Hanneswasco Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Hallo iedereen, ik heb een probleem! Telkens wanneer ik een account opstart (dus nadat ik de computer opstart, maar ook als ik wissel van account) krijg ik 3 à 4 keer dezelfde foutmelding. Het gaat om onderstaande foutmelding: Ik heb al wat gegoogeld, maar niets gevonden. Ik heb ook al geprobeerd om bij de opstartprogramma's (bij msconfig) alle programma's met svchost.exe uit te schakelen, maar dit helpt niet. Verder heb ik ook al een Windows update geprobeerd en een virusscan uitgevoerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?! Alvast bedankt, Hannes Reageren
Casss Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Al 'Fouten in het programma opsporen.' geprobeerd? Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 13 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Al 'Fouten in het programma opsporen.' geprobeerd? Natuurlijk, en daar komt ook niets zinnigs uit. Reageren
jvj Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Als je durft, (en op eigen risico) svchost.exe verwijderen. Volgende keer dat je pc opnieuw opstart maakt ie vanzelf een nieuwe aan. Het kan zijn dat wanneer je svhost wilt verwijderen, er op komt dat het niet gaat. Sluit dan alle svchost processen met taakbeheer. Ik herhaal: op eigen risico! Reageren
Flitskikker Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Svchost.exe met een hoofdletter, die beschrijving en zo'n pictogram kan gewoon niet goed zijn. Kijk met behulp van msconfig waar deze versie zich bevindt en verwijder deze. Scan daarna gelijk met Malwarebytes' Anti-Malware. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 13 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Svchost.exe met een hoofdletter, die beschrijving en zo'n pictogram kan gewoon niet goed zijn. Kijk met behulp van msconfig waar deze versie zich bevindt en verwijder deze. Scan daarna gelijk met Malwarebytes' Anti-Malware. Dat heb je mooi opgelost! Het waren Trojaanse paarden, maar zijn nu verwijderd dankzij jouw programmaatje. Maar nu heb ik nog een ander soort-gelijk probleem. Soms kwam er ook een andere foutmelding met die andere mee, het gaat om onderstaande: Ik heb dat bestand al gezocht (en meermaals(?!) gevonden) en gescand, maar zowel Malwarebytes' Anti-Malware en Avira Antivir zeggen dat er niets aan de hand is met die bestanden. Enig idee wat daar de oorzaak kan van zijn? Reageren
wesley123 Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Wat ik adviseer is de temp mappen even leeg te halen, grote kans dat hij hierin al aanwezig is. Dan met ccleaner even alles cleanen, het kan namelijk zijn dat het virus zich in bepaalde tijdelijke folders nog schuilhoud. Ook sowieso zorgen dat deze processen uitgeschakelt zijn. Na dit te hebben gedaan nog 1 keer scannen(liefst in safe mode) en dan zou het helemaal weg moeten zijn. Wat ik ook denk is dat je min of meer geluk hebt met deze crash, zo heeft de trojan namelijk niet volledig kunnen starten Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 13 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Temp-map heb ik leeggehaald en CCleaner heb ik even zijn werk laten doen, maar de foutmelding blijft. Het bestandje 7585437_guiv2.exe (dat zich trouwens in de Temp-map bevond) vind ik echter nergens meer. Ik ga nog eens een grote scan laten doen (deze keer met Malwarebytes' Anti-Malware), maar als iemand een mogelijke oplossing weet, zeg het gerust! Bedankt trouwens. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 13 juli 2010 Rapport Geplaatst: 13 juli 2010 Dan is er misschien nog iets actief denk ik. Inderdaad even scannen. Als je nog een andere melding krijgt, zoek dan die bestandsnaam en upload die naar VirusTotal.com om te kijken of het wat is. Reageren
