Jump to content

Nieuwe Videokaart kan ik veel verschil merken?


PorZ19

Recommended Posts

Alsof met een Gigabyte extra ram zijn PC opeens wel gebalanceerd word, en niet blijft steken op 50 tot 70%. Dat is echt onzin. Die extra gigabyte gaat hij niet veel van merken. Zeker niet bij games.

Link to comment
Delen op andere websites

Alsof met een Gigabyte extra ram zijn PC opeens wel gebalanceerd word, en niet blijft steken op 50 tot 70%. Dat is echt onzin. Die extra gigabyte gaat hij niet veel van merken. Zeker niet bij games.

Uhm

Single channel -> Dual channel

3GB bruikbaar totale RAM -> oneindig bruikbaar RAM

Het lijkt niet veel, maar is wel :V

Link to comment
Delen op andere websites

Overklokken is opzich niet zo'n slecht idee, al moet je wel weten wat je doet, plus dat het de levensduur van je processor verminderd, plus dat je garantie vervalt. En 3GB RAM is genoeg voor gaming al draaien ze dan dus niet in een Dual Channel waardoor die 3GB niet veel sneller/beter is dan 2GB, al kan je met 2GB volgensmij ook wel op High spelen.

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik vragen hoe mensen hier zeker weten dat er hier niet in Triple Channel gedraait wordt? Overigens heb je bij een 64bits OS geen oneindig bruikbaar aantal RAM, ten eerste wordt het gelimiteerd door de Ram latjes die nu beschikbaar zijn, en ten tweede laat 64-bits maar 128GB aan RAM toe (correct me if I'm wrong)

Link to comment
Delen op andere websites

Triple Channel geheugen is alleen beschikbaar voor LGA1366 processoren. Deze Q6600 heeft een LGA775 voetje wat inhoud dat er DDR2 geheugen gebruikt word in Dual Channel. Althans, als de TSV 2x1 GB + 2x 512 MB gebruikt. In elke andere vorm draait het geheugen op Single Channel wat iets (lees: een paar procent) trager is.

Link to comment
Delen op andere websites

Triple Channel geheugen is alleen beschikbaar voor LGA1366 processoren. Deze Q6600 heeft een LGA775 voetje wat inhoud dat er DDR2 geheugen gebruikt word in Dual Channel. Althans, als de TSV 2x1 GB + 2x 512 MB gebruikt. In elke andere vorm draait het geheugen op Single Channel wat iets (lees: een paar procent) trager is.

ik heb daul-channel, ik heb 2x 1 gb en 2x 512 mb, zoals hierboven beschreven

Bewerkt: door PorZ19
Link to comment
Delen op andere websites

Dan zou ik het gewoon zo laten. Anders moet je direct 2 GB geheugen kopen om zo 2x2x1 te krijgen. En je moet dan een Windows X64 kopen, dus dat tikt dan aardig aan.

dat is zo, en om weer zoveel uit te geven heb ik even geen zin in

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...