tukkerpride89 Geplaatst: 4 juli 2010 Rapport Geplaatst: 4 juli 2010 (bewerkt) Heey Ik heb een acountscript gemaakt maar hoe werkt /setlevel(playerid)(level), van de admin, precies met strcmp? en is dit mogelijk met strcmp? Bewerkt: 4 juli 2010 door tukkerpride89 Reageren
CAR Geplaatst: 5 juli 2010 Rapport Geplaatst: 5 juli 2010 (bewerkt) OnPlayerCommandText new cmd[256], tmp[256], tmp2[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true)) { if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!"); // en dan wat er gebeurt... return 1; } Zo moet het ongeveer worden.. Bewerkt: 5 juli 2010 door CAR Reageren
D-V-D-K Geplaatst: 6 juli 2010 Rapport Geplaatst: 6 juli 2010 (bewerkt) OnPlayerCommandText new cmd[256], tmp[256], tmp2[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true)) { if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!"); // en dan wat er gebeurt... return 1; } Zo moet het ongeveer worden.. Niemand gebruikt meer strcmp+strtok deze tijd, enorm onhandig, onoverzichtelijk, en traag. #include <a_samp> #include <dcmd> public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { dcmd(setlevel, 8, cmdtext); return 0; } dcmd_setlevel(playerid, params[]) { new giveplayerid, level; if(sscanf(params, "dd", giveplayerid, level)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is niet online!"); // Zet hier je code, bijvoorbeeld: PlayerInfo[giveplayerid][pLevel] = level; return 1; } dcmd.rar Bewerkt: 6 juli 2010 door D-V-D-K Reageren
bartje001 Geplaatst: 10 juli 2010 Rapport Geplaatst: 10 juli 2010 OnPlayerCommandText new cmd[256], tmp[256], tmp2[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true)) { if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!"); // en dan wat er gebeurt... return 1; } Zo moet het ongeveer worden.. Niemand gebruikt meer strcmp+strtok deze tijd, enorm onhandig, onoverzichtelijk, en traag. #include <a_samp> #include <dcmd> public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { dcmd(setlevel, 8, cmdtext); return 0; } dcmd_setlevel(playerid, params[]) { new giveplayerid, level; if(sscanf(params, "dd", giveplayerid, level)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is niet online!"); // Zet hier je code, bijvoorbeeld: PlayerInfo[giveplayerid][pLevel] = level; return 1; } Ik gebruik ook strmcmp Werkt perfect Geen enkel probleem Reageren
Jochemd Geplaatst: 12 juli 2010 Rapport Geplaatst: 12 juli 2010 OnPlayerCommandText new cmd[256], tmp[256], tmp2[256]; cmd = strtok(cmdtext, idx); // voor de /setlevel tmp = strtok(cmdtext, idx); // voor playerid tmp2 = strtok(cmdtext, idx); // voor level if(!strcmp(cmd, "/setlevel", true)) { if(!strlen(tmp)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen playerid wordt ingevoerd if(!strlen(tmp2)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); // als geen level wordt ingevoerd new pid = strval(tmp); // pid is het playerid achter /setlevel new lvl = strval(tmp2); // lvl is het level achter /setlevel playerid if(!IsPlayerConnected(pid) || pid == playerid) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is er niet of je bent het zelf!"); // en dan wat er gebeurt... return 1; } Zo moet het ongeveer worden.. Niemand gebruikt meer strcmp+strtok deze tijd, enorm onhandig, onoverzichtelijk, en traag. #include <a_samp> #include <dcmd> public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { dcmd(setlevel, 8, cmdtext); return 0; } dcmd_setlevel(playerid, params[]) { new giveplayerid, level; if(sscanf(params, "dd", giveplayerid, level)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Gebruik: /setlevel [playerid] [level]"); if(!IsPlayerConnected(giveplayerid)) return SendClientMessage(playerid, 0xFF0000, "Die speler is niet online!"); // Zet hier je code, bijvoorbeeld: PlayerInfo[giveplayerid][pLevel] = level; return 1; } Ik gebruik ook strmcmp Werkt perfect Geen enkel probleem DCMD en scanff zijn snelle command processors en ze zijn veel makkelijker te gebruiken. Waarom zou je ze dus niet gebruiken? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.