jeroen.engeler Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 Oke wat doe ik toch in vredesnaam verkeerd? De mensen van Alienware zeggen dat er niks mis is met met systeem en denken dus dat het een software probleem is. Voor iedereen die niet weet waar ik het over heb en geen zin heeft om het op te zoeken: op een 1 of andere manier werkt GTA IV niet helemaal vloeiend op mijn Alienware laptop. Iemand die misschien nog een oplossing heeft? En niet van die simpele antwoorden als, update je drivers eens, download de laatste patch, gebruik Game Booster, zet al je settings op low, probeer memrestricts of installeer de game opnieuw, want dat werkt dus allemaal niet. Het maakt echt helemaal niks uit wat ik probeer, het werkt gewoon niet. Zie dit filmpje voor een goed voorbeeld van mijn probleem: Alvast heel erg bedankt! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Casss Geplaatst: 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 Specs? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wesley123 Geplaatst: 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 Specs? Blind? maar ff OT, ik raad je nu gewoon aan om r* support te mailen, misschien weten zij nog iets om het probleem te verhelpen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Hayte Geplaatst: 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 Doe er de volgende keer ook niet zo'n liedje bij, dat is gewoon irritant. Maar heb je last van andere spellen die verkracht werken? Probeer Metro 2033, die is volgens mij redelijk zwaar. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jeroen.engeler Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 Doe er de volgende keer ook niet zo'n liedje bij, dat is gewoon irritant. Maar heb je last van andere spellen die verkracht werken? Probeer Metro 2033, die is volgens mij redelijk zwaar. Haha ik heb dat filmpje niet gemaakt. Ik heb alleen nog maar GTA IV en Crysis, en die laatste doet het wel aardig gelukkig. Echt veel meer spellen ben ik ook niet van plan om aan te schaffen aangezien je 9 van de 10 keer toch niet kan spelen. Het ging mij vooral om GTA IV, het is dus erg klote dat ik dit nu weer heb... Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Hayte Geplaatst: 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 Dan "koop" je even (HINT HINT) een wat zwaarder spel, zoals Metro 2033, alleen om even te testen of het aan GTA IV ligt of het een hardware matig probleem is. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Hanneswasco Geplaatst: 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 (bewerkt) Kan je misschien eens een benchmark doen? Dan zie je misschien of een onderdeel van je laptop heel erg belast wordt, want ik denk persoonlijk (ik zal waarschijnlijk mis zijn, maar ik zeg het toch) dat het aan de kloksnelheid ligt van je processor. Het is dan wel een core i7-processor, het blijft slechts 1.60 GHz... Edit: Voor mocht je het niet weten benchmark kan je doen in het pauzemenu, onder het kopje Graphics. Bewerkt: 20 juli 2010 door Hanneswasco Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jeroen.engeler Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 (bewerkt) Dan "koop" je even (HINT HINT) een wat zwaarder spel, zoals Metro 2033, alleen om even te testen of het aan GTA IV ligt of het een hardware matig probleem is. Nee ik heb dus al contact gehad met Alienware, pc getest, resultaten naar hun toe gestuurd en zij zeggen dat het niet aan de hardware ligt, dus ik denk dat ik daar maar op moet vertrouwen dan. Ik ga dus ook geen zwaarder spel kopen op dat nog is te testen Kan je misschien eens een benchmark doen? Dan zie je misschien of een onderdeel van je laptop heel erg belast wordt, want ik denk persoonlijk (ik zal waarschijnlijk mis zijn, maar ik zeg het toch) dat het aan de kloksnelheid ligt van je processor. Het is dan wel een core i7-processor, het blijft slechts 1.60 GHz... Edit: Voor mocht je het niet weten benchmark kan je doen in het pauzemenu, onder het kopje Graphics. Ja tuurlijk hier zijn de resultaten: Statistics Average FPS: 18.51 Duration: 36.89 sec CPU Usage: 48% System memory usage: 73% Video memory usage: 47% Graphics Settings Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz) Texture Quality: Low Shadow Quality: Low Reflection Resolution: Low Water Quality: Low Texture Filter Quality: Anisotropic x4 Night Shadows: