Jump to content

Telemeter misleiden


jvj

Recommended Posts

Naar mijn weten werken ze in Nederland, net zoals bij onbeperkt mobiel Internet, met een Fair User Policy. (FUP)

Dat houdt in dat je provider je waarschuwt als je buitensporig hoog boven het gemiddelde vebruik van Hun abonnees uitkomt. Dit gemiddelde ligt echter zó hoog bij vast internet, dat je geen last van krijgt.

Oh dus er zijn ontzettend veel (illegale) downloaders in Nederland? Om zo'n hoog gemiddelde te bereiken?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 79
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • jvj

    16

  • MegaPilot

    13

  • GTA_MasterNL

    8

  • Velaro

    7

Top Posters In This Topic

Naar mijn weten werken ze in Nederland, net zoals bij onbeperkt mobiel Internet, met een Fair User Policy. (FUP)

Dat houdt in dat je provider je waarschuwt als je buitensporig hoog boven het gemiddelde vebruik van Hun abonnees uitkomt. Dit gemiddelde ligt echter zó hoog bij vast internet, dat je geen last van krijgt.

Dat was het zo ongeveer, ja. Was de naam ervan even kwijt. Maar als je gaat kijken naar de hoge limieten van België, kan je eigenlijk ook van een FUP spreken bij hun. Je bent namelijk niet bepaald "fair" bezig als je 100GB per maand gaat downloaden, vooral als je denkt dat jij niet de enige bent op jouw netwerk (jouw downloadsnelheid is ook lichtelijk afhankelijk van de hoeveelheid mensen om jou heen die ook van het internet gebruik maken, en hoe ver je van de internet aansluiting woont).

@Casss; Alles wat gratis is is juist niet goed, je verkracht de industrie als je dingen gaat downloaden en de kwaliteit is bijna altijd minder. Kennelijk blijkt niemand hier last van te hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

@Casss; Alles wat gratis is is juist niet goed, je verkracht de industrie als je dingen gaat downloaden en de kwaliteit is bijna altijd minder. Kennelijk blijkt niemand hier last van te hebben.

Like we give a shit. DVD's kosten teveel en hebben van die kutzwarte banden. De kwaliteit is goed hoor, als je wat kent van downloaden. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

@Casss; Alles wat gratis is is juist niet goed, je verkracht de industrie als je dingen gaat downloaden en de kwaliteit is bijna altijd minder. Kennelijk blijkt niemand hier last van te hebben.

Like we give a shit. DVD's kosten teveel en hebben van die kutzwarte banden. De kwaliteit is goed hoor, als je wat kent van downloaden. ^^

Indeed. Vooral die 1080p films die de laatste tijd opdoemen zien er prachtig uit.

Is er trouwens ook een upload limiet in België? Of is het download+upload-limiet 80GB?

Link to comment
Delen op andere websites

@Casss; Alles wat gratis is is juist niet goed, je verkracht de industrie als je dingen gaat downloaden en de kwaliteit is bijna altijd minder. Kennelijk blijkt niemand hier last van te hebben.

Like we give a shit. DVD's kosten teveel en hebben van die kutzwarte banden. De kwaliteit is goed hoor, als je wat kent van downloaden. ^^

Indeed. Vooral die 1080p films die de laatste tijd opdoemen zien er prachtig uit.

Is er trouwens ook een upload limiet in België? Of is het download+upload-limiet 80GB?

Vroeger had je een upload-en downloadlimiet(bvb 3 GB uploaden, 12 GB downloaden), nu is uploaden en downloaden tezamen. Dus 80 GB up-en downloaden, zeg maar 80 GB internetverkeer. Wat jij zei in je laatste zin dus.

NOTE:

Bij Telenet telt het internetverkeer tussen 0 uur-10 uur 's morgens slechts half. Download je tussen die 10 uur 20 GB, dan telt dit maar voor 10 GB op de meter. ^^

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

@Casss; Alles wat gratis is is juist niet goed, je verkracht de industrie als je dingen gaat downloaden en de kwaliteit is bijna altijd minder. Kennelijk blijkt niemand hier last van te hebben.

Like we give a shit. DVD's kosten teveel en hebben van die kutzwarte banden. De kwaliteit is goed hoor, als je wat kent van downloaden. ^^

Indeed. Vooral die 1080p films die de laatste tijd opdoemen zien er prachtig uit.

Is er trouwens ook een upload limiet in België? Of is het download+upload-limiet 80GB?

Vroeger had je een upload-en downloadlimiet(bvb 3 GB uploaden, 12 GB downloaden), nu is uploaden en downloaden tezamen. Dus 80 GB up-en downloaden, zeg maar 80 GB internetverkeer. Wat jij zei in je laatste zin dus.

NOTE:

Bij Telenet telt het internetverkeer tussen 0 uur-10 uur 's morgens slechts half. Download je tussen die 10 uur 20 GB, dan telt dit maar voor 10 GB op de meter. ^^

Mwah ik vind het gewoon nog steeds "bullsh*t", die manier van internetverkeer in belgië...

