Jump to content

Laptop voor zusje


BoerBanaan

Recommended Posts

Budget: Max. 500 euro

Doel: Msn, internet en schoolgebruik

Desktop of laptop: Laptop

Merk pc of samengesteld: Nvt.

Benodigde randapparatuur: /

Besturingssysteem: Voorkeur gaat naar W7

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Ik heb niet echt een voorkeur, maar ze heeft het liefst geen acer laptop

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Nvt.

Extra koeling (voor overklokken)?: /

Extra: Het liefst niet de volle 500 euro omdat de eisen niet zo hoog zijn denk ik :puh:

Bewerkt: door BoerBanaan
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, als de laptop alleen voor Msn, internet en schoolgebruik (ik neem aan office?) is, denk ik dat zowel alles boven de pentium 4 zal moeten voldoen.

Een kennis van mij heeft ondanks een 2de hands laptopie gekocht van marktplaats voor €70,- voor zijn zoon.

Pentium 4 3GHz en 1024GB ram.

De reden dat het zo goedkoop was is omdat een aantal toetsen van het toetsenbord verbrand waren door sigaretten. Ik had hem een nieuw toetsenbordje voor €20,- aanbevolen.

En zo heb je een laptop die voordoet aan BoerBanaan's doel voor maar €90,- (2de hands ok, maar als je hem afhaalt en goed test en beoordeeld, kan er niet veel mis zijn)

Maar ook nieuw kun je voor minder dan €500,- iets hebben dat voldoet aan het doel.

Bewerkt: door Albert03
Link to comment
Delen op andere websites

Hoe groot moet die zijn?

Paar laptops:

15 Inchers:

Compaq (goedkoopste 15 inch niet Acer): Klik Processor: Middelmatig tot redelijk | Videokaart: Slecht, geïntegreerd | Gaming: No-go (Of SA lukt weet ik niet)

PB (goedkoopste 15 inch PB): Klik Processor: Redelijk, Dual Core | Videokaart: Redelijk, geïntegreerd, kan HD weergeven | Gaming: No-go (dan praat ik over de spellen met graphics als in IV, SA lukt wel)

17 Inchers:

Ik had uit mijn kleine keuze 17 inchers niet veel goed 17 inchers gevonden eigenlijk, allemaal Celerons, al voldoen die ook wel. Klik Al vind ik al meteen een goede 16 incher.

Lenevo (goedkoopste 15 inch Lenevo, ik ken het merk ook niet.): Klik Processor: Redelijk, Dual Core | Videokaart: Redelijk, geïntegreerd, kan HD weergeven | Gaming: No-go (dan praat ik over de spellen met graphics als in IV, SA lukt wel)

Link to comment
Delen op andere websites

Wat doen jullie moeilijk zeg. Ga naar de MediaMarkt en koop de eerste de beste netbook die je ziet. Die dingen zijn speciaal gemaakt voor Internet en MSN en kosten rond de 200 tot 400 euro. Ik bezit zelf deze van Asus. Internet, MSN en Word lopen allemaal erg soepel. Als je iets krachtigers wilt kun je ook eens kijken bij de 15 inch laptops. Voor 400 of 500 euro heb je dan een wat completere notebook die ook wat sneller is.

@ Hierboven: een Intel 4500 kaart kan GEEN San Andreas draaien, iets wat jij wel suggereert.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

@Sprunk: Dat heb je mooi mis, ik loop dat spel soepel op medium met 30+ FPS op mijn 4500 laptop. :)

On fucking mogelijk.

Ik heb een probbok met een HD4500 nou met alles low en ook de res op 800x600 nog maar net zonder lag. Dus GTA IV word het zeker niet.

Link to comment
Delen op andere websites

@Sprunk: Dat heb je mooi mis, ik loop dat spel soepel op medium met 30+ FPS op mijn 4500 laptop. :)

On fucking mogelijk.

Ik heb een probbok met een HD4500 nou met alles low en ook de res op 800x600 nog maar net zonder lag. Dus GTA IV word het zeker niet.

SA? SA moet het soepel doen op een HD 4500. Zeker weten..

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn 6600GT of 7300LE hadden beiden al last om GTA SA op degelijke resolutie te spelen. Ik zie dus niet in hoe een chip als de 4500 dat kan trekken.

Edit: wat Galiorix zegt dus. :puh:

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn 6600GT of 7300LE hadden beiden al last om GTA SA op degelijke resolutie te spelen. Ik zie dus niet in hoe een chip als de 4500 dat kan trekken.

Een 6600GT moet GTA SA makkelijk aan kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn 6600GT of 7300LE hadden beiden al last om GTA SA op degelijke resolutie te spelen. Ik zie dus niet in hoe een chip als de 4500 dat kan trekken.

Een 6600GT moet GTA SA makkelijk aan kunnen.

Het ging nog wel op 1240*1024, maar vanaf dat je de anti-alias aanzette was het onspeelbaar. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...