Jump to content

[NIEUW]Goedkope redelijke computer

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Het is eerlijk gezegd wel te zien dat je er niet zo gek veel verstand van hebt. Die PC is namelijk niet erg goed. Dat geeft verder helemaal niets, iedereen moest ergens beginnen. Ik zal ook even uitleggen wat er niet aan klopt:

Balans is er niet. 4 GB geheugen naast een Celeron processor stoppen is nou niet de beste manier om je geld te investeren. Dan zou ik liever 2 GB nemen en voor het geld wat je ermee bespaard een Dual Core CPU'tje kopen.

Ook zou ik het ten zeerste aanraden geen SWEEX voeding te nemen. SWEEX, Trust en dat soort merken zijn leuk voor als je een toetsenbordje wilt kopen voor weinig centjes, maar voedingen van deze merken zijn zeer slecht. Die voeding zal die PC niet gaan trekken en áls hij dat wel doet, zal hij binnen een jaar te slap worden. Voedingen verliezen met de tijd kracht en bij een B merk gaat het helemaal snel. Ze zijn niet efficiënct en worden gemaakt met goedkope producten. Kortom, die wil je niet hebben.

Als grafische kaart kan je in plaats van de GT 240 een ATI HD 5670 nemen. Die presteert overall beter en bied veel extra's waaronder ondersteuning voor Direct X 11.

Even kort samengevat: Neem 2 GB i.p.v. 4, neem een dual core i.p.v. deze Celeron en haal een 5670 in huis i.p.v. de GT 240 en pak een A merk voeding van een Wattje of 500 en je hebt een redelijk systeem. Geen high end game PC, maar wel één die oudere spellen normaal en bepaalde nieuwe op low kan draaien.

Bewerkt: door Sprunk

Ook bedankt voor de uitleg, heb er ook wat aan, ik wil ook leren om goede pakketjes samen te stellen binnen een bepaald budget :) Ik heb het nu aangepast;

• Intel Core 2 Duo Processor 3.06Ghz
  • ATi Radeon HD 5670
  • Huntkey 400watt voeding
  • Corsair - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-pin

=1&product[277768]=1&product[92384]=1&product[225309]=1&product[7517]=1&product[223639]=1&product[253395]=1&product[259670]=1&product[213589]=1"]http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[220819]=1&product[277768]=1&product[92384]=1&product[225309]=1&product[7517]=1&product[223639]=1&product[253395]=1&product[259670]=1&product[213589]=1

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Lol, er zijn laptops van die prijsklasse die beter zijn hoor. Komt natuurlijk doordat je er een scherm bijkoopt.

Geplaatst:

Lol, er zijn laptops van die prijsklasse die beter zijn hoor. Komt natuurlijk doordat je er een scherm bijkoopt.

You sure? Daag je uit om een laptop te tonen van 550 euro die betere specs heeft dan deze PC. Voor dat geld vind je echt geen laptop die sneller is dan een desktop 3 Ghz dual core en een desktop 5670 kaart. Je komt net aan een i3 met intel HD graphics denk ik.

Geplaatst:

You sure? Daag je uit om een laptop te tonen van 550 euro die betere specs heeft dan deze PC. Voor dat geld vind je echt geen laptop die sneller is dan een desktop 3 Ghz dual core en een desktop 5670 kaart. Je komt net aan een i3 met intel HD graphics denk ik.

Maar de laatst geposte pc van Zamg0d is een goed dingetje die mijn genoemde spellen aankan? :puh:

Geplaatst:

Ik weet niet alle systeemeisen van alle spellen uit mijn hoofd, hoor. :puh: Je moet gewoon effe op internet de systeemeisen van die spellen opzoeken en dan vergelijk met de specs van dat systeem.

Geplaatst:

Ook bedankt voor de uitleg, heb er ook wat aan, ik wil ook leren om goede pakketjes samen te stellen binnen een bepaald budget :) Ik heb het nu aangepast;

• Intel Core 2 Duo Processor 3.06Ghz
  • ATi Radeon HD 5670
  • Huntkey 400watt voeding
  • Corsair - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-pin

http://azerty.nl/win...legen=1&product[220819]=1&product[277768]=1&product[92384]=1&product[225309]=1&product[7517]=1&product[223639]=1&product[253395]=1&product[259670]=1&product[213589]=1

Intel Pentium Dual Core en Intel Core 2 Duo zijn wel verschillend..

Een Intel Pentium Dual Core 3 GHz zal beter zijn dan een Intel Core i3 van rond de 2 GHz, maar voor dat kleine verschil zou ik toch een laptop nemen vanwege de voordelen van een laptop. Jij wint met je uitdaging, maar toch zou ik persoonlijk voor die laptop gaan.

http://www.laptopshop.nl/product/86207/acer-aspire-5740g-333g32mn.html

TFT scherm..Ik zou toch echt voor die laptop gaan, het is nou niet dat die desktop zoveel beter is. Voor school is een laptop handig, je kan in bed rustig msne enzow..Naja, it's your choice, Firefighter.

Geplaatst:

Een Intel Pentium Dual Core 3 GHz zal beter zijn dan een Intel Core i3 van rond de 2 GHz, maar voor dat kleine verschil zou ik toch een laptop nemen vanwege de voordelen van een laptop. Jij wint met je uitdaging, maar toch zou ik persoonlijk voor die laptop gaan.

Ja een laptop heeft verder ook geen nadelen zoals een accu ofzo, een stukken kleiner totsnbord of irri laptopmuizen/mousepad...

Hij wil er wel langer mee kunnen doen dan een jaar denk ik...

