Jump to content

goede editmethode in SV 9 gezocht


hermancat

Recommended Posts

heb onlangs een diaserie als 1e opzet in sony vegas 9pro gemaakt met enkele beeld- en geluidssporen.

nu wil ik echter beelden en geluiden toevoegen (verlengen) zonder het achterliggende te veranderen (dat ze tov elkaar gaan verschuiven).

ik doe dat nu via het selecteren van een event op ieder spoor en "select events to end".

tamelijk omslachtig (en gevaarlijk als je een foutje maakt).

weet iemand een methode om dat snel en veilig te doen? bvb doordat je gedeelten 'vast' (op slot?) kunt zetten.

of is het handiger dat je alles in gedeeltes doet (bvb per scene) en die je dan later achter elkaar plakt.

maar om dan die scenes te verbinden (sporen die elkaar moeten overlappen) krijg je hetzelfde probleem.

weet iemand hoe je dit het handigste (efficient) aanpakt?

p.s. ik heb inmiddels een 'belangrijke' knop ontdekt om na het gewenste punt van beeld/geluid invoeging per spoor (en ook alle sporen) het achterliggende te selecteren: boven op de balk > "AutoRipple" > "All tracks, markers and regions" (er zijn 3 mogelijkheden).

maar ik ben nog steeds op zoek naar een (algemene?) handige methode in SV hoe je van een ruwe opzet naar steeds verfijnder kunt editen.

hier tot nu toe geen reacties gekregen, wellicht zit ik op de verkeerde site. inmiddels wel het een en ander via andere sites ontdekt. overigens houd ik me voor SV informatie aanbevolen.

grt.

Bewerkt: door hermancat
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...