Jump to content

Cd's en eee pc's


GwnHugo

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een eee pc dus daar zit geen cd lade in. Op zich was dit geen probleem omdat ik niks

hoefde te installeren. Alleen wil ik nu graag een programma op mijn computer zetten en dat

gaat niet omdat hij alleen maar geïnstalleerd kan worden met een cd. Mijn vraag is dus hoe

ik dat programma alsnog op mijn computer kan krijgen. Ook heb ik datzelfde probleem met

een cd met nummers, die ik ook niet op mijn eigen pc kan zetten. Kan iemand helpen?

Alvast bedankt,

Hugo

Link to comment
Delen op andere websites

Download Daemon Tools en installeer het op je PC en op je netbook. Stop dan desbetreffende CD in je PC en laat Daemon Tools er een image bestand van maken. Zet die image op een USB stick ofzo. Vervolgens mount je de image met Daemon tools op je laptop. Mouten wil zeggen dat het programma zich voor het systeem voordoet alszijnde een echt CD station. Zo kun je het programma makkelijk installeren op je laptop!

Succes!

Link to comment
Delen op andere websites

Nu snap ik het wel. Maar op een of andere manier kan daemon tools die cd niet vinden. Dus kan

het ook gewoon dat ik in een andere pc die cd doe en hem daar op een usb stick zet en hem

dan in mijn laptop doe, of gaat dat niet?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dan herkent je laptop hem niet als CD, maar gewoon als file. Bij muziek en films is dat geen probleem, maar bij het installeren van programma's wel. Hoe vindt Deamon de cd niet dan? Krijg je een melding, of wat?

Link to comment
Delen op andere websites

Kleine "how to" dan maar:

- Stop je CD in de drive

- Start Deamon.

- Nu staat er een icoon in je taakbalk (grijze CD met blauwe bliksem erdoor). Klik daarop met je rechtermuisknop en kies Disc Imaging.

- Klik op start, u ontvangt 200 euro.

Dan heb je een .iso image die je op je laptop laat uitlezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...