Jump to content

Langzame pc

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb sinds een tijdje het spel World of Warcraft,

het spel kan je alleen via internet spelen, en sinds ik dat spel speelt, start mijn computer heel langzaam op, het spel zelf is op bepaalde punten ook heel langzaam geworden, vooral als er veel mensen bij elkaar staan dan loopt ie vast (heb ik dus last van LAG), maar daarvoor had ik dat nooit, en het lijkt wel of het steeds erger wordt.

Wat zou ik daaraan nou kunnen doen? Ik heb gehoord dat als je een extra geheugenkaart koopt dat het dan wat minder wordt, maar dus aan jullie de vraga is dat zo? of raad je mij wat anders aan? (mijn computer is pas 2 jaartjes oud, dus daar ligt het niet aan)

Geplaatst:

het kan (volgens mij) aan 2 dingen liggen.

1. Of de Internet-verbinding van Blizzard kan het niet aan. (weet niet hoeveel spelers er 24 uur per dag online zijn...iig erg veel)

2. jou internet-verbinding kan het niet aan.

ik kan het mis hebben hoor ;)

Geplaatst:

Zal dan wel zo zijn dat er veel spelers in een keer op de server zitten, maar als je een geheugenkaart van pak em beet 512 MB er in zou zetten, zou die dan misschien sneller gaan of hebt dat er niks mee te maken?

Geplaatst: (bewerkt)

MB Ram heeft (bijna) niks mee te maken. Stel je voor een groot parkeer-garage is jou MB Ram schijf. De programma's die jij aan hebt zijn de auto's in de parkeer-garage. Als je te veel auto's(programma's) in de garage komen past er later niks meer in. Zo werkt het met MB Ram.

Als je een schijf van 512 mb hebt dan heb je méér dan genoeg om normaal te werken en tegelijk te surfen op het internet.

Edit: Ik heb niet eens jou bericht gelezen voordat ik aan mijn antwoord begon. Om internet te versnellen moet je bij je provider wezen. Maar dat je computer langzaam gaat kan aan je procesor of aan je MB Ram geheugen liggen. Zo als ik in de andere topic zei; procesor staat op 2e plek als het om traag computer gaat. Veel vaker komt het voor dat mensen gewoon te weinig geheugen hebben.

En dan heb je wel hier van die mensen die te veel overdrijven en gelijk 1024 MB Ram kopen waarvan ze niet eens de helft gebruiken. En nu de nieuwe MB Ram schrijven zijn gemaakt(1000Mhz.) hebben hun grote pech omdat hun weer te veel geld hebben verspilt aan de 1024 MB Ram terwijl ze beter konden wachten en nu de nieuwe halen. Ik zit prima met 512. En mijn computer werkt prima al heb ik Photoshop, Norton, GTA enz. allemaal aan.

World of Warcraft is een spel dat erg veel wil. Doe eerst de volgende dingen:

Scan je PC en kijk of virussen zijn.

Verwijder Kazaa of andere software dat op dezelfde wijze werkt.

Kijk met Taakbeheer (CTRL+ALT+DEL) bij Prestaties en kijk hoeveel MB Ram je nog over hebt:

(Bij 'Beschikbaar' mag niet minder dan '6000' staan. Sluit dan programma's af die je niet nodig hebt, als je lange tijd minder dan '20000' hebt dan moet je nog een MB Ram schijfje halen. Als je niet weet hoe je die erin moet zetten moet je dat zeggen dan maak ik screens of een filmpje hoe dat moet. Let ook op dat je kijkt welke schijven je MB Ram banken ondersteunen.)

Bewerkt: door X-TX
Geplaatst:

wat voor een windows heb je, hoeveel gb heb je op je pc en wat is je internet verbinding? (dus de snelheid, type, en provider)

Geplaatst:

Windows maakt niks uit, hoeveelheid GB maakt ook niks uit, wat voor provider je hebt maakt ook niks uit. Echt mensen van tegenwordig denken dat allemaal, sorry dat ik het zeg maar luister.

Welke Windows je hebt maakt niks uit omdat ze World of Warcraft speelt en dat kan zo wat niet op een Windows 98 of lager gespeeld worden. Of je moet de aller nieuwste hardware hebben maar dat word vaak niet ondersteund door Windows 98 of lager.

Hoeveelheid GB. Met 300 MB vrij op je harddisk kun je prima werken. Met 20 MB zie je je Windows niet meer. Met 0 MB... Dat laatste heb ik gehad maar na (erg) veel werk heb ik hem toch aan de praat gekregen. Normaal iemand die alleen met computer werk voor zijn baan en alleen wat tekst moest schrijven zou in paniek raken en nieuwe PC kopen.

Ik denk niet dat Esther minder dan 300 MB heeft want dan moeten er andere dingen aan gedaan worden. Om te beginnen de hele map Temp leeg halen omdat daar (Na 6 maanden) ongeveer 2,5GB aan troep ligt dat je niet eens gebruikt.

En nu de provider. Al heb je KPN, UPC, Tiscali, Belgacom, Duits... Het maakt allemaal niks uit. Ze kunnen allemaal niet hoger komen dan ADSL2 met rond de 20 MB per sec. internet. En dat hebben vast maar weinig mensen hier. Je kunt verder nog een internet van 2GB per sec. hebben maar dat is erg beperkt en je moet om te beginnen iets te maken hebben op het ICT gebied en je moet speciaal moederbord hebben en natuurlijk een hardware dat het beetje snel kan schrijven.

Aan alle drie kan het denk ik niet liggen. Word nu niet boos op mij, ik wil alleen zeggen dat het onmogelijk is.

Geplaatst:

doe eens een test op www.speedtest.nl en kijk naar je download, upload en aantal connections. Dan kun je internetproblemen al weg strepen.

Het langzaam opstarten is een vreemd verschijnsel, zoveel extra zal hij voor het spel niet op hoeven starten. Als je PC opgestart is kijk eens naar de processen (ooke CTRL-ALT-DELETE) die aktief zijn. Misschien staat er 1 met een hoge processorload. Dat zou niet goed zijn als je nog geen programma gestart hebt.

Zou je niet toevallig ook wat spyware op je PC kunnen hebben? Als je een virusscanner hebt, probeer die eens uit te schakelen en kijk eens wat er dan gebeurt.

3DSMax en Norton Anti Virus 2003 zijn geen vrienden. Als je 3DS opstart met NAV aktief gaat winlogon.exe ineens omhoog met de processorload en kun je vrijwel niets meer met je PC doen. 3DS afsluiten helpt ook niet, alleen een reboot.

Je temp-dir (c:\Documents and Settings\<profile>\Local settings\temp) legen kan zeker geen kwaad. Local Settings is wel een hidden directory, die moet je dus eerst zichtbaar maken in Verkenner => Extra =? Mapopties

Geplaatst:
Je temp-dir (c:\Documents and Settings\<profile>\Local settings\temp) legen kan zeker geen kwaad. Local Settings is wel een hidden directory, die moet je dus eerst zichtbaar maken in Verkenner => Extra =? Mapopties

Als je de map Local Settings niet kunt vinden klik dan boven op Extra> Mapopties> Weergave en schrol met je muis helemaal naar beneden en hal het rondje weg bij: 'Verborgen bestanden en mappen weergeven.' Kijk nu eens of je de map wel ziet, zo ja klik dan op en ga gelijk naar de map Temp.

06.jpg

Geplaatst:

Wat dacht je van: Virus Scannen Spyware Scannen Schijfcontrole uhhh... andere games erav gooien omdat je schijf vol zit (als je schief niet vol zit moet je da niet doen)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...