Jump to content

Virusscanner


Indycar series

Recommended Posts

Dan gaan we MSE proberen.

Moet je die apart downloaden/kopen of staat die er al standaard op bij Windows 7?

MSE is op deze site van Microsoft gratis te downloaden.

De instelmogelijkheden zijn inderdaad beknopt, maar dat maakt hem des te makkelijker in gebruik. Extra voordeel is dat de functies van Windows Defender er ook inzitten, die daarom wordt uitgeschakeld bij de installatie van MSE.

Wel eerst je oude virusscanners goed verwijderen, ook de restanten daarvan.

En wat het trage scannen betreft, ik vind dat wel meevallen, hij doet het grondig en toch redelijk snel.

En wie weet beter hoe een PC goeed gescand kan worden dan de makers van Windows zelf? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dan gaan we MSE proberen.

Moet je die apart downloaden/kopen of staat die er al standaard op bij Windows 7?

MSE is op deze site van Microsoft gratis te downloaden.

De instelmogelijkheden zijn inderdaad beknopt, maar dat maakt hem des te makkelijker in gebruik. Extra voordeel is dat de functies van Windows Defender er ook inzitten, die daarom wordt uitgeschakeld bij de installatie van MSE.

Wel eerst je oude virusscanners goed verwijderen, ook de restanten daarvan.

En wat het trage scannen betreft, ik vind dat wel meevallen, hij doet het grondig en toch redelijk snel.

En wie weet beter hoe een PC goeed gescand kan worden dan de makers van Windows zelf? :D

nou die makers leveren ook vista af, word 2007 en al die troep, maar MSE schijnt erg goed te zijn dus dit gaat niet op :puh:

En in een eerdere poging faalden ze hardcore(nog voor 95)

Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven

Zo slecht is/was vista niet... , en wat is er nu mis aan Word 2007?

OT: Persoonlijk als ik een betaalde virusscan zou nemen, zou ik NOD nemen,

maar voor een gratis virusscan is MSE een hele goeie :Y

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

@Hierboven

Zo slecht is/was vista niet... , en wat is er nu mis aan Word 2007?

Jij werkt zeker nog met XP en word 2000 of 2003? smile2.gif

OT: Persoonlijk als ik een betaalde virusscan zou nemen, zou ik NOD nemen,

maar voor een gratis virusscan is MSE een hele goeie :Y

Ik vind zelf vista ook niet slecht, maar zo vinden de meesten het.

Thuis was ik pas geleden ook overgestapt naar office 2007, en moet zeggen, 2003 was stukken beter. IK wil 95% van de keren gewoon wat typen, kan ik in 2007 eerst op 5 knoppen klikken, bij 2003 kan ik direct typen. Ook is dingen vinden in 2007 niet echt makkelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu avast!, is het dan de moeite waard om te switchen naar MSE oid? Wat raden jullie me dan aan? En hebben jullie ook ngo goede virus bestrijders? Want m'n laptop is nu 3 keer gecrasht, als dat nog een keer gebeurt mag ik er sowieso nooit meer op, omdat m'n ouders weten dat ik games/films ed download.

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk is het moeilijk om een goede virusscanner aan te bevelen. De ene virusscanner kan miljoenen dingen vinden, dus kan je meteen de conclusie gaan trekken dat die virusscanner de beste ooit is. Alleen als die virusscanner allemaal schone System32 files gaat vinden ben je nog veel verder van huis af. Aan de andere kant kan je weer een virusscanner hebben, waarvan je kan zeggen, ha, ik heb bijna nooit virussen door mijn scanner!, terwijl je juist miljarden trojans hebt.

Ik heb zelf Avira en MalwareBytes. Heb laatst twee meldingen gekregen, MBAM gaf tijdens een scan aan dat mijn Vegas Pro een virus bevat (goh, waar zou ik die toch "gekocht" hebben), Avira gaf aan dat ik een virus in FireFox had, direct na het bezoeken van een site. Ik adviseer MBAM en Avira AntiVir Personal. MBAM voor een diepe scan als je even weg moet, maar het té kort is om je pc uit te doen, en Avira voor alledaags gebruik.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk is het moeilijk om een goede virusscanner aan te bevelen. De ene virusscanner kan miljoenen dingen vinden, dus kan je meteen de conclusie gaan trekken dat die virusscanner de beste ooit is. Alleen als die virusscanner allemaal schone System32 files gaat vinden ben je nog veel verder van huis af. Aan de andere kant kan je weer een virusscanner hebben, waarvan je kan zeggen, ha, ik heb bijna nooit virussen door mijn scanner!, terwijl je juist miljarden trojans hebt.

Ik heb zelf Avira en MalwareBytes. Heb laatst twee meldingen gekregen, MBAM gaf tijdens een scan aan dat mijn Vegas Pro een virus bevat (goh, waar zou ik die toch "gekocht" hebben), Avira gaf aan dat ik een virus in FireFox had, direct na het bezoeken van een site. Ik adviseer MBAM en Avira AntiVir Personal. MBAM voor een diepe scan als je even weg moet, maar het té kort is om je pc uit te doen, en Avira voor alledaags gebruik.

Maar botsen die 2 dan niet, zoals Sprunk aangaf? En bestrijden die ook?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kreeg overigens de melding van Avira bij het herinstalleren (om de een of andere reden ging hij stoppen met scannen wanner de screensaver kwam opdagen) om Windows Defender uit te zetten. Had ik zelf nooit aan gedacht xD. Niet dat ik er ooit iets aan heb gehad ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Allemaal bedankt voor de hulp.

Ik heb toch nog wat zitten kloten met Norton, en het is me gelukt om die Backup eruit te gooien. Nu kan ik wel gewoon de goede scan laten doen.

Nu laat ik Norton nog even scannen, dan zet ik er toch MSE op. Dan kijk ik of ik die kan gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Mocht je Norton willen vervangen door een ander antivirusprogramma, dan is het volgende misschien nog interesssant:

Als u nieuwe anti-virus software wilt installeren, moet u eerst de oude virusscanner deïnstalleren. Soms lukt het deïnstalleren echter niet meer via Configuratiescherm/Software in Windows. Of worden niet alle componenten van de oude anti-virus software compleet verwijderd. En dat is vervelend, want dat kan problemen opleveren of de installatie van nieuwe software in de weg staan.

Toch is alle software te deïnstalleren. Symantec (Norton), McAfee, Avast en Kaspersky stellen daarvoor zelfs aparte removal tools beschikbaar. Bij AVG en AntiVir kunt u het installatiebestand gebruiken. Lees hieronder hoe u Norton AntiVirus, McAfee, Kaspersky, AVG, Avast of AntiVir verwijdert van uw pc.

Norton (Symantec)

Download en start de Norton removal tool

De removal tool verwijdert Norton 2008/2007/2006/2005/2004/2003 producten

Volg de aanwijzingen op het scherm

De software kan indien nodig de computer meerdere malen herstarten om het Norton product volledig te verwijderen

Mogelijk krijgt u na de herstart extra instructies, voer deze uit

Bron: Klik

Succes.

Bewerkt: door clus
Link to comment
Delen op andere websites

Om de simpele reden dat er betere scanners zijn dan Norton. Norton is in principe gewoon een redelijk tot goede scanner, maar pakketten als NOD32, Kaspersky e.d. behoren tot de top van de scanners, en Norton behoort daar helaas niet. Maar er is nog veel slechter te krijgen dan Norton hoor, dus ik zou er niet wakker van liggen als ik jou was, MegaPilot. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...