Jump to content

Nieuw scherm, maar welke resolutie?


Sprunk

Recommended Posts

Ik ben van plan binnenkort een nieuw scherm te gaan kopen, omdat ik klaar ben voor de overstap naar breedbeeld. Ik ben alleen aan het twijfelen over de resolutie.

Ik zit namelijk opgescheept met een 512MB videokaart. Die heb ik ooit bewust gekocht omdat ik nu op een relatief kleine resolutie draai (1280x1024). Echter, wil ik nu een nieuw scherm met als gevolg dus een andere (breedbeeld) resolutie. Wat is nu het verstandigst wat ik kan doen. Full HD zit er sowiezo al niet in, maar ik twijfel tussen 1650x1050 en 1440x900. Ik wil namelijk ook zo min mogelijk inleveren in game performance. Ik game altijd op native resolutie en wil daarbij zoveel mogelijk extra's inschakelen. Is mijn GTS250, die voorlopig nog even mee moet, sterk genoeg voor GTA IV op 1650x1050 op high, wat nu wel lukt. En hoe zit het met andere games, is 512MB voldoende voor 1650x1050 of kan ik beter voor 1440x900 gaan, wat ik in principe ook aanvaardbaar vind. 1366x786 vind ik echter wel nét een tikkie te klein.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    15

  • Limbolander

    6

  • Hayte

    3

  • Kryziek

    2

Hmm, als ik dat zo zie, dan moet het dus geen probleem zijn. Eigenlijk had ik zelf ook wel kunnen bedenken een test op te zoeken. Mijn processor is een AMD X3 720BE met een OC naar 3.4 Ghz. Geen top processor met baanbrekende records, maar voldoende voor alle games hedendaags vanwege de relatief hoge kloksnelheid, wat bij games vaak nog doorslaggevend is.

Ik heb besloten dan toch voor 1680x1050 te gaan. Mooie resolutie naar mijn mening. Full HD vind ik wel wat groot, en blijft riskant met slechts 512MB.

Link to comment
Delen op andere websites

Je lever met 1440x900 niks in qua performance, immers:

1280x1024=1310720 pixels.

1440x900=1296000 pixels.

1650x1050=1732500 pixels.

De laatste resolutie is ruim 30 procent meer pixels, geen optie. De 2e resolutie is 2 procent pixels minder en dat zou dus helemaal geen probleem moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Wow dat je 1280x1024 al klein vind

Ikheb een scherm van medion ook 1280x1024

Die is groot genoeg

En dit draagt bij?

Maar Sprunk, voor hoeveel inch ga je?

Als je voor een 1650 x 1050 gaat zou ik opteren voor een 22" scherm.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor geen van beide gaan. Van Hanns G. heb ik nooit gehoord, en de Iiyama lijkt wel op een experimentele resolutie te lopen, die ik nog nooit heb gezien als optie voor spellen (of dat ik me kan herinneren, iig). Als ik niet op een slow-ass pc zou zitten welke elke vijf minuten uit valt zou ik wel wat zoeken voor je.

Ik moet overigens ook zeggen dat ik, met een 9800GT en een 1920*1200 scherm, nog niet last heb gehad van een spel welke ik niet kon spelen, door mijn grafische kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Goed dat je het zegt, nVidia bied helemaal geen ondersteuning voor die resolutie.

Die Hanns.G is volgens mij best een redelijk scherm. Hardware.info testte hem al eens en hij presteerde rond het gemiddelde.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beter nu gewoon voor een goede 1920/1080 monitor nemen, en als je later dan nog je videokaart upgrade dan support je monitor al de hoogste resolutie. Dus kun je nu Dan beter maar wat meer uitgeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...