Jump to content

Virusscanner


Indycar series

Recommended Posts

Hoi,

Sinds ik een nieuwe PC heb met Windows 7, heb ik wat problemen met mijn huidige virusscanner Norton 360.

Namelijk als ik een volledige scan wil doen, moet ik eerst een enorme backup maken van mijn PC op hun site. Omdat Norton al op 3 andere PC's staat/heeft gestaan, is het geheugen dat je kunt gebruiken al vol. Om extra geheugen te kopen voor 1 computer is best wel een dure grap, dus zoek ik een goede vervangende virusscanner.

Dus welke virusscanner(s) zijn erg goed en botsen niet met Norton? Dan kan ik eindelijk mijn hele systeem een keer laten scannen ^_^

Groeten,

Indycar series

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom niet Norton eraf, Avira en Antimalware-bytes erop zetten? Ik gebruik geen virus scanner, die werkt goed. emo.gif

Mijn ouders willen niet dat ik Norton eraf gooi, maar dan wil ik gewoon een andere scanner gebruiken om de Pc te laten scannen. Dan houd ik mijn ouders tevreden en weet ik bijna 100% zeker dat mijn PC virusvrij is.

Link to comment
Delen op andere websites

Norton is bagger. Download de gratis Avast, die heeft als snelst nieuwe virus database

lees eens, Norton mag er nit af.

Download Malwarebytes Anti-Malware om te scannen, werkt sowieso al beter dan die norton troep

Link to comment
Delen op andere websites

Hier vind je een aantal online-virusscanners, die hoef je niet te installeren.

Installeer nooit twee complete viruspakketten, zoals AVG Free, AntiVir Personal, avast! Free Antivirus of bijvoorbeeld Norton Anti-Virus, McAfee of Panda. Twee viruspakketten die tegelijk draaien 'bijten elkaar' namelijk en u krijgt er geen extra bescherming door. (Bron)

Link to comment
Delen op andere websites

gebruik die security essentials van microsoft zelf is echt een hele goede

Mijn ouders willen niet dat ik Norton eraf gooi...

Norton heb ik op meerdere PC's met Windows Vista/7 problemen zien geven.

Na vervanging van die Rotnon Norton door Microsoft Security Essentials waren die problemen over.

Probeer je ouders ervan te overtuigen dat MSE een prima en licht antivirusprogramma is, dat in diverse tests heel goed uit de bus komt.

Download Malwarebytes Anti-Malware om te scannen, werkt sowieso al beter dan die norton troep

Malwarebytes is een goed programma tegen spyware en andere malware, niet primair tegen virussen. De gratis versie kent geen realtime-bescherming en is daarom goed te gebruiken om te scannen naast een antivirusprogramma.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad trouwens NOD32 of ESET Smart Security aan, als je een goede betaalde wilt. smile3.gif

Met Avira, avast! en MSE heb ik slechte ervaringen.

NOD32 is inderdaad een goed programa

maar mse vindt ik ook goed (die heb ik nu )

ik had ook norton maarrrrrr toen ik hem er afhiel en gelijk mse er op had ik een paar virusen

norton is BLIND

Bewerkt: door Agent_Smith
Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad trouwens NOD32 of ESET Smart Security aan, als je een goede betaalde wilt. :)

Met Avira, avast! en MSE heb ik slechte ervaringen.

Nod32 heeft geen snelle virus database. Avast juist wel

Link to comment
Delen op andere websites

Dan gaan we nog maar een keer mijn ouders ervan te proberen te overtuigen dat Norton zuigt (Vind ik eigenlijk ook, maar goed). Dan gaan we MSE proberen.

Moet je die apart downloaden/kopen of staat die er al standaard op bij Windows 7?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad trouwens NOD32 of ESET Smart Security aan, als je een goede betaalde wilt. :)

Met Avira, avast! en MSE heb ik slechte ervaringen.

Nod32 heeft geen snelle virus database. Avast juist wel

Daar heb je niets aan als er niet veel instaat.

Mijn verdere ervaringen bij scanners:

Norton: Alles wat slecht kon zijn, was slecht. Traag, te veel schijfruimte, te veel geheugenruimte, vindt niet veel, etc.

avast!: Vond niet zo veel en ik schrok me dood door dat stomme alarm, áls hij wat vond.

Avira: Vind best veel, maar ik kreeg "Rapport verzenden / Niet verzenden" tijdens het verwijderproces. Tja, daar heb je niets aan.

MSE: Scannen gaat héél traag en best beknopte instellingen.

AVG: Redelijk goed genoeg voor een gratis scanner, maar kan soms ook wel traag doen.

NOD32/ESS: Scant snel, licht, geavanceerde instellingen en vindt veel. Gewoon goed dus.

MBAM: Vindt veel en is snel als goede gratis malwarescanner.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...