MegaPilot Geplaatst: 17 juli 2010 Rapport Geplaatst: 17 juli 2010 Hey hoi hai, kent er iemand een programma om de zwarte banden van een video eraf te knippen? Je weetwel, die banden vanboven en vanonder of links en rechts. Mvg, MP Reageren
Dieko Geplaatst: 17 juli 2010 Rapport Geplaatst: 17 juli 2010 Hey hoi hai, kent er iemand een programma om de zwarte banden van een video eraf te knippen? Je weetwel, die banden vanboven en vanonder of links en rechts. Mvg, MP Ik snap het niet. VHS banden knippen? Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 17 juli 2010 Rapport Geplaatst: 17 juli 2010 Nee, hij doelt op de zwarte balken die je krijgt als een film die voor breedbeeld bedoeld is afspeelt op een normaal scherm, ik moest ook 2 keer lezen. Maar volgens mij kan dat niet zonder de zooi uit te rekken. Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 juli 2010 Rapport Geplaatst: 17 juli 2010 Ik neem aan dat je dit bedoelt dat je zulke zwarte banden weghaalt: Dat kan wel, maar dan krijg je dit: Niet echt mooi dus. Overigens kan dit alleen met goede videobewerkingsoftware. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2010 Dammit. Toch bedankt jongens. Reageren
ikt Geplaatst: 17 juli 2010 Rapport Geplaatst: 17 juli 2010 Meneer! Meneer! Kies mij! Ik weet de oplossing! Nee, niet Joop, mij! Oké, eerst download je MediaCoder Daarna open je het, voordat je installeert. Dan sleep je je film in het grote witte vak. Hij laadt effe, dus wachten! Onderaan zie je tabs, kies 'picture'. Je ziet een paar opties, bij Crop staat Disabled, verander dat in Manual. Klik daarna rechts daarvan op Cropper. Nu kun je met je muis een gebied kiezen dat je wilt hebben, de rest die daar buiten valt, gaat weg. Als je klaar bent, moet je even kijken of alles nog op origineel staat. (Eerst dus even data checken, dan op hetzelfde zetten als wat in de datainfo, of op Original als dat beschikbaar is). Bovenaan zie je een paar icoontjes, ergens aan de linkse kant is een knop met 'START'. Dat klikken, dan gaat hij converteren/knippen. Na wat tijd (ligt eraan hoe lang de film is, en hoe snel je computer is) is die klaar. Hopelijk snap je mijn gebrabbel, als dat niet het geval is, vragen maar! (In dit topic, niet over PM ) Reageren
MegaPilot Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2010 (bewerkt) Ik zie echt nergens 'Data' staan hoor? En wat bedoel je met origineel? Ik weet niet welke cijfers er zullen staan, maar ik denk niet dat ik ga weten wat origineel is in dit geval. Bewerkt: 22 juli 2010 door MegaPilot Reageren
ikt Geplaatst: 22 juli 2010 Rapport Geplaatst: 22 juli 2010 Met data bedoel ik de bestandsinfo: Codecs, resolutie, framerate. Schnappie? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 22 juli 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 juli 2010 Dat verklaart waarom ie van een AVI een MP4 maakte..xD Bedankt Ikt, het werkt! Ohja, ik doe dit niet om m'n filmcollectie te zuiveren van zwarte banden, ik download goede stuff. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.