GwnHugo Geplaatst: 7 juli 2010 Rapport Geplaatst: 7 juli 2010 Hallo allemaal, Ik heb een eee pc dus daar zit geen cd lade in. Op zich was dit geen probleem omdat ik niks hoefde te installeren. Alleen wil ik nu graag een programma op mijn computer zetten en dat gaat niet omdat hij alleen maar geïnstalleerd kan worden met een cd. Mijn vraag is dus hoe ik dat programma alsnog op mijn computer kan krijgen. Ook heb ik datzelfde probleem met een cd met nummers, die ik ook niet op mijn eigen pc kan zetten. Kan iemand helpen? Alvast bedankt, Hugo Reageren
mikej2 Geplaatst: 7 juli 2010 Rapport Geplaatst: 7 juli 2010 Een externe usb drive kopen of ze op een usb van een andere pc en dan in je eee pc. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 7 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2010 Sorry ik snap het nog niet helemaal. :$ Maar ik heb het al met een usb stick geprobeerd, maar daar past het niet op. Reageren
Sprunk Geplaatst: 7 juli 2010 Rapport Geplaatst: 7 juli 2010 Download Daemon Tools en installeer het op je PC en op je netbook. Stop dan desbetreffende CD in je PC en laat Daemon Tools er een image bestand van maken. Zet die image op een USB stick ofzo. Vervolgens mount je de image met Daemon tools op je laptop. Mouten wil zeggen dat het programma zich voor het systeem voordoet alszijnde een echt CD station. Zo kun je het programma makkelijk installeren op je laptop! Succes! Reageren
GwnHugo Geplaatst: 7 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2010 Nu snap ik het wel. Maar op een of andere manier kan daemon tools die cd niet vinden. Dus kan het ook gewoon dat ik in een andere pc die cd doe en hem daar op een usb stick zet en hem dan in mijn laptop doe, of gaat dat niet? Reageren
Hayte Geplaatst: 7 juli 2010 Rapport Geplaatst: 7 juli 2010 Nee, dan herkent je laptop hem niet als CD, maar gewoon als file. Bij muziek en films is dat geen probleem, maar bij het installeren van programma's wel. Hoe vindt Deamon de cd niet dan? Krijg je een melding, of wat? Reageren
Sprunk Geplaatst: 7 juli 2010 Rapport Geplaatst: 7 juli 2010 Kleine "how to" dan maar: - Stop je CD in de drive - Start Deamon. - Nu staat er een icoon in je taakbalk (grijze CD met blauwe bliksem erdoor). Klik daarop met je rechtermuisknop en kies Disc Imaging. - Klik op start, u ontvangt 200 euro. Dan heb je een .iso image die je op je laptop laat uitlezen. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2010 Heel erg bedankt! Hiermee lukt het me denk ik wel. Ik ben nu even mijn usb stick kwijt, maar als ik hem weer gevonden heb probeer ik het. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.