Jump to content

[nieuwe computer] €500 - €600


Grand Theft Auto TOM

Recommended Posts

Hoi,

Ik had een paar maanden geleden ook al een degelijk topic aangemaakt, maar daar was de prijs lager dan ik dacht... :7 Ik bedacht me zojuist dat ik meer geld heb wanneer ik hem ongeveer wil gaa kopen. Nu maar eens proberen met dit;

Budget: €500 tot €600

Doel: School en internet, dus geen gaming, aangezien ik toch al een PS3 en PSP heb... :7)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Dat is aan jullie, want ik weet niet wat het beste is voor die prijs. ;)

Benodigde randapparatuur: Monitor en toetsenbord (monitor valt toch onder randapparatuur? :7)

Besturingssysteem: Windows 7 (maakt niet uit of het Home Premium is of whatever...)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Alleen muis

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Liefst Nvidia, maar als dat voor die prijs niet gaat werken, dan is het je eigen keuze. ;)

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Ook aan jullie

Extra koeling (voor overklokken)?: Ik ben geen computertechnicus en ik weet niet echt wat het is, maar ook dit laat ik maar aan jullie over. ;)

Hopelijk is het te doen voor die prijs. Voor mij is dit toch echt best veel en er zijn heus wel desktops die je voor die prijs kunt krijgen, lijkt me. :Y

Mvg,

Grand Theft Auto TOM

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Je wilt dus 600 euro uitgeven aan een computer waarop je geen spellen gaat spelen? Kun je dan niet beter investeren in een laptop? Kun je ook op internetten en typen, en je bent mobiel. Denk er maar eerst een goed over na ;) Want de computer waar jij nu op zit kan ook al typen en internetten :D

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn best gedaan, maar met dit budget kan je geen computer samenstellen. Je hebt al zeker 275 euro nodig voor een scherm, Windows licentie en een keyboard. Dan blijft er slechts 325 euro over voor het systeem, wat gewoon niet te doen is. Het is wel te doen, maar kan kom je bij een super traag systeem uit waar je niet lekker soepel je huiswerk op kan maken of kan internetten zonder haperingen.

In dit geval is het gewoon beter om naar de MediaMarkt te gaan en daar een systeem te kopen. Gamen doe je namelijk niet dus maakt het niet uit als er geen grafische kaart in zit, lijkt me. Vaak ben je met kleine PC's goedkoper uit met een merk PC. Pas vanaf ongeveer 500 euro kun je voordeel boeken met een zelfbouw PC.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Maar als ik een laptop neem voor die prijs, dan vind ik toch echt dat ik er een moet hebben waarop je redelijk goede games op kunt spelen... Als dat kan, dan gaat mijn voorkeur toch naar een laptop. :Y

@MegaPilot: ik heb inderdaad een laptop, maar die is zo traag als wat... De laptop waar ik nu op zit is van mijn zus, maar toch precies dezelfde. Én het is geen Windows 7 en ik wil graag met mijn tijd meegaan. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Eerst zeg je dat je geen games op je PC gaat spelen, want je hebt al een PS3. En nu wil je opeens een gaming laptop? Wat wil je nou precies? :cab:

Een laptop met gaming capaciteiten kun je in deze prijsrange ook gewoon op je buik schrijven, trouwens. Dus in beide gevallen, zowel desktop als laptop, moet het budget omhoog.

Link to comment
Delen op andere websites

Eerst zeg je dat je geen games op je PC gaat spelen, want je hebt al een PS3. En nu wil je opeens een gaming laptop? Wat wil je nou precies? :cab:

Een laptop met gaming capaciteiten kun je in deze prijsrange ook gewoon op je buik schrijven, trouwens. Dus in beide gevallen, zowel desktop als laptop, moet het budget omhoog.

En ik vind de prijs al zo hoog... :7 Dan probeer ik het zonder games... Wat kan je daarvoor krijgen met het huidige budget, want ik ga zeker niet hoger...

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Qua laptops? Dan is dit wel een mooie. Deze is voorzien van een Pentium Dual core processor, 3 GB geheugen en zelfs een nVidia GT310m kaart, zodat een potje GTA SA tot de mogelijkheden behoord. Het is geen gamekaart, maar meer een casual kaart waar oude games als San Andreas nog wel op willen draaien. Deze laptop is ook goedkoper verkrijgbaar, maar dan zonder de GT 310m.

Deze Acer is ook geen slechte. Hij is voorzien van een Core i3 en 4 GB geheugen. Er zit geen grafische kaart in, maar slechts een Intel GMA HD. Hierop zal SA het niet lekker gaan doen. Maar qua processor is het geen slechte!

Máár de echte topper is wel deze MSI. Deze notebook is voorzien van een Core i3, 4 GB geheugen en een ATI Radeon HD 5470 kaart, zodat je hierop ook weer lekker kan knallen met GTA San andreas of andere game met vergelijkbare specs.

Link to comment
Delen op andere websites

De Acer adviseer ik totaal niet, is een relatief slecht merk met een waardeloze klanten-service en de laptop's gaan ook redelijk snel kapot. Ik zou voor de MSI gaan, omdat die gewoon het snelst is.

Link to comment
Delen op andere websites

De Acer adviseer ik totaal niet, is een relatief slecht merk met een waardeloze klanten-service en de laptop's gaan ook redelijk snel kapot. Ik zou voor de MSI gaan, omdat die gewoon het snelst is.

