Jump to content

Nieuwe PC: Desktop voor € 600-700


proaz

Recommended Posts

Budget:rond de 600-700 euro

Doel: gta 4 spelen

Desktop of laptop: desktop

Merk pc of samengesteld: samengesteld

Benodigde randapparatuur: misschien een printer (ooit)

Besturingssysteem: windows 7 het liefst[edit] oeps ik laat hem instaleren door de vader van me kameraad dus geen OS erop als dat kan

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: ik heb zelf een dvd speler toetsenbord muis en monitor :puh:

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: nvidia en intel

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate:in elkaar laten zetten

Extra koeling (voor overklokken)?: ik weet nie hoe dat moet dus niet belangrijk

Bewerkt: door proaz
Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens aan: =1&product[253352]=1&product[252927]=1&product[198782]=1&product[59299]=1&product[226356]=1&product[88545]=1&product[7517]=1"]Klik

Een PC met een Intel Core i5 processor, 4 GB geheugen en een ATI Radeon HD5770 videokaart met 1 gig geheugen. De PC word door Azerty in elkaar gezet en leveren daarbij 1 jaar garantie. Deze PC trekt GTA IV op High.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens aan: =1&product[253352]=1&product[252927]=1&product[198782]=1&product[59299]=1&product[226356]=1&product[88545]=1&product[7517]=1"]Klik

Een PC met een Intel Core i5 processor, 4 GB geheugen en een ATI Radeon HD5770 videokaart met 1 gig geheugen. De PC word door Azerty in elkaar gezet en leveren daarbij 1 jaar garantie. Deze PC trekt GTA IV op High.

ty

HA ik zij tog dat di vid kaartjes gt4 aan konden

maar is er ijgenlijk gee nvidia kaart in die richting want ik heb eigenlijk liever een nvidia kaart zij ik er ook bij

Bewerkt: door proaz
Link to comment
Delen op andere websites

Je maakt geen onderscheid tussen echte videokaarten en laptop videokaarten. De videokaarten in laptops zijn namelijk een stuk zwakker dan de normale equivalent. Dat wil dus zeggen dat een Radeon Mobility 5670 nooit dezelfde prestaties levert als een Radeon 5670. De mobile versie gebruikt namelijk een sterk aangepaste chip met minder shader units e.d. Dit om het stroomverbruik en de warmteontwikkeling te beperken.

Een nVidia kaart heb ik geprobeerd, maar bleek niet haalbaar. nVidia heeft op dit moment geen concurerende kaart met een bedrag van rond de 150 euro die beter is dan de Redeon 5770. Voor 50 euro meer heb je echter wel een sterkere GTX460 kaart.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Je maakt geen onderscheid tussen echte videokaarten en laptop videokaarten. De videokaarten in laptops zijn namelijk een stuk zwakker dan de normale equivalent. Dat wil dus zeggen dat een Radeon Mobility 5670 nooit dezelfde prestaties levert als een Radeon 5670. De mobile versie gebruikt namelijk een sterk aangepaste chip met minder shader units e.d. Dit om het stroomverbruik en de warmteontwikkeling te beperken.

Een nVidia kaart heb ik geprobeerd, maar bleek niet haalbaar. nVidia heeft op dit moment geen concurerende kaart met een bedrag van rond de 150 euro die beter is dan de Redeon 5770. Voor 50 euro meer heb je echter wel een sterkere GTX460 kaart.

ok laat maar dan maar alsnog ty voor je moeite maa nu heb ik de hersens van een halfdode flieg maaruhhm is i5 niet beete harcorevoor aleen gta 4 :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, dat valt op zich wel redelijk mee. Erg veel andere opties zijn er overigens niet. Dan kom je uit bij Dual Core processoren en voor GTA IV kun je het beste een Quad Core processor nemen. Het andere alternatief is een AMD processor, maar je hebt aangegeven een Intel te willen dus heb ik daar rekening mee gehouden. Mocht je alsnog een AMD systeem willen overwegen, zal ik nog een systeem maken gebaseerd op een AMD processor.