Off View Distance: 17 Detail Distance: 15 Hardware Microsoft Windows 7 Home Premium Video Adapter: ATI Mobility Radeon HD 5850 Video Driver version: 8.14.10.716 Audio Adapter: Luidsprekers / Koptelefoon (IDT High Definition Audio CODEC) Intel® Core i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz File ID: Benchmark.cli _________________________________________ Statistics Average FPS: 13.12 Duration: 36.98 sec CPU Usage: 48% System memory usage: 71% Video memory usage: 87% Graphics Settings Video Mode: 1920 x 1080 (60 Hz) Texture Quality: High Shadow Quality: Very High Reflection Resolution: Very High Water Quality: Very High Texture Filter Quality: Anisotropic x4 Night Shadows: Very High View Distance: 34 Detail Distance: 34 Hardware Microsoft Windows 7 Home Premium Video Adapter: ATI Mobility Radeon HD 5850 Video Driver version: 8.14.10.716 Audio Adapter: Luidsprekers / Koptelefoon (IDT High Definition Audio CODEC) Intel® Core i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz File ID: Benchmark.cli Bewerkt: 20 juli 2010 door jeroen.engeler Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wesley123 Geplaatst: 20 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 tadaa daar heb jee het, zet je resolutie omlaag jongen, zelfs de beste desktop pc heeft nog moeite met gta4 op die resolutie Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jeroen.engeler Geplaatst: 20 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 20 juli 2010 (bewerkt) tadaa daar heb jee het, zet je resolutie omlaag jongen, zelfs de beste desktop pc heeft nog moeite met gta4 op die resolutie Tja als dat zo simpel was had ik het zelf wel kunnen oplossen , helaas dat werkt dus ook niet. Je ziet het zelf, het maakt echt helemaal niks uit wat ik instel: Statistics Average FPS: 16.71 Duration: 37.77 sec CPU Usage: 51% System memory usage: 73% Video memory usage: 43% Graphics Settings Video Mode: 1024 x 480 (60 Hz) Texture Quality: Low Shadow Quality: Off Reflection Resolution: Off Water Quality: Low Texture Filter Quality: Anisotropic x4 Night Shadows: Off View Distance: 25 Detail Distance: 25 Hardware Microsoft Windows 7 Home Premium Video Adapter: ATI Mobility Radeon HD 5850 Video Driver version: 8.14.10.716 Audio Adapter: Luidsprekers / Koptelefoon (IDT High Definition Audio CODEC) Intel® Core i7 CPU Q 720 @ 1.60GHz File ID: Benchmark.cli Bewerkt: 20 juli 2010 door jeroen.engeler Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BV_1993 Geplaatst: 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 22 juli 2010 tadaa daar heb jee het, zet je resolutie omlaag jongen, zelfs de beste desktop pc heeft nog moeite met gta4 op die resolutie Dat de beste systemen er problemen mee hebben geloof ik niet hoor Statistics Average FPS: 30.66 Duration: 32.72 sec CPU Usage: 95% System memory usage: 64% Video memory usage: 88% Graphics Settings Video Mode: 1920 x 1200 (59 Hz) Texture Quality: High Shadow Quality: High Reflection Resolution: High Water Quality: Very High Texture Filter Quality: Anisotropic x4 Night Shadows: High View Distance: 22 Detail Distance: 11 Hardware Microsoft Windows 7 Ultimate Video Adapter: ATI Radeon HD 4800 Series Video Driver version: 8.14.1.6099 Audio Adapter: Speakers (High Definition Audio Device) Intel® Core™2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz File ID: TBoGT-Benchmark.cli Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
wesley123 Geplaatst: 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 22 juli 2010 dan ben jij 1 van de gelukkigen, dat is meer geluk dan dat het echt door je pc komt. GTA4 heeft de rare eigenschap om op sommige pc's super te draaien waar het niet hoort en ook andersom, zo ben jij lucky en jeroen.engeler niet Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jeroen.engeler Geplaatst: 23 juli 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 23 juli 2010 dan ben jij 1 van de gelukkigen, dat is meer geluk dan dat het echt door je pc komt. GTA4 heeft de rare eigenschap om op sommige pc's super te draaien waar het niet hoort en ook andersom, zo ben jij lucky en jeroen.engeler niet Haha nee ik heb inderdaad nooit geluk met dit soort dingen. Het duurde een maand voordat ik Cod 4 op m'n vorige pc kon spelen en dat kwam door allerlei foutmeldingen waar nog nooit iemand van gehoord had. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.