Waarom wist ik toch dat jij hier weer mee zou komen? :duh:

Reageer eens inhoudelijk ik plaats van in elk topic te gaan verkondigen dat Acer zo verschrikkelijk slecht is. Dat weten wij nu allemaal wel, hoor. Je gaat weer puur af op vooroordelen. Zo slecht zijn ze namelijk niet zijn, Acer is immers marktleider notebooks in de VS en hier in Europa zijn ze nummer 2 of 3. Ik heb zelf ervaring met 2 Acer laptops, en ze doen het beiden prima. De ene is al 5 jaar oud, de andere 1 jaar. Nooit geen problemen mee gehad. Zelfs de accu's van beide laptops zijn nog in goede staat. Kortom, ga niet over één nacht ijs met je vooroordelen.

Neemt niet weg dat die MSI inderdaad de beste keus is, gevolgd door de Asus en dan de Acer. Dat heeft overigens niets te maken met welk merk het is, maar met de hardware die erin zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Qua laptops? Dan is dit wel een mooie. Deze is voorzien van een Pentium Dual core processor, 3 GB geheugen en zelfs een nVidia GT310m kaart, zodat een potje GTA SA tot de mogelijkheden behoord. Het is geen gamekaart, maar meer een casual kaart waar oude games als San Andreas nog wel op willen draaien. Deze laptop is ook goedkoper verkrijgbaar, maar dan zonder de GT 310m.

Deze Acer is ook geen slechte. Hij is voorzien van een Core i3 en 4 GB geheugen. Er zit geen grafische kaart in, maar slechts een Intel GMA HD. Hierop zal SA het niet lekker gaan doen. Maar qua processor is het geen slechte!

Máár de echte topper is wel deze MSI. Deze notebook is voorzien van een Core i3, 4 GB geheugen en een ATI Radeon HD 5470 kaart, zodat je hierop ook weer lekker kan knallen met GTA San andreas of andere game met vergelijkbare specs.

Die Asus (1e) lijkt me wel wat. :Y Maar ik wacht toch nog op eventuele meerdere tips ofzo. :puh:

En tevens zal ik hem later pas gaan kopen, gezien ik het geld nog niet heb.

@Hierboven: Geen geruzie! :7Hayte: Ik heb een HP Compaq; er wordt gezegd dat HP laptops ook zo slecht zijn... Nooit problemen mee gehad. Mijn opa heeft al bijna 2 jaar een Acer, werkt nog prima. :Y Dus waarom zoals Sprunk al zegt "vooroordelen" over een PC waar alleen mensen van vinden dat ie slecht zijn. Het kan ook aan hun eigen liggen... Zo is de mijne super traag, maar dat komt door mij... :7

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Over dat super traag. Formatteer je laptop eens en installeer Windows e.d. weer opnieuw. Dan heb je weer een snelle laptop en hoef je helemaal geen nieuwe te kopen. ^_^

Maar dan raken al mijn bestanden kwijt... :7 Terwijl ik die nog nodig heb. :puh: Dat kan ik zo niet doen. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Zal ik dan maar niet zeggen dat er onderzoeken zijn waaruit blijkt dat een kwart van de laptop's van Acer na 3 jaar (uit m'n hoofd) kapot gaan? Overigens heb ik er zelf ook ervaring mee. Webcam ging kapot na een half jaartje terwijl we dat kreng niet eens aanraakten, laptop zelf brandde door na zo'n 3 jaar. Ik bel de klantenservice op om iets te vragen over mijn huidgige pc, krijg ik één of andere mevrouw die mij niet duidelijk kan vertellen dat ze met het "ziet u het Acer logo?" de BIOS scherm bedoelt. Zo goed, Sprunk?

Link to comment
Delen op andere websites

Zal ik dan maar niet zeggen dat er onderzoeken zijn waaruit blijkt dat een kwart van de laptop's van Acer na 3 jaar (uit m'n hoofd) kapot gaan? Overigens heb ik er zelf ook ervaring mee. Webcam ging kapot na een half jaartje terwijl we dat kreng niet eens aanraakten, laptop zelf brandde door na zo'n 3 jaar. Ik bel de klantenservice op om iets te vragen over mijn huidgige pc, krijg ik één of andere mevrouw die mij niet duidelijk kan vertellen dat ze met het "ziet u het Acer logo?" de BIOS scherm bedoelt. Zo goed, Sprunk?

Tsja, dat jij nu toevallig pech hebt gehad met je Acer laptop wilt niet zeggen dat alle Acer's kapot gaan. Zoals ik al zei, hier in huis hebben wij er ook 2, die het perfect doen.

De klantenservice is inderdaad niet best, daar heb je helemaal gelijk in. Er was laatst zelfs een item over in Tros Radar. Maargoed, ik betwijfel of de service van Asus en MSI echt beter is. Een vriend van mij moest ook meer dan 2 maanden wachten op de reparatie van zijn Asus terwijl er een termijn van 2 weken was beloofd. Van deze merken hoor je echter ook veel minder, omdat Asus en MSI bij elkaar nog niet eens in de buurt komen van het aantal verkochte laptops van Acer.

Nu maar weer ontopic gaan? Eventuele reacties gaarne per PB, anders word Thundercover boos. :engel:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...