Jump to content

setlevel command


tukkerpride89

Recommended Posts

Heey

Ik heb een acountscript gemaakt maar hoe werkt /setlevel(playerid)(level), van de admin, precies met strcmp? en is dit mogelijk met strcmp?

Bewerkt: door tukkerpride89
Link to comment
Delen op andere websites

OnPlayerCommandText

new cmd[256], tmp[256], tmp2[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel
tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid
tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level
if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true))
{
 if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd
 if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd
 new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel
 new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid
 if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!");
 // en dan wat er gebeurt...
 return 1;
}

Zo moet het ongeveer worden..

Bewerkt: door CAR
Link to comment
Delen op andere websites

OnPlayerCommandText

new cmd[256], tmp[256], tmp2[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel
tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid
tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level
if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true))
{
 if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd
 if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd
 new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel
 new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid
 if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!");
 // en dan wat er gebeurt...
 return 1;
}

Zo moet het ongeveer worden..

Niemand gebruikt meer strcmp+strtok deze tijd, enorm onhandig, onoverzichtelijk, en traag.

#include <a_samp>
#include <dcmd>

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
dcmd(setlevel, 8, cmdtext);
return 0;
}

dcmd_setlevel(playerid, params[])
{
new giveplayerid, level;
if(sscanf(params, "dd", giveplayerid, level))
	return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]");

if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
	return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is niet online!");

// Zet hier je code, bijvoorbeeld:
PlayerInfo[giveplayerid][pLevel] = level;
return 1;
}

dcmd.rar

Bewerkt: door D-V-D-K
Link to comment
Delen op andere websites

OnPlayerCommandText

new cmd[256], tmp[256], tmp2[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel
tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid
tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level
if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true))
{
 if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd
 if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd
 new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel
 new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid
 if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!");
 // en dan wat er gebeurt...
 return 1;
}

Zo moet het ongeveer worden..

Niemand gebruikt meer strcmp+strtok deze tijd, enorm onhandig, onoverzichtelijk, en traag.

#include <a_samp>
#include <dcmd>

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
dcmd(setlevel, 8, cmdtext);
return 0;
}

dcmd_setlevel(playerid, params[])
{
new giveplayerid, level;
if(sscanf(params, "dd", giveplayerid, level))
	return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]");

if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
	return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is niet online!");

// Zet hier je code, bijvoorbeeld:
PlayerInfo[giveplayerid][pLevel] = level;
return 1;
}

Ik gebruik ook strmcmp

Werkt perfect :D Geen enkel probleem

Link to comment
Delen op andere websites

OnPlayerCommandText

new cmd[256], tmp[256], tmp2[256];
cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel
tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid
tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level
if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true))
{
 if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd
 if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd
 new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel
 new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid
 if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!");
 // en dan wat er gebeurt...
 return 1;
}

Zo moet het ongeveer worden..

Niemand gebruikt meer strcmp+strtok deze tijd, enorm onhandig, onoverzichtelijk, en traag.

#include <a_samp>
#include <dcmd>

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
dcmd(setlevel, 8, cmdtext);
return 0;
}

dcmd_setlevel(playerid, params[])
{
new giveplayerid, level;
if(sscanf(params, "dd", giveplayerid, level))
	return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]");

if(!IsPlayerConnected(giveplayerid))
	return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is niet online!");

// Zet hier je code, bijvoorbeeld:
PlayerInfo[giveplayerid][pLevel] = level;
return 1;
}

Ik gebruik ook strmcmp

Werkt perfect :D Geen enkel probleem

DCMD en scanff zijn snelle command processors en ze zijn veel makkelijker te gebruiken. Waarom zou je ze dus niet gebruiken?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...