robincom Geplaatst: 2 juli 2010 Rapport Geplaatst: 2 juli 2010 Wie kan me helpen, Omdat ik een beginnende scripter ben ben ik begonnen met een leeg script en gebruik heel veel fiterscripts. Dit is het: //Kijk dit zijn me includes #include <a_samp> #include <JunkBuster> #define COLOR_RED 0xAA3333AA #if defined FILTERSCRIPT #include <float> #include <core> new classid; new HasPGP[MAX_PLAYERS]; static gTeam[MAX_PLAYERS]; #define TEAM_COPS 0 #define TEAM_ROBBERS 1 static gTeam[MAX_PLAYERS]; #define TEAM_COPS 0 #define TEAM_ROBBERS 1 static gTeam[MAX_PLAYERS]; //En dit me onrequestclass,maar ik krijg fouten. public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { if(classid == 27 || classid == 296 || classid == 259 classid == 294 || classid == 50 || classid == 274 || classid == 167 || classid == 295 || classid == 61 || classid == 122 || classid == 214 || classid == 167 || classid == 251 || classid == 253 || classid == 254 || classid == 255) { gTeam[playerid] = TEAM_ROBBERS; } else if(classid == 287 || classid == 285 || classid == 280|| classid == 281 || classid == 283 || classid == 284 || classid == 287 || classid == 286) { gTeam[playerid] = TEAM_COPS; HasPGP[playerid] = 1; } SetPlayerPos(playerid, 1282.4651, -831.5480, 83.1406); SetPlayerCameraPos(playerid, 1282.4651, -825.5480, 84.1406); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1282.4651, -831.5480, 83.1406); return 1; } D:\sampserver\server\gamemodes\robin.pwn(91) : error 001: expected token: ")", but found "-identifier-" D:\sampserver\server\gamemodes\robin.pwn(91) : warning 215: expression has no effect D:\sampserver\server\gamemodes\robin.pwn(91) : error 001: expected token: ";", but found ")" D:\sampserver\server\gamemodes\robin.pwn(91) : error 029: invalid expression, assumed zero D:\sampserver\server\gamemodes\robin.pwn(91) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. Reageren
Big Boss Geplaatst: 2 juli 2010 Rapport Geplaatst: 2 juli 2010 Waarom heb je drie keer static gTeam? Eén keer is heus wel genoeg hoor. new classid is ook nergens voor nodig, die heb je namelijk al in je functie. Ik denk dat het ook wel handiger is om een switch te gebruiken bij de classes omdat dit schonere code geeft. Bovendien is er ook een verschil tussen classes en skins. Ik denk dat jij skins hebt gebruikt, dus heb ik dat ook even verbetert. public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { switch(GetPlayerSkin(playerid)) { case 27, 296, 259, 294, 50, 274, 167, 295, 61, 122, 214, 167, 251, 253, 254, 255: { gTeam[playerid] = TEAM_ROBBERS; } case 280..288: // 280, 281, 282, ..., 288 { gTeam[playerid] = TEAM_COPS; HasPGP[playerid] = 1; } } SetPlayerPos(playerid, 1282.4651, -831.5480, 83.1406); SetPlayerCameraPos(playerid, 1282.4651, -825.5480, 84.1406); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1282.4651, -831.5480, 83.1406); return 1; } Reageren
robincom Geplaatst: 3 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 juli 2010 (bewerkt) Waarom heb je drie keer static gTeam? Eén keer is heus wel genoeg hoor. new classid is ook nergens voor nodig, die heb je namelijk al in je functie. Ik denk dat het ook wel handiger is om een switch te gebruiken bij de classes omdat dit schonere code geeft. Bovendien is er ook een verschil tussen classes en skins. Ik denk dat jij skins hebt gebruikt, dus heb ik dat ook even verbetert. public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { switch(GetPlayerSkin(playerid)) { case 27, 296, 259, 294, 50, 274, 167, 295, 61, 122, 214, 167, 251, 253, 254, 255: { gTeam[playerid] = TEAM_ROBBERS; } case 280..288: // 280, 281, 282, ..., 288 { gTeam[playerid] = TEAM_COPS; HasPGP[playerid] = 1; } } SetPlayerPos(playerid, 1282.4651, -831.5480, 83.1406); SetPlayerCameraPos(playerid, 1282.4651, -825.5480, 84.1406); SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1282.4651, -831.5480, 83.1406); return 1; } Laat maar heb m al gefixt.Had 2x 167 erin. Bewerkt: 3 juli 2010 door robincom Reageren
Megadreams Geplaatst: 3 juli 2010 Rapport Geplaatst: 3 juli 2010 Ik raad je toch aan om Big Boss zijn manier te gebruiken, deze is overzichtelijker en sneller en gebruikt minder geheugen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.