Jump to content

[NEW][€400]Desktop


NickyHendriks

Recommended Posts

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    13

  • Sprunk

    9

  • Kryziek

    3

  • MegaPilot

    2

Top Posters In This Topic

Kan je hem zelf in elkaar knutselen?

Dat moet lukken, heb op school eens een Hewlett Packard uit elkaar gehaald en heb hier thuis ook wel eens desktops uit elkaar gehaald en in elkaar gezet (niet volledig maar die HP wel).

Dacht zojuist, ik heb nog twee desktops staan, eentje zonder AGP videokaart maar verder wel met alles, en eentje met alles behalve HDD, dat word vanavond lekker een mix maken van die twee kijken voor hoever ik ze kan mixen en dan kan ik ook nog evt. anders al die kit bestellen om mijn 2,5"SATA erbij te gooien, dan heb ik gewoon een computer tijdelijk, heb toch alle randapparatuur. Word een lekker avondje sleutelen :)

Dacht er net pas aan, maar zijn allebei dan wel pc's van minimaal 6 jaar oud, maar wel goed genoeg :D

Link to comment
Delen op andere websites

Daarmee kun je het juist goed leren. Niets schroefloos monteren, niets klik klak klaar. Lekker schroeven tot je een lamme arm hebt! En als het nog een slot A PC is ben je helemaal een uurtje zoek als je de processor eruit wilt halen. :bier: Oude hardware ruikt ook altijd zo lekker. :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Daarmee kun je het juist goed leren. Niets schroefloos monteren, niets klik klak klaar. Lekker schroeven tot je een lamme arm hebt! En als het nog een slot A PC is ben je helemaal een uurtje zoek als je de processor eruit wilt halen. :bier: Oude hardware ruikt ook altijd zo lekker. :eten:

Daarom, ik kijk wel even, denk wel dat ik alles in onze eigen case bouw, want de ene zonder AGP-kaart is ons eigen en die andere zonder HDD kwam van de buren maar die kast is oerlelijk. Dus ik kijk wel wat ik doe :Y
Link to comment
Delen op andere websites

Slot A is de voorloper van een processor socket zoals we die nu kennen. De processor zat toen al voor geplaatst op een insteekkaart. Een beetje zoals je nu een grafische kaart in je PC steekt. Hier meer.

Slot A is van AMD, intel had ook dergelijk sockets. o.a. voor de Pentium 200 MMX, die ik laatst nog ergens in werking zag. _O_

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Slot A is de voorloper van een processor socket zoals we die nu kennen. De processor zat toen al voor geplaatst op een insteekkaart. Een beetje zoals je nu een grafische kaart in je PC steekt. Hier meer.

Slot A is van AMD, intel had ook dergelijk sockets. o.a. voor de Pentium 200 MMX, die ik laatst nog ergens in werking zag. _O_

Ja, nu zie ik het, de ene met het moederbord die ik wil gebruiken is een Slot A en de andere is een gewone socket.

Okee, die desktops werken niet echt meer... Dus nu doe ik het wel zo lang als kan met me ouders laptop :puh: Anders zit ik drie á vier maanden zonder pc...

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom 2x1 GB Ram? Je kan net zo goed 1x2gb ram nemen. Of zie ik dat nou verkeerd. Die koeler kan ook weg want er zit bij de processor éen. En zoals iemand anders zei rot op met die geluidskaart er zit er al éen in je moederbord. ik weet niet hoe je die link kleiner kan maken dus een lekker lange link. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[270004]=2&product[253341]=1&product[194669]=1&product[267092]=1&product[207293]=1&product[213590]=1&product[217557]=1&product[258819]=1

Ik denk dat hij nu een beetje beter is. En echt waar als ik jouw was zal ik echt door sparen het is k*t ik weet het. Ik ben nu ook al lang aan het sparen maar dan heb je uiteindelijk wat beters.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom 2x1 GB Ram? Je kan net zo goed 1x2gb ram nemen. Of zie ik dat nou verkeerd.

Ja, dat zie je verkeerd. Bij 2x1 GB draait je geheugen in Dual channel modus, wat sneller is dan 1x2 GB in Single channel.

Én, je linkje werkt niet... :N

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom 2x1 GB Ram? Je kan net zo goed 1x2gb ram nemen. Of zie ik dat nou verkeerd. Die koeler kan ook weg want er zit bij de processor éen. En zoals iemand anders zei rot op met die geluidskaart er zit er al éen in je moederbord. ik weet niet hoe je die link kleiner kan maken dus een lekker lange link. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[270004]=2&product[253341]=1&product[194669]=1&product[267092]=1&product[207293]=1&product[213590]=1&product[217557]=1&product[258819]=1

Ik denk dat hij nu een beetje beter is. En echt waar als ik jouw was zal ik echt door sparen het is k*t ik weet het. Ik ben nu ook al lang aan het sparen maar dan heb je uiteindelijk wat beters.

Geen idee wat je gedaan hebt maar nu lig ik 84 euro boven budget.... Ik wil maar rond de 400 euro uitgeven omdat ik op school zeer vaak een computer nodig heb en deze niet altijd beschikbaar is, nu zit ik misschien de eerste maand op school zonder computer, dit kan nog wel, maar echt iets doen voor school moet dan op school gedaan worden... Nu heb ik een laag budget maar ik kan er wel genoeg mee doen wat ik wil, ik wil geen High-End computer, als ik maar een beetje kan gamen en verder gewoon me dingetjes kan doen vind ik alles best.
Link to comment
Delen op andere websites

Hierzo.

"Changelog"

- 5670 i.p.v. 5770

- 2 GB Kingston Value i.p.v. 4 GB OCZ Gold

- A merk voeding i.p.v. B merk en meer vermogen voor evt. toekomstige upgrade's

En daarmee kan ik ook evt. IV op low spelen of gaat dat niet door? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tip: Het is mogelijk om de 2 cores van die processor te unlocken. NOTE: Bij de productie van AMD-processors loopt er soms wat fout, dus is het mogelijk dat je Dual Core slechts 2 werkende cores heeft, en dat de andere 2 van in de fabriek al stuk waren. Killerzero86 HAD een Dual Core AMD en heeft nu een quadcore, doordat hij die 2 overige cores heeft kunnen unlocken. ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...