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, dat valt op zich wel redelijk mee. Erg veel andere opties zijn er overigens niet. Dan kom je uit bij Dual Core processoren en voor GTA IV kun je het beste een Quad Core processor nemen. Het andere alternatief is een AMD processor, maar je hebt aangegeven een Intel te willen dus heb ik daar rekening mee gehouden. Mocht je alsnog een AMD systeem willen overwegen, zal ik nog een systeem maken gebaseerd op een AMD processor.

ik wil niet al je tijd verdoen/ontdankaar lijken/of een zeurdet zijn maar ik vind een i5 process zonde van mijn geld omdat ik er puur gta 4 op wil spelen en soms andere spellen in die klasse aangezien mijn vader het met een dual core ook kon dus misschien een iets goedkopere?

Link to comment
Delen op andere websites

Hier nog een aantal opties:

PC met Q9400, 4 GB, HD5770: 666,62 euro

PC met Q8400, 4 GB, HD5770: 618,84 euro

Of een AMD systeem:

PC met Ph II 955, 4 GB, HD5770: 656,06 euro

PC met Ph II 955, 4 GB, GTX460: 698,85 euro

De bovenste 2 Intel systemen zijn qua processor al niet heel nieuw meer. Wel voldoen die PC's om GTA IV op medium-high (bovenste) en medium (onderste) te spelen. De onderste 2 systemen zijn met een AMD processor. De onderste is vrijwel de beste van deze 4 vanwege de prefecte ballans tussen videokaart en processor. Met dat systeem kan je GTA IV op high-very high spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier nog een aantal opties:

PC met Q9400, 4 GB, HD5770: 666,62 euro

PC met Q8400, 4 GB, HD5770: 618,84 euro

Of een AMD systeem:

PC met Ph II 955, 4 GB, HD5770: 656,06 euro

PC met Ph II 955, 4 GB, GTX460: 698,85 euro

De bovenste 2 Intel systemen zijn qua processor al niet heel nieuw meer. Wel voldoen die PC's om GTA IV op medium-high (bovenste) en medium (onderste) te spelen. De onderste 2 systemen zijn met een AMD processor. De onderste is vrijwel de beste van deze 4 vanwege de prefecte ballans tussen videokaart en processor. Met dat systeem kan je GTA IV op high-very high spelen.

is dat onderste systeem ook beter dan d 1e optie met de i5 processor?

[edit] ahh ik dagt dat je er een nieuw vido kaart in had gedaan maar de prijs tussen de processoren verschilen niet egt of zit er nu wel ee niewe in

uhmm en bedankt ik ga dan voor de PC met Ph II 955, 4 GB, HD5770 scheelt mij nu weer wat geld en ik kan er later altijd nog een nieuwere in proppen dus uhmm van mij mag er een lockje op

Bewerkt: door proaz
Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect, maar ik volg je niet meer. Je geeft als budget 600 tot 700 euro op, ik stel een aantal systemen samen binnen die marge en vervolgens vind jij ze te duur. Wat is nu echt je maximale budget want nu stuur jij mij van het kastje naar de muur.

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect, maar ik volg je niet meer. Je geeft als budget 600 tot 700 euro op, ik stel een aantal systemen samen binnen die marge en vervolgens vind jij ze te duur. Wat is nu echt je maximale budget want nu stuur jij mij van het kastje naar de muur.

ik neem die 3e optie zie hierboven^^

en ik zij nie dat ze te duur waren

volgens sommigen heb ik het brein van een halfdode flieg :puh:

Bewerkt: door proaz
Link to comment
Delen op andere websites

Als je vlieg met een f schrijft, kom je inderdaad niet erg intelligent over. :N

De derde PC is een erg mooie. Moderator Flitskikker heeft eenzelfde configuratie en hij speelt GTA IV erg goed op zijn PC. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...