Jump to content

Nieuwe Videokaart kan ik veel verschil merken?


PorZ19

Recommended Posts

Ik sta op het punt om een nieuwe videokaart te kopen. Er zit nu een Nvidea 8600 GT (256mb) en er komt in een ATI 5770 HD (1 GB). De rest van me spec's zijn.

Intel Q6600 2,4 GHz Qaudcore.

3 GB Ram Geheugenen.

Windows Vista.

Daarnaast komt er ook een nieuwe voeding in. Van 400W naar 500w (coolermaster). Ik speel wel eens gta iv maar op low, en nog niet snel ook, slecht beeld enz. (grafics laden soms laat of helemaal niet) Zou ik nu een beetje vloeiend op meduim kunnen spelen met de nieuwe videokaart of moet dan ook nog een sterke Qaudcore in?.

(ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik een bericht met spaties plaats, krijg ik het zo als hierboven :S? niet te lezen dus, daarnaast kan ik nergens op kliken in het bericht menu)

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd en opmaak gefixed.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

(ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik een bericht met spaties plaats, krijg ik het zo als hierboven :S? niet te lezen dus, daarnaast kan ik nergens op kliken in het bericht menu)

weet je skr dat je pc niet gewoon gaar is :puh:

ohwja en die hd 5570 staat boven de aangeraden video kaart voor gta 4 dus moet lukke

Bewerkt: door proaz
Link to comment
Delen op andere websites

(ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik een bericht met spaties plaats, krijg ik het zo als hierboven :S? niet te lezen dus, daarnaast kan ik nergens op kliken in het bericht menu)

weet je skr dat je pc niet gewoon gaar is :puh:

ohwja en die hd 5570 staat boven de aangeraden video kaart voor gta 4 dus moet lukke

waar heb jij het nou weer over?       zou wel aan me internet liggen, met me pc is niks loos :) trouwens het is de 5770 niet de 5570, voor mensen die liever een nvidea zien, een vergelijkbare kaart van hun kost me al gauw 50 euro meer, en met de voeding die ik moet hebben, wordt me dat te veel geld (nu bij elkaar 230 euro) met nvidea (280 of meer) en zoveel kan en mag ik niet uitgeven

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

(ik weet niet wat er aan de hand is maar als ik een bericht met spaties plaats, krijg ik het zo als hierboven :S? niet te lezen dus, daarnaast kan ik nergens op kliken in het bericht menu)

weet je skr dat je pc niet gewoon gaar is :puh:

ohwja en die hd 5570 staat boven de aangeraden video kaart voor gta 4 dus moet lukke

waar heb jij het nou weer over?       zou wel aan me internet liggen, met me pc is niks loos :) trouwens het is de 5770 niet de 5570, voor mensen die liever een nvidea zien, een vergelijkbare kaart van hun kost me al gauw 50 euro meer, en met de voeding die ik moet hebben, wordt me dat te veel geld (nu bij elkaar 230 euro) met nvidea (280 of meer) en zoveel kan en mag ik niet uitgeven

srry mij fout maar moet wel lukken anders kijk je ff hier voor systeemeisen http://nl.wikigta.org/wiki/Systeemeisen_%28GTA_IV%29

Link to comment
Delen op andere websites

Medium, misschien zelfs wat op high, zal wel lukken. Veel hoger zal je het niet krijgen omdat je processor dan te langzaam word. Het is een welliswaar een Quad Core, maar wel een met een lage kloksnelheid.

Link to comment
Delen op andere websites

@proaz; aub houd op met die 'hulp', je snapt er zelf niks van dus snap ik niet waarom jij helpt...

maar ff OT; met die kaart zou je nu wel goed kunnen spelen, medium is zeker mogelijk en mss met geluk een paar settings op high

Link to comment
Delen op andere websites

Medium, misschien zelfs wat op high, zal wel lukken. Veel hoger zal je het niet krijgen omdat je processor dan te langzaam word. Het is een welliswaar een Quad Core, maar wel een met een lage kloksnelheid.

Dat ik geen high zou halen wist ik wel, het is dan wel een qaudcore maar zeker niet de snelste, ik ga hem morgen halen En dan even kijken wat er gebeurd.Maar wel een hele verbetering ten opzichte van mijn 8600 GT. tevens wat zou ongeveer mijn FPS op Medium zijn?                                                                                                                 @proaz dat van die systeemeisen weet ik al, ik speel al bijna 2 jaar GTA IV. trouwens zou ik mijn nvidea drivers er al af halen voor dat ik mijn ATI er in zet?

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een soortgelijk systeem, namelijk een Q6600 en een GTX 260. Ik haal nu op medium ongeveer 40-45FPS en op High 30 FPS. Als ik mn Q6600 op 3Ghz zet en mn GTX260 op 655/1175 ipv 2,4Ghz en 576/1000 haal ik met high zo'n 35-40FPS. en met Medium 50-55FPS. Dit allemaal op een resolutie van 1280x1024.

Link to comment
Delen op andere websites

Of gewoon Windows opnieuw installeren, kan ook.

Dat is wel een erg drastische maatregel die nergens voor nodig is. Het beste en het snelste is om het als volgt te doen:

- Verwijder eerst je nVidia drivers.

- Download en draai daarna Driver Sweeper

- Installeer je ATI drivers

Klaar. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo werkt je PC zonder GPU drivers?

Werkt met een default VGA driver. De drivers van een merk zijn om verdere dingen, zoals 3D acceleratie, 2D acceleratie en al die andere zooi mogelijk te maken, maar gewoon werken lukt altijd.

PorZ19:

Denk er eens over na om een 64-bit OS te nemen, je CPU over te klokken en 1GB RAM erbij te doen. :)

[Lang verhaal kort: Met een 32-bit OS kun je in totaal maar 3.2GB gebruiken, 3GB RAM+ 1GB VRAM = 4GB RAM totaal, dus 800MB wordt niet aangesproken (van je alleen RAM denk ik)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo werkt je PC zonder GPU drivers?

Werkt met een default VGA driver. De drivers van een merk zijn om verdere dingen, zoals 3D acceleratie, 2D acceleratie en al die andere zooi mogelijk te maken, maar gewoon werken lukt altijd.

PorZ19:

Denk er eens over na om een 64-bit OS te nemen, je CPU over te klokken en 1GB RAM erbij te doen. :)

[Lang verhaal kort: Met een 32-bit OS kun je in totaal maar 3.2GB gebruiken, 3GB RAM+ 1GB VRAM = 4GB RAM totaal, dus 800MB wordt niet aangesproken (van je alleen RAM denk ik)

opzich goed idee, maar zoveel geld daarvoor heb ik op het ogenblik niet en zo slim met pc's ben ik niet , ik heb de videokaart in bezit en is echt super, zeker voor zijn prijs (170 euro) tot nu toe zeer tevreden

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

@ikt, jij stelt voor om nog zo'n 130 euro uit te geven aan zijn pc, terwijl hij al aangegeven had dat hij niet meer uit wou geven dan wat hij al had?

Ik vind het gewoon jammer dat hij maar 50% tot 70% van zijn nieuwe aankoop merkt. Trouwens, dan kan die een route uitstippelen voor wat die nog moet upgraden om een langdurig meegaande computer te krijgen. :( Niets is zo erg als een ongebalanceerde PC, dan kun je net zo goed van je geld vliegtuigjes vouwen en verbranden. Ik krijg het gewoon rood voor mijn ogen als ik iemand zie upgraden naar een GTX480 met een Core 2 Duo met 6GB RAM werkend op een 32-bit Windows XP.

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...