Jump to content

[NEW][€400]Desktop


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Gisteren is mijn laptop overleden, ik ben nu op zoek naar een nieuwe desktop.

Budget: 400 euro

Doel: Gamen, webdesign, photoshop

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Geen

Besturingssysteem: Geen

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Mijn 2.5" laptop HDD zou ik graag in de pc gebouwd hebben zodat ik er files vanaf kan halen.

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Wat het beste is qua prijs/kwaliteit

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: Niet nodig

Extra: Ik heb eigenlijk alleen mijn laptop harde schijf nodig uit mijn oude lapop zodat ik de files kan behouden, staat veel belangrijke spullen op, dingen voor school, en voor mezelf nog genoeg dingen.

Games?: Ik wil games als S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl, GTA:IV (lijkt mij mooi), en nog andere niet al te zware spellen, deze twee zijn eigenlijk de zwaarste. Ook zou ik Assassin's Creed II willen spelen, meerdere niet-zware RTS-games en Battlefield 2 + Vietnam, meer niet eigenlijk...


Zelf heb ik al een setje samengesteld maar ik heb er eigenlijk niet zo veel verstand van... :puh: Maar dit is wat ik nu heb: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B194669%5D=1&product%5B267092%5D=1&product%5B207293%5D=1&product%5B258369%5D=1&product%5B236070%5D=2&product%5B884%5D=1&product%5B213590%5D=1&product%5B207755%5D=1&product%5B219321%5D=1&product%5B217557%5D=1&product%5B258819%5D=1

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    13

  • Sprunk

    9

  • Kryziek

    3

  • MegaPilot

    2

Top Posters In This Topic

Indertijd met Miek z'n nieuwe pc topic konden ze een PC samenstellen voor 500 euro die Gta IV op High aankon, jullie doen volgens mij toch echt wat verkeerd..Een laptop HDD kan toch niet in een desktop gestopt worden? Of wel? xD

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, maar 500 euro is nog altijd geen 400 euro... Bovendien had je in Miek's tijd nog normale geheugenprijzen. Toen kon je een 4 GB set kopen voor 40/50 euro, tegenwoordig betaal je daar al bijna 100 euro voor.

Een laptop HDD kan je in een PC stoppen. Je hebt echter wel een speciale houder nodig om een 2.5" HDD in een 3.5" bay te krijgen.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

GTA IV niet zo zwaar? :cab:

€400 is écht te weinig. Ik heb het krap met €600. Ik denk dat je voor photoshop e.d. wel minstens €700 moet rekenen.

€700 voor Photoshop? :7 Ik had een laptop van 500 euro en die kon Photoshop met gemak aan :7 Dreamweaver en Photoshop naast elkaar en de pc liep als een zonnetje :7

Met 400 euro kan jij geen GTA IV spelen. ACII misschien net op low, en STALKER zou ik niet weten. Als ik jou was zou ik nog even doorsparen naar 600 euro, dan kunnen we wat meer.

Oh aha, want mijn laptop liep STALKER nu zeker geweldig op Medium met een 8600gs Mobile en 2.1Ghz, hier de specs van STALKER:
S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl Minimum System Requirements

Operating System: Windows XP SP2/Windows 2000 SP4

Processor: Intel Pentium 4 2 Ghz/AMD XP 2200+

Memory:512 MB RAM

Hard Disk: 10 GB available hard drive space

Video Card: 128 MB DirectX 9c compatible card/ nVIDIA GeForce 5700/ATI Radeon 9600

DirectX 9 compatible sound card

LAN/ Internet connection with Cable/DSL speeds for multiplayer

Keyboard, Mouse.

S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl Recommended System Requirements

Processor Intel Core 2 Duo E6400/AMD Athlon 64 X2 4200+

Memory 1 GB RAM or better

Video Card 256 MB DirectX 9c compatible card/ nVIDIA GeForce 7900/ ATI Radeon X1850

STALKER is dus geen probleem. Dat IV niet lukt maakt me niet heel erg uit, ik kan altijd nog upgraden.

