Jump to content

Sprunkies netwerk

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Beste mensen,

Ik heb, al zeg ik het zelf, redelijk wat computerkennis. Echt klap ik totaal dicht als het om netwerken gaat. Laat ik nu juist daarmee een probleem hebben.

Ik zal eerst even de huidige situatie uitleggen. Er zijn hier in huis 6 computers die met het internet verbinding moeten kunnen maken. 3 daarvan zijn vaste PC's, 3 daarvan zijn laptops. Onze router is geen aftermarket. Hij is gemaakt door Davolink. Hij zat namelijk in een all-in-one PC wat wij een paar jaar terug bij Tele2 (wat toen nog Versatel heette) aangeschaft. Deze router regelt ook de telefoon een televisie in ons huis. 2 van de 3 PC's zijn aangesloten met een vaste kabel naar de router. Dit zijn de 2 kantoor PC's (kantoor aan huis). één PC, dat is die van mij, moet het doen met een draadloze verbinding. Dit is voor mij dubbel zo vervelend omdat A: Draadloos zowieso al niet erg rap is, en B: mijn wifi ontvanger brak is. Ik ben dus toe aan wat nieuws.

Het liefst wil ik ook een draadje naar mijn kamer trekken, zodat ik eindelijk kan genieten van full-speed internet, gaming en downloading. Echter, zitten op onze router maar 2 Gigabit uitgangen. Nu is mijn vraag dus, zijn hier toevallig (betaalbare) hubs voor te koop, zodat er meerdere kabels in de router kunnen. En zo ja, zal dat ook werken met onze router of moet daar weer speciale software voor op de router worden geïnstalleerd. Ik heb zelf ook al een beetje gezocht maar ik zelf kan er niets over vinden.

Alvast bedankt!

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Je kan toch gewoon een toestel zoals dit nemen.

Idd, dat is een switch en verhoogt je aansluitingen op je router. Is ook simpel aan te sluiten.

Geplaatst:

http://azerty.nl/11-905-1038/linksys-etherfast-10-100-8-por.html

Deze zou ik halen, Linksys is een van de besten in switches, routers en andere netwerk zooi. Dus daar zou ik voor gaan. D-Link is goed, maar de kwaliteit is in grotere waarden lager dan bij dingen als Linksys, Belkin of Netgear. Zelf hebben we op school switches van Netgear en werken ook erg goed, helaas zijn dat switches die wat duurder zijn.

Maar ik zou een switch halen van de drie grote merken, dat is bijna altijd de beste kwaliteit, je bent een klein beetje duurder uit wil je beter hebben. Kortom, deze is goed, maximale overdracht van 100Mbit/sec dus dat zit wel snor :bier:

Geplaatst:

Bedankt mannen! Ik ga vandaag ook even kijken in de stad bij o.a. MediaMarkt. Ik neem liever geen linksys want ik heb met 3 producten van hun slechte ervaringen. Dan ga ik liever voor Belkin of Sitecom.

Geplaatst:

nou ik heb hier met sitecom slechte ervaringen. Voor de laptops was er totaal geen draadloos netwerk op te stellen of hij was echt waardeloos instabiel, voor alles vliegt het internet er minstens 1 keer per dag uit zonder verklaarbare reden(nou ja, we zitten emt zijn 6en op 1 zo'n router dus dat zou het kunnen verklaren, maar toch :puh:), dus met dit te hebben gezegt kan je het beste voor belkin gaan denk ik zo :puh:

Geplaatst:

Ik heb geen problemen met Linksys zooi, alleen wordt je verkracht als je één stap van de installatie proces verkeerd doet. Daar vooral goed mee oppassen. Daarna wordt het een normaal draadloos internet netwerk met de gebruikelijke uitvallertjes en verlies in snelheid enz.

Geplaatst:

Misschien is het ook een optie om "netwerk via stopcontact" van Devolo te gebruiken? http://www.devolo.nl/consumer/dlan-stroomnetwerk.html?l=nl

In principe heb je dan volgens mij 3 dLan adapters nodig, waarvan 1 voor de router, 1 voor een kantoor pc en 1 voor je eigen pc. De snelste versie is 200 Mbit/s.

Voordeel: Makkelijk en snel te installeren, en erg veel optie's om uit te breiden.

Nadeel: De prijs. Bij de snelste versie betaal je voor 3 adapters toch al bijna 120 euro. (http://azerty.nl/0-1076-253748/devolo-dlan-200-av-mini-networ.html)

Verder, ik heb geen flauw idee of het in de praktijk goed werkt. Ikzelf ben van plan het binnenkort (deze of volgende week) aan te schaffen omdat ik ongeveer met hetzelfde probleem zit, misschien dat ik er daarna meer zinnigs over weet te zeggen :puh:

Geplaatst:

Een Ethernet HUB bleek niet mogelijk helaas, dus heb ik en vervangende Wireless ontvanger gekocht. Het is nu voor het eerst dat mijn netwerk indicator in de taakbalk meer dan 2 streepjes vertoont. Ik heb nu gewoon een vol signaal en deze adapter is super stabiel. Het internet is nog niet één keer uitgevallen. Het gaat om de Sitecom Wireless USB Adapter 300Mbps. Dit is al een hele verbetering t.o.v. mijn oude, half kapotte Linksys 54Mbps geval. De antenne hangt daarbij letterlijk aan een draadje. Geen wonder dat het internet veel weg viel. :puh:

Iedereen bedankt voor de hulp. Helaas is het meeste voor niet geweest, omdat het over kabel ging. Toch bedankt!

!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...