[7517]=1&product[72617]=1&product[273958]=1&product[252509]=1&product[232977]=1&product[257988]=1&product[284866]=1&product[253390]=1&product[58761]=1&product[235982]=1"]x2 met een 5750 en een 19" scherm voor "maar" €788,29. Misschien dat iemand anders het goedkoper kan maken, maar ik denk niet dat het nog veel minder kan worden.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Btw, HP heeft een zeer slechte reputatie qua laptops, 1/3 HP laptops heeft na 3 jaar een hardwaretechnish defect. Wat je ook doet, zeker geen HP laptop...Hetgeen ik nu zeg komt uit een onderzoek, en is dus geen haterspraat jegens HP.

Heb je een link naar (een item over) dat onderzoek?

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn ego voelde zich geroepen. Mijn hersenen alleen niet. Het budget is redelijk laag, het systeem zelf in elkaar timmeren voor zo'n budget is al lastig. Als er ook nog een scherm bij moet is het best wel impossible, wil je gaan gamen. Maar ik zal een minimum aangeven, die drop ik wel in de edit.

In de tussentijd, hoe groot moet het scherm zijn en hoe groot moet de HDD zijn? Je mag zelf trouwens ook een kinky kast uitzoeken, in de tussentijd duw ik er een redelijk basis (maar relatief goede) kast in.

EDIT; =1&product[7517]=1&product[72617]=1&product[273958]=1&product[252509]=1&product[232977]=1&product[257988]=1&product[284866]=1&product[253390]=1&product[58761]=1&product[235982]=1"]x2 met een 5750 en een 19" scherm voor "maar" €788,29. Misschien dat iemand anders het goedkoper kan maken, maar ik denk niet dat het nog veel minder kan worden.

Ik hoef geen besturingssysteem, dus dat scheelt al €104,-. :)

Trouwens, aan welke prijs moet ik denken volgens jullie dan? Want mijn oma heeft een computer, zelf in elkaar gezet, en die is ongeveer €300 en die kan zelfs Empire: Total War draaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Btw, HP heeft een zeer slechte reputatie qua laptops, 1/3 HP laptops heeft na 3 jaar een hardwaretechnish defect. Wat je ook doet, zeker geen HP laptop...Hetgeen ik nu zeg komt uit een onderzoek, en is dus geen haterspraat jegens HP.

Heb je een link naar (een item over) dat onderzoek?

Woepsie, het is 1/4, en niet 1/3, mijn excuses.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMA20112009_011

De titel is ook zo fucking misleidend. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Woepsie, het is 1/4, en niet 1/3, mijn excuses.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMA20112009_011

De titel is ook zo fucking misleidend. :7

Zo trekken ze de aandacht, hè? :puh:

Wel ironisch dat je trouwens Acer wel aanbeveelt in je eerste bericht, terwijl Acer volgens dit onderzoek nauwelijks beter is dan HP.

Link to comment
Delen op andere websites

[..]

Trouwens, aan welke prijs moet ik denken volgens jullie dan? Want mijn oma heeft een computer, zelf in elkaar gezet, en die is ongeveer €300 en die kan zelfs Empire: Total War draaien.

Wie kan zoiets regelen? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er dan wel niet alle verstand van maar ik heb een setje gemaakt, deze mist alleen nog een kast om het in te doen, deze kun je vor 50 euro uitkiezen. Het systeem word door Azerty in elkaar gezet en je hebt genoeg HDD-ruimte :)

=1&product[266953]=1&product[92384]=1&product[225309]=1&product[282973]=1&product[7517]=1&product[80156]=1&product[223639]=1&product[235800]=1"]http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[277768]=1&product[266953]=1&product[92384]=1&product[225309]=1&product[282973]=1&product[7517]=1&product[80156]=1&product[223639]=1&product[235800]=1

317flaw.jpg

Zoiets misschien? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Dat systeem is dan wel uitsluitend bedoeld voor MSN en soms een spelletje (een relatief goed geoptimaliseerd spel, dat is), GTA IV zal daar zeer zeker niet op werken, evenals de wat nieuwe niet-EA en Valve spellen (omdat die allebei relatief goed geoptimaliseerde spellen uitpoepen). Overigens vraag ik me af of de voeding sterk genoeg is.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...