Indertijd met Miek z'n nieuwe pc topic konden ze een PC samenstellen voor 500 euro die Gta IV op High aankon, jullie doen volgens mij toch echt wat verkeerd..Een laptop HDD kan toch niet in een desktop gestopt worden? Of wel? xD

Wel als het een gewone SATA schijf is, ik heb 2,5" SATA.


De reden dat ik niet door spaar voor 600 euro is dat ik dan nog 6 maanden moet wachten, ik heb nu namelijk 80 euro, maar dat worden er nog maar 20 (morgen concert) en dan zit ik toch dus met nog niets, ik wil eigenlijk een pc waar ik niet al te zware games mee kan spelen en ook nog kan photoshoppen enzo. Is dit dan een goed setje?

En als het ook beter kan binnen het budget, kan iemand dan voor mij een setje samenstellen met minstens 2,1Ghz? :engel:


@Sprunk ^^: Ik had die houder dan ook al bij mij in het setje zitten :)

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

STALKER lijkt me ook geen probleem. Ik speel STALKER nu op low op mijn netbook met Dual Core Atom en 9400m GS (ION chipset). Jouw gesellecteerde kaart lijkt daar erg op dus op low settings moet het wel lukken.

EDIT: Als je dan toch die HDD overzet, waarom koop je dan een nieuwe? de extra CPU koeler kun je ook weglaten want er zit al een koeler bij je processor en die geluidskaart is ook niet nodig want er zit er één op je moederbord, 7.1 zelfs.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Als je dan toch die HDD overzet, waarom koop je dan een nieuwe?

Puur omdat die laptop HDD maar 222gb is (omdat er in de rest opslag van een Windows install zit van Acer zelf), en die is bijna helemaal vol, dus wilde ik daar de files vanaf halen die ik nodig heb, de harde schijf formatteren, en die als extra gebruiken, 1TB krijg ik niet zo snel vol dus dit lijkt mij wel groot genoeg, kan ik gewoon alles gebruiken wat ik nodig heb.

Want bijvoorbeeld mijn savegame van STALKER is iets wat ik niet verloren wil hebben omdat ik het spel best wel moeilijk vind en dus ook echt heel leuk :puh: Maarja, het punt is dat ik gewoon de belangrijke files eraf wil halen, er later een behuizing om heen kopen en dan die als externe schijf gebruiken voor school/thuis :)


Maar het komt erop neer dat deze pc goed is voor wat ik ermee wil? :) Nu nog ff kijken of er wel een VGA-aansluiting op de grafische kaart zit, anders moet ik even een converter erbij doen omdat mijn huidige beeldscherm geen DVI poorten heeft omdat ie al erg oud (maar nog wel goed) is.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

De extra CPU koeler kun je ook weglaten want er zit al een koeler bij je processor en die geluidskaart is ook niet nodig want er zit er één op je moederbord, 7.1 zelfs.

Scheelt je weer geld voor een betere videokaart. STALKER op low is namelijk heel erg lelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

De extra CPU koeler kun je ook weglaten want er zit al een koeler bij je processor en die geluidskaart is ook niet nodig want er zit er één op je moederbord, 7.1 zelfs.

Kun je dan een videokaart aanraden die in het pakket beter past dan de 9400gt? :)

Scheelt je weer geld voor een betere videokaart. STALKER op low is namelijk heel erg lelijk.

Welke raad jij dan aan? :)

Ik twijfel tussen deze:

http://azerty.nl/8-970-236702/club-3d-hd-4670-grafische-ad.html

http://azerty.nl/8-970-253395/xfx-radeon-hd-5670-grafische.html

http://azerty.nl/8-970-258737/club-3d-hd5570-grafische-ada.html

Of kan ik toch beter voor nVidia gaan?

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Zou ik gaan voor de 5670. Die kaart in combinatie met die Dual Core kan zelfs nog GTA IV op low draaien.

En dan de XFX of de Club 3D? Of maakt dat geen verschil?
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik die externe geluidskaart er niet in doen. op je moederbord zit al 7.1 geluid.

En met jouw budget is het ook niet handig denk ik. :puh:

En zonder een goede set boxen merk je geen verschil.

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...