wesley123 Geplaatst: 14 juli 2010 Rapport Geplaatst: 14 juli 2010 Wat ik adviseer is om in veilige modus een scan uit te voeren, sommige virussen kunnen 'onzichtbaar' worden waardoor de virusscan ze niet vind. Als je in veilige modus scant is dit niet het geval omdat de trojan niet mee scant, zo zul je hem dus wel vinden, of in ieder geval is de kans groter dat je hem vind. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 15 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2010 Volledige scan helpt niet, en dat bestand zelf kan ik ook nergens meer terug vinden (aangezien ik het al verwijderd heb denk ik). Ik weet trouwens niet hoe ik Windows 7 in veilige modus opstart. F5, F8 en F9 indrukken bij het opstarten werkt niet. Reageren
wesley123 Geplaatst: 15 juli 2010 Rapport Geplaatst: 15 juli 2010 je moet snel na het bios scherm op F8 blijven rammen,dan komt er een keuze scherm waar je in veilige modus kunt starten Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 15 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2010 je moet snel na het bios scherm op F8 blijven rammen,dan komt er een keuze scherm waar je in veilige modus kunt starten Ok, opstarten in veilige modus is dus gelukt (daar komt de error trouwens niet, dus het moet aan iets liggen dat niet opstart in veilige modus)! Een volledige scan doen geeft als resultaat een Malware.Trace die hoogstwaarschijnlijk niets met die error te maken heeft. Probleem nog altijd niet opgelost dus. Iemand nog een ideetje? Reageren
wesley123 Geplaatst: 15 juli 2010 Rapport Geplaatst: 15 juli 2010 je moet snel na het bios scherm op F8 blijven rammen,dan komt er een keuze scherm waar je in veilige modus kunt starten Ok, opstarten in veilige modus is dus gelukt (daar komt de error trouwens niet, dus het moet aan iets liggen dat niet opstart in veilige modus)! Een volledige scan doen geeft als resultaat een Malware.Trace die hoogstwaarschijnlijk niets met die error te maken heeft. Probleem nog altijd niet opgelost dus. Iemand nog een ideetje? Het heeft er hoogstwaarschijnlijk wel mee te maken, er zijn sowieso nog wel overblijfselen zoals registerwaardes die ervoor kunnen zorgen. En dat het aan iets ligt dat niet opstart in veilige modus, dat is gewoon logisch en daar schiet je ook niks mee op, in veilige modus starten alleen de meest vitale windows applicaties op dus is het logisch dat hij niet mee opstart. Heb je trouwens ook al het register geschoont met CCleaner? Er zijn sowieso nog registerwaardes van de trojan aanwezig(referenties, dat is standaard) dus dan verwijder je die ook. Mocht dit allemaal niet hebben geholpen dan zul je een HiJackThis logje moeten maken en dsie op nucia.eu moeten plaatsen, als hij dan nog neit weg is is het niks ergs en ligt het gewoon aan de pc zelf. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 15 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2010 (bewerkt) Het heeft er hoogstwaarschijnlijk wel mee te maken, er zijn sowieso nog wel overblijfselen zoals registerwaardes die ervoor kunnen zorgen. Ik heb het alleszins ook verwijderd en het probleem is niet opgelost. Ik denk nog altijd niet dat het er iets mee te maken had, want de eerste keer dat ik een scan uitvoerde vond het ook allerlei Malware.Traces en andere virusachtige dingetjes. Die waren volgens mij ook niet erg en hadden volgens mij niets te maken met de foutmelding. Ik ken hier natuurlijk niets van, maar ik zeg toch maar hoe ik er over denk. En dat het aan iets ligt dat niet opstart in veilige modus, dat is gewoon logisch en daar schiet je ook niks mee op, in veilige modus starten alleen de meest vitale windows applicaties op dus is het logisch dat hij niet mee opstart. Het kon toch ook zijn dat het zich ergens verscholen had in een programma/applicatie/whatever dat benodigd is om Windows 7 op te starten? Heb je trouwens ook al het register geschoont met CCleaner? Er zijn sowieso nog registerwaardes van de trojan aanwezig(referenties, dat is standaard) dus dan verwijder je die ook. Net gedaan en helpt ook niet. Mocht dit allemaal niet hebben geholpen dan zul je een HiJackThis logje moeten maken en dsie op nucia.eu moeten plaatsen, als hij dan nog neit weg is is het niks ergs en ligt het gewoon aan de pc zelf. Dat zal ik nu maar doen. Edit: ik heb nu zo'n HiJackThis logje, wat doe ik daarmee? Bewerkt: 15 juli 2010 door Hanneswasco Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.