Trouwens je hoeft niet eens al je dataverkeer te verbruiken aan "illegaale" dingen.., wat dacht je gewoon van legaal films huren of spellen downloaden via steam? Kost gewoon evenveel dataverkeer hoor, afgezien van dat je niet hoeft te seeden, zoals bij Bittorrent.

Link to comment
Delen op andere websites

Mwah ik vind het gewoon nog steeds "bullsh*t", die manier van internetverkeer in belgië...

Trouwens je hoeft niet eens al je dataverkeer te verbruiken aan "illegaale" dingen.., wat dacht je gewoon van legaal films huren of spellen downloaden via steam? Kost gewoon evenveel dataverkeer hoor, afgezien van dat je niet hoeft te seeden, zoals bij Bittorrent.

Films huren? Dan zijn er nog steeds zwarte banden hoor. Ik ken Steam niet, maar bij Bittorrent hoef je niet perse te seeden hoor. Ik moet toch aan iets mijn bandbreedte wijden? Ik doe dat aan films, of je't nou leuk vindt of niet. :puh:

Hoe vaak download jij serieus iets van Steam? Volgens mij haal je vaker dat DVD'tje dan dat je iets downloadt, hoor.

En ik moet weten wat Steam is? Is dat zo'n programma om te chatten terwijl je SA-MPet? bloos.gif Wat bedoel je met DVDtj?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Steam is imo de toekomst, behalve voor de Belgen.

Steam is gemaakt door Valve (bekend van Half-Life, Portal, de Source engine, en hun onmogelijkheid om fatsoenlijke releasedata te geven) en is een nieuwe manier van het uitdelen van games. In plaats van dat je naar de Game Mania/Saturn loopt, download je het via het internet.

Link to comment
Delen op andere websites

Steam is gewoon de meest mislukte faal op internet ooit. Ik koop namelijk gewoon een game in de winkel, en krijg thuis te zien dat mijn CD key reeds gebruikt is. :duh: die moet namelijk geactiveerd worden met dat schijt programma. Je kan de code dan wel naar jouw account zetten, als je een foto stuurt van je code en de kassa bon. Jammer alleen dat ik die bonnetjes altijd in de eerste prullenbak die ik tegen kom deponeer. En volgens mij heb ik dit maal niet eens een bon gekregen van de winkel. Dag 45 euro. :cya: Maar genoeg over Steam.

@ MegaPilot: Geen 26 films downloaden man! 26*4.6(DVD capaciteit) is al 118 GB!

Link to comment
Delen op andere websites

@Casss; Alles wat gratis is is juist niet goed, je verkracht de industrie als je dingen gaat downloaden en de kwaliteit is bijna altijd minder. Kennelijk blijkt niemand hier last van te hebben.

Maar wie zegt dat degene die bepaalde software downloaden, deze gewoon in de winkel zouden kopen als dat de enige mogelijkheid is? Daar denkt de industrie nooit aan als ze met cijfers komen over de hoeveelheid illegale copieën. Voorbeeldje: er zijn veel jongere mensen die Adobe After Effects en Premier gebruiken, of zoals ik Sony Vegas. Maar wij kunnen die programma's bij lange na niet betalen, of doen dat gewoon niet omdat ze kei en kei duur zijn. Dus de schade die ze beweren te leiden door downloaden is veel kleiner dan ze ons laten denken dat het is.

Link to comment
Delen op andere websites

@ MegaPilot: Geen 26 films downloaden man! 26*4.6(DVD capaciteit) is al 118 GB!

Ze compressen die DVD's tot 700 MB-1400 MB hoor..xD Maar dit was Nederlands sarcasme zeker? :puh:

@ Hayte: Duuuuude, waarom zou ik m'n zuurverdiende bandbreedte verspillen aan legale games? Ik download soms games via Media Go! voor PSP met PSN cards, omdat de games soms 50 % goedkoper zijn en games van de geheugenkaart sneller laden dan games op UMD.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Naar mijn weten werken ze in Nederland, net zoals bij onbeperkt mobiel Internet, met een Fair User Policy. (FUP)

Dat houdt in dat je provider je waarschuwt als je buitensporig hoog boven het gemiddelde vebruik van Hun abonnees uitkomt. Dit gemiddelde ligt echter zó hoog bij vast internet, dat je geen last van krijgt.

Oh dus er zijn ontzettend veel (illegale) downloaders in Nederland? Om zo'n hoog gemiddelde te bereiken?

Nou eigenlijk niet, wij hollanders kijken gewoon veel p0rn :D

Maar ff serieus, downloaden hier in nederland is achterlijk populair, iedere internet gebruiker jaagt er wel de nodige GB's doorheen, alleen al aan pc updates gaat er veel doorheen per maand, dan heb je ook nog het downloaden van muziek, films games e.d. dat de nodige GB's meebrengt

Link to comment
Delen op andere websites

@ MegaPilot: Geen 26 films downloaden man! 26*4.6(DVD capaciteit) is al 118 GB!

Ze compressen die DVD's tot 700 MB-1400 MB hoor..xD Maar dit was Nederlands sarcasme zeker? :puh:

Nee, dat was geen sarcasme. Weet ik veel dat ze die zooi comprimeren. Ik download geen films dus weet ik dat ook niet :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...