Jump to content

GTA 4 probleem


jeroen.engeler

Recommended Posts

Ik heb heel erg veel last van framedrops in GTA 4. Ik heb natuurlijk alle memrestricts geprobeert, de graphics op de laagste stand gezet en ook mijn drivers zo goed mogelijk geüpdate. Maar ondanks dat allemaal heb ik nog steeds 2 of 3 beeldjes per seconde. Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?

Rapport van Jeroen E's computer

Uitgevoerd op 9-7-2010, 10:39:36

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Alienware

- Computermodel: M15x

- Computernaam: JEROENE-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Alienware

- Model:

- BIOS Fabrikant: Alienware

- BIOS Model: Ver A06 1.00, versie A06

- Aansluitingen: PEG Slot J5C1 for *Field processor (Gebruikt), PEG Slot J5C1 for *dale processor (Vrij), PCI Express Slot J6C2 (Vrij), PCI Express Slot J6D2 (Vrij), PCI Express Slot J7C1 (Vrij), PCI Express Slot J7D2 (Gebruikt), PCI Express Slot J6C1 (Vrij), PCI Express Slot J8C2 (Vrij)

- Poorten: J1A2A (Serieel), J1A1 (Toetsenbord), J1A1 (Muis)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz (Octa Core)

- Kloksnelheid: 1581 MHz

- Socket & Cache(s): CPU 1, 256 KB L2 Cache, 6144 KB L3 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 4085 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, SO-DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-1333 PC3-10700 666 MHz, SO-DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:)

- Grootte: 283,40 GB (283,40 GB (C:) )

- Vrije ruimte: 239,18 GB (239,18 GB (C:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Onbekend

- Model(len): C: ST9320423AS IDE, D: HL-DT-ST DVDRWBD CA10N

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: ATI Technologies Inc.

- Model: ATI High Definition Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Mobility Radeon HD 5850

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x68A1)

- Geheugengrootte: 1024 MB VRAM

- Stuurprogramma: atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.683.2.0

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: Synaptics

- Model: Synaptics PS/2 Port TouchPad

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: PS/2

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Microsoft eHome MCIR 109-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Intel® 82577LC Gigabit Network Connection (Ethernet 802.3), Intel® WiFi Link 5300 AGN (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.0.113, MAC: 00:21:6A:BF:DC:C2, DHCP: 192.168.0.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7600

- Service Pack: Geen

Link to comment
Delen op andere websites

Al opnieuw geinstalleerd?

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik lees regelmatig dat dat niets uitmaakt. Maar ja dat is wel zo beetje het enigste wat ik nog kan proberen.

EDIT: nou opnieuw installeren lukt niet. In het begin krijg je een vaag menu in het chinees (weet niet of meer mensen dit hebben) en waar ik ook op druk hij begint niet met installeren, en dat heb ik weer.

Waarom is het toch altijd zo ontiegelijk lastig (lees: onmogelijk) om games op je pc te spelen?

Bewerkt: door jeroen.engeler
Link to comment
Delen op andere websites

Alvast sorry voor de dubbelpost, maarja anders leest niemand dit meer en kan ik GTA IV niet spelen en heb ik 30 euro voor niks betaald!

Nog 1 keer mijn vraag: hoe kan het dat ik deze game niet kan spelen met normale framerates terwijl ik goede systeemeisen heb en voor de rest alles al geprobeerd heb???!!!

Komt dit misschien vaker voor bij de nieuwste versies van GTA IV?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie dat je kloksnelheid op 1,6 GHz staat. Stel je pc dus in op Maximale prestaties bij energiebeheer en zet terugklokken in het BIOS uit als je GTA IV wilt spelen.

EDIT: Hmm, blijkbaar is dat de standaard kloksnelheid. Toch zou je het kunnen proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie dat je kloksnelheid op 1,6 GHz staat. Stel je pc dus in op Maximale prestaties bij energiebeheer en zet terugklokken in het BIOS uit als je GTA IV wilt spelen.

EDIT: Hmm, blijkbaar is dat de standaard kloksnelheid. Toch zou je het kunnen proberen.

Oke dat zal ik dan eens proberen, alleen ik heb niet veel verstand van pc's. Dus hoe kom je dan in het BIOS en hoe stel je het in?

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Link to comment
Delen op andere websites

Meestal als je hem opstart staat er wel ergens op éen van de plaatjes bios met f9 of een andere knop. moet je die knop indrukken.

Ja oke BIOS opstarten is niet zo'n probleem maar waar moet je dan opdrukken? Zeg het please zo uitgebreid mogelijk, ik hoef maar ergens verkeert op te drukken en de laptop doet het nooit weer.

En nog een iets andere vraag: moet je de patch ook in de map van GTA IV neerzetten of maakt het niks uit waar je die patch opslaat?

Bewerkt: door jeroen.engeler
Link to comment
Delen op andere websites

En nog een iets andere vraag: moet je de patch ook in de map van GTA IV neerzetten of maakt het niks uit waar je die patch opslaat?

Als je die patch download van internet sla je gewoon de .exe op in een map of op je bureaublad en dan run je die gewoon. Normaal gezien moet dat wel goed komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...