TFT scherm..Ik zou toch echt voor die laptop gaan, het is nou niet dat die desktop zoveel beter is. Voor school is een laptop handig, je kan in bed rustig msne enzow..Naja, it's your choice, Firefighter.

school en msn, ik snap de link niet hoor. En daarbij, ik snap niet wat het probleem is van een desktop voor school. en met een desktop kan je trouwens ook lekker msnen, ennn je hebt ook eens geen last van de time-outs door het draadloze netwerk.

Daarbij is het ook nog eens fout wat je zegt, sinds wanneer doet een mobile 5470 weinig onder voor een 5670 kaart? vraagme af of de TSer daar zijn games goed op kanspelen...

Sorry, maar jou post slaat nergens op, je doet net alsof een laptop voor alles zoveel handiger is en op alles beter, ook is het ook nog eens fout watje zegt, in plaats van voor de TSer het objectief te bekijken.

Daarbij snap ik je post ook niet aangezien de TSer toch duidelijk om een desktop vroeg

Ja een laptop heeft verder ook geen nadelen zoals een accu ofzo, een stukken kleiner totsnbord of irri laptopmuizen/mousepad...

Hij wil er wel langer mee kunnen doen dan een jaar denk ik...

school en msn, ik snap de link niet hoor. En daarbij, ik snap niet wat het probleem is van een desktop voor school. en met een desktop kan je trouwens ook lekker msnen, ennn je hebt ook eens geen last van de time-outs door het draadloze netwerk.

Daarbij is het ook nog eens fout wat je zegt, sinds wanneer doet een mobile 5470 weinig onder voor een 5670 kaart? vraagme af of de TSer daar zijn games goed op kanspelen...

Sorry, maar jou post slaat nergens op, je doet net alsof een laptop voor alles zoveel handiger is en op alles beter, ook is het ook nog eens fout watje zegt, in plaats van voor de TSer het objectief te bekijken.

Daarbij snap ik je post ook niet aangezien de TSer toch duidelijk om een desktop vroeg

"Als het kan wil ik een Laptop, maar een desktop is ook prima." Een laptop is ook veel handiger, hij neemt minder ruimte in, je kan gwn in de zetel zitten msnen, school(presentaties,...). Accu verslijt, als je je laptop op je kamer zet sluit je er gewoon een toetsenbord en muis op aan(lijkt me nogal logisch..), en een Acer gaat normaal gezien meer dan een jaar mee. ^_^ Wat die time-outs betreft en draadloos netwerk, dat ligt volledig aan je internet. Als jouw draadloos internet er voor uren uitligt, dan heb je een ongelofelijk slechte internetprovider..Een laptop is gewoon stukken handiger dan een desktop, niet iedereen hier gamet GTA IV op Very High met resolutie 2000 x 1000 op een 40 inch scherm. Maargoed, da's mijn mening. De videokaart wordt miss wat krap, dat geef ik best toe.

EDIT

Nou, de spellen zullen lukken. Belachelijk lage specs. Het hangt er nu gwn vanaf of de topicstarter perse een laptop nodig heeft of niet. Zoniet, dan neemt hij idd beter die desktop.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:

Laptop's gaan snel kapot (en dan met name Acer's), hebben redelijk slechte hardware, vaak wanneer je ze nodig hebt is de batterij op o.i.d, je kan hem niet even snel upgraden ofzo, kortom, rot dingen. Ik adviseer alleen zo'n klein budget nettopje, anders is het imo gewoon verspilling van geld.

Geplaatst:

sorry hoor maar jou logica snap ik niet, je nemt en laptop omdat hij minder ruimt in neemt, maar vervolgens moet je er wel en apart muis en toeetsenbord op zetten, kan je net zo goed een desktop nemen, heb je beter spul.

Die school presentaties is ook onzin want op school hebben ze ook de nodige computers ervoor. Voor dislectie is ook geen excuus, want daar kan je gewoon subsidies op krijgen...

En een time-out is wat anders dan dat je internet er uren uitligt, dat komtdoor een kleine storing in je bereik, heeft niks met je internt te maken maar gewoon met stoorzenders.

Je laptop valt sowieso af en bter ga je niet vor dat geld rijgen want die kaart is (voor desktops) te slecht om welk spel dan ook goed te spelen. n ht is en acer, 1 van de meestonbetrouwbare laptopfabrikanteen die er zijn, de webcam zal met gluk 3 maand alleen al mee gaan, dan heb ik ht nog niet eens ver ander onderdelen ghad. Ook is de klantenservice om te huilen van acer...

Geplaatst:

Daar moet ik Wesley wel gelijk in geven, Acer heeft wat dat betreft niet de beste reputatie. Al zal het toch ook niet echt een super brak merk zijn, ander zou Acer geen marktleider zijn qua notebooks in de VS. Hier in Europa staan ze ook nog maar nét achter HP.

Verder heeft MegaPilot wel een punt. Een laptop is compacter en mobieler. Je kan met dit weer lekker in de tuin zitten en als het koud word ga je weer naar binnen. Het hang een beetje af van de wensen van FF wat hij het beste vind. Gaat hij puur voor prestaties en maakt mobiliteit niet uit, zou ik een desktop aanraden. Wil je liever, net zoals MP graag doet, MSN'en in bed of op de bank en neem je genoegen met games op low, raad ik een laptop aan. Al zou ik in het laatste geval wel aanraden het budget te vergroten, zodat er beter spul beschikbaar komt en je qua prestaties niet veel zal moeten inleveren t.o.v. een 550 desktop.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...