Jump to content

Nieuw scherm, maar welke resolutie?


Sprunk

Recommended Posts

Waarom geef je niet 50 euro extra uit aan een echt goed scherm? En heb je mijn post wel gelezen mbt. het aantal pixels?

Hmm, ik heb mijn budget verhoogt naar 175 i.p.v. 150. In deze prijsrange komen inderdaad wat betere en mooiere schermen.

Ik heb nu deze op het oog: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGhkaZiVmJnKaMg/viewproductspecs/Philips_220CW9FB/

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sprunk

    15

  • Limbolander

    6

  • Hayte

    3

  • Kryziek

    2

de Samsung P2370 23" is een erg mooi scherm voor rond jou bedrag http://tweakers.net/...ster-p2370.html overwegen waard imo, heeft ook 1920x1080 resolutie wat met films e.d toch wat fijner is als 1680x1050

Dat probleem heb ik niet, want ik kijk nooit Full HD films en een PAL film word er alleen maar lelijker op.

Ik zal het in mijn achterhoofd laten bezinken...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is nu het punt, mijn scherm staat ongeveer 30cm voor mij. Hij kan niet verder naar achter want dan valt hij uit het raam. bloos.gif

Nu weet ik wel dat er ook kleinere schermen met Full HD bestaan, maar dan krijg je weer van die priegel pixels waardoor ik nog dichter bij mijn scherm ga plakken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik doelde ook op iets als op de bank/bed zitten ipv voor je bureau zitten een film te kijken :puh:

Ik heb geen bank in mijn kamer. :puh:

Flims kijk ik altijd op de TV beneden. Niet dat dat nou zo'n geweldige beeldbuis is... Maarja, ik dwaal weer eens af...

Link to comment
Delen op andere websites

Weet wel dat het overzichtelijker is met een Full HD monitor. Ik stap nu af van 1920*1200 naar 1280*1024 (vanwege een kapot backlight), en dat is echt een groot verschil. Eerst kon ik FF, muziek speler, MSN en wat schermen allemaal naast elkaar openen, en nu lukt dat totaal niet. Ik zou naar de toekomst kijken, en gaan voor een Full HD scherm, en sommige spellen op een wat lagere res doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk is het overzichtelijker. Dat neem ik gelijk van je aan. Je moet echter niet vergeten dat ik mijn hele leven al vast zit aan 1280x1024 en ik altijd gewend ben mijn programma's te maximaliseren. 1680x1050 is voor mij al een sprong in het diepe. Bovendien wil ik gewoon geen risico lopen met mijn 512MB kaart. Dat is toch aan de krappe kant, zeker met games. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik heel sterk nadenk over een GTX460 kaart... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk is het overzichtelijker. Dat neem ik gelijk van je aan. Je moet echter niet vergeten dat ik mijn hele leven