Jump to content

Klassiek symfonietje


Puma

Recommended Posts

http://soundclick.com/share?songid=9393661

Wou beetje piano leren spelen en aangezien de toonladders op de gitaar/basgitaar aardig in m'n hoofd zitten was het niet heel erg lastig om uit te vinden hoe dat ding werkt. Keyboard van m'n pa weggegapt, een soundtrack-achtige symfonie in m'n hoofd en binnen een paar uurtjes had ik bovenstaand resultaat.

In totaal 4 "strings" (violen etc.) partijen, 1 panfluit (of iets in die richting), 1 gitaar, wat drums op 't einde en bas (alleen harmonics op de 12de op de A en E snaar waarbij ik de E in een F had gestemd --> F harmonic). Beetje kort, maarja..

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk nummertje :bier::tu:

Ik zou alleen de ene noot aan het begin (die de hele tijd doorgaat) veranderen in een kort melodietje wat steeds herhaald wordt, nu is het een beetje irritant :Y

Die drums vind ik er ook niet echt bij passen.

Waarmee is dit trouwens opgenomen?

Bewerkt: door hippiebus
Link to comment
Delen op andere websites

Baan :{

Vakantie :{

Ik zou alleen de ene noot aan het begin (die de hele tijd doorgaat) veranderen in een kort melodietje wat steeds herhaald wordt, nu is het een beetje irritant :Y

Die drums vind ik er ook niet echt bij passen.

Ik wil juist een moderne variant op het klassieke creeëren, vandaar de drums op het einde. Die lange toon moet een soort van spanning oproepen en heb ik bewust zo door laten lopen :puh:.

Waarmee is dit trouwens opgenomen?

Audacity.. Keyboard aan effectenpedaaltje voor gitaar aangesloten en dan weer van de line-out van dat pedaaltje naar de line-in van de computer.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...