Jump to content

3D bril van bioscoop


paul007

Recommended Posts

Hey iedereen,

Ik heb sinds kort een 3D bril van real D 3D. Ik heb hem gekregen toen ik naar de film: Toy Story 3 ging. Kan ik hier nu nog iets mee doen op de computer? Zijn er misschien bepaalde filmpjes waarmee ik 3D kan bekijken op het internet?

Alvast bedankt!

Cheers :bier:

paul007

PS: Mijn excuses als ik het hier verkeerd geplaatst heb, ik zou niet weten waar anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je zo'n 3D kaart in je PC hebt zitten zou het moeten kunnen ja. :Y Anders niet.

Overigens hoort dit eigenlijk in Beeld en Geluid, maar aangezien de vraag vooral om computers gaat hoort dit topic volgens mij wel gewoon hier. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Het ziet er uit als een zonnebril met een kleine donkere tint in de glazen.

EDIT: Oké bedankt ik weet genoeg, ik heb inderdaad geen 120 Hz beeldscherm. Thanks! :)

Bewerkt: door paul007
Link to comment
Delen op andere websites

Uhm. Nee. Die bril is geen 120Hz IR-synced flitsbril, die beide glazen om en om laten transparant-minder transparant worden. De topicstarter heeft een normale gepolariseerde bril. Dit kun je controleren door door 1 glas te kijken terwijl je de bril ronddraait. De reflecties op de voorruiten van auto's zouden moeten verdwijnen bij een bepaade hoek. Ook worden LCD schermen op die manier op een bepaalde hoek zwart.

En om 3D te zien moet je een gepolariseerd scherm nodig, of 2 schermen waarbij je via een halfdoorlatende spiegel ze allebij tegelijk ziet.

(een bril die een 120Hz scherm nodig heeft, is zo'n 70 euro, die krijg je waarschijnlijk niet voor noppes :puh:)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Uhm. Nee. Die bril is geen 120Hz IR-synced flitsbril, die beide glazen om en om laten transparant-minder transparant worden. De topicstarter heeft een normale gepolariseerde bril. Dit kun je controleren door door 1 glas te kijken terwijl je de bril ronddraait. De reflecties op de voorruiten van auto's zouden moeten verdwijnen bij een bepaade hoek. Ook worden LCD schermen op die manier op een bepaalde hoek zwart.

En om 3D te zien moet je een gepolariseerd scherm nodig, of 2 schermen waarbij je via een halfdoorlatende spiegel ze allebij tegelijk ziet.

(een bril die een 120Hz scherm nodig heeft, is zo'n 70 euro, die krijg je waarschijnlijk niet voor noppes :puh:)

Thanks, wel jammer want op YouTube zie je soms van die 3D filmpjes waarbij je zelf het 'soort' 3D kan instellen.

Cheers

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Uhm. Nee. Die bril is geen 120Hz IR-synced flitsbril, die beide glazen om en om laten transparant-minder transparant worden. De topicstarter heeft een normale gepolariseerde bril. Dit kun je controleren door door 1 glas te kijken terwijl je de bril ronddraait. De reflecties op de voorruiten van auto's zouden moeten verdwijnen bij een bepaade hoek. Ook worden LCD schermen op die manier op een bepaalde hoek zwart.

En om 3D te zien moet je een gepolariseerd scherm nodig, of 2 schermen waarbij je via een halfdoorlatende spiegel ze allebij tegelijk ziet.

(een bril die een 120Hz scherm nodig heeft, is zo'n 70 euro, die krijg je waarschijnlijk niet voor noppes :puh:)

Thanks, wel jammer want op YouTube zie je soms van die 3D filmpjes waarbij je zelf het 'soort' 3D kan instellen.

Cheers

paul007

3D kun je zonder bril zien, met wat oefening. Je moet óf scheel kijken, of 'verder dan het scherm' staren. Je kunt bij YT kiezen uit Croos-eyed, dan moet je scheel kijken. Vergt wat oefening, maar dan kun je in 3D kijken. Zelfde met Parrallel, maar dan moet je eerst proberen om als een zombie te staren naar het scherm, je ogen relaxen, en dan komt ook het 3D effect. :) Maar met een gepolariseerde bril heb je 2 schermen of 2 beamers hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...