Jump to content

GTX460, de nieuwe 6600GT?


ikt

Recommended Posts

Halloooo

nVidia heeft een nieuwe kaart gelanceerd, de GTX 460. Een mid-rage kaart met een spotgoedkope prijs van $200, voor erg goede performance. nVidia zoals in zijn goede tijden zijn we, als we terugkijken naar de 6xxx era. De 6600GT was toen de kaart der kaarten: goedkoop, levert lekker veel performance, en future proof. nVidia heeft naar mijn mening het stokje: 'Beste GPU' weer overgenomen. :) nVidia ging de fout in sinds de 8xxx met de midrange kaarten, maar nu hebben ze het weer helemaal gefikst! Mijn volgende kaart wordt, als nVidia dit volhoudt, weer een midrange nVidia kaart :D

Wat denken jullie? (Degenen die de 6600GT/7600GT hebben meegemaakt)

Link to comment
Delen op andere websites

die 4 serie is imo niet wat het hoort te zijn.

Ze verbruiken te veel, de kaarten zijn nogal prijzig(doordat nVidia het maken ervan nog niet op orde heeft, zo is/was maar 1 op de 20 kaarten er 1 die alle pipelines werkend beschikten.) Ook doen de kaarten qua prestatie ng redelijk onder voor de ATI's

Link to comment
Delen op andere websites

die 4 serie is imo niet wat het hoort te zijn.

Ze verbruiken te veel, de kaarten zijn nogal prijzig(doordat nVidia het maken ervan nog niet op orde heeft, zo is/was maar 1 op de 20 kaarten er 1 die alle pipelines werkend beschikten.) Ook doen de kaarten qua prestatie ng redelijk onder voor de ATI's

Uhm, ik weet niet of je wat over de GTX460 weet, maar wat je vertelt is met deze nieuwe kaart onzin :D Hij is goedkoop, hij heeft goede absolute performance, zijn prijs/performance ratio is uitstekend, hij verbruikt weinig stroom en is ook nog een lekker koel, klokt ook prima over.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook wel enthousiast over deze nieuwe kaart. Ik had voor mezelf al een beetje bepaald dat de Radeon 5830 mijn nieuwe kaart zou moeten gaan worden, maar met deze GTX460 heb je voor ongeveer dezelfde prijs wel 15% meer prestaties. Het stroomverbruik is echter wel een stuk hoger dan een 5830 dus ik betwijfel of mijn 500 Watt het gaat trekken allemaal. :puh:

@ hierboven: Die upgrade maakt niets uit. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Als het even niet hoeft wil ik geen ATI kaarten meer.

Gewoon om het gedonder om de drivers updaten.

Ik heb nu in me flaptop een ati 5650 maar updaten is ECHT EEN RAMP!!!!!!!!

Nix werkt meer, dus ik ga wss windows er vannieuw op zetten. (Ook vanwege de dell oem troep)

Dus dan maar iets hoger verbruik maar voor mij wel 80% meer gemak.

Link to comment
Delen op andere websites

Als het even niet hoeft wil ik geen ATI kaarten meer.

Gewoon om het gedonder om de drivers updaten.

Ik heb nu in me flaptop een ati 5650 maar updaten is ECHT EEN RAMP!!!!!!!!

Nix werkt meer, dus ik ga wss windows er vannieuw op zetten. (Ook vanwege de dell oem troep)

Dus dan maar iets hoger verbruik maar voor mij wel 80% meer gemak.

:7 Ati is nochtans erg goed als je prijs/prestatie bekijkt hoor. En dat de drivers slecht zijn noem ik onzin, ik ben erg tevreden mat mijn HD4870 :*D

Link to comment
Delen op andere websites

ATI drivers zijn idd erg slecht.

Ik had de review gelezen op hardware.info en ik moet zeggen, ben onder de indruk, die kaart is zo niet nvidia. Het stroomverbruik is nog steeds iets hoger maar het scheelt enorm. Daarbij is hij ook sneller dan de dure 465 dus dat is ook positief. Als ik voor een mid range haartje zou gaan zou ik deze zeker overwegen, of het moet een HD5770 dan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Of de 8800GT, het is maar net hoe je het bekijkt. Dat was ook een dijk van een kaart (nog steeds een relatief goeie kaart op dit moment, maar doordat de chip grotere transistors heeft wel een beetje hongerig naar energie. Ik had de reviews van de GTX460 gelezen en ze klonken goed, de andere 4-serie kaarten kregen een shitload aan commentaar over zich heen.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD heeft overigens al een prijsverlaging aangekondigd voor de Radeon 5830. De adviesprijs daalt van 239 USD naar 199 USD. Als het in dit geval USD=euro zal zijn, koop je al een 5830 voor 160 euro! Krijg er honger van! :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

AMD heeft overigens al een prijsverlaging aangekondigd voor de Radeon 5830. De adviesprijs daalt van 239 USD naar 199 USD. Als het in dit geval USD=euro zal zijn, koop je al een 5830 voor 160 euro! Krijg er honger van! honger.gif

Maar de HD5830 was toch ongeveer even sterk als een HD5770 die nu iets van 100 euro is?

Link to comment
Delen op andere websites

AMD heeft overigens al een prijsverlaging aangekondigd voor de Radeon 5830. De adviesprijs daalt van 239 USD naar 199 USD. Als het in dit geval USD=euro zal zijn, koop je al een 5830 voor 160 euro! Krijg er honger van! honger.gif

Maar de HD5830 was toch ongeveer even sterk als een HD5770 die nu iets van 100 euro is?

De HD5830 vult het gat tussen de 5770 en de 5850 op. Hij is dus sterker dan de HD5770.

Link to comment
Delen op andere websites

Snap nog steeds niet waar het toch vanaf komt dat mensen zeggen dat de ATi drivers slecht zijn, ik heb 3 ATi kaarten gehad in het verleden en heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Werk bij een computerwinkel en ook daar nog nooit problemen met ATi drivers tegengekomen noch Nvidia drivers.

deze GTX460 is inderdaad een erg interessant kaartje, presteert gemiddeld 15% beter als de hd5830 voor ongeveer dezelfde prijs. Leuke upgrade voor mensen die een mid-end kaartje zoeken die zeker genoeg te bieden heeft.

Verder heeft deze kaart geen last van de hitte etc wat zijn grotere broertjes (470/480) wel hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Snap nog steeds niet waar het toch vanaf komt dat mensen zeggen dat de ATi drivers slecht zijn, ik heb 3 ATi kaarten gehad in het verleden en heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Werk bij een computerwinkel en ook daar nog nooit problemen met ATi drivers tegengekomen noch Nvidia drivers.

deze GTX460 is inderdaad een erg interessant kaartje, presteert gemiddeld 15% beter als de hd5830 voor ongeveer dezelfde prijs. Leuke upgrade voor mensen die een mid-end kaartje zoeken die zeker genoeg te bieden heeft.

Verder heeft deze kaart geen last van de hitte etc wat zijn grotere broertjes (470/480) wel hebben.

Kennis(nouja, iemand die ik op msn heb :puh:) van me heeft 2 480 in SLI, alleen hij heeft er al 1 afgehaald, omdat ze te warm werden.. Hij wacht nu tot er een waterkoelingblok is wat hij graag wou..

Bewerkt: door Fedmas
Link to comment
Delen op andere websites

Het is algemeen bekend dat de GTX480 videokaarten erg warm worden. Ze zuipen stroom en worden kokend heet. Daar tegenover staat dan wel dat je de beste Single GPU kaart ter wereld in je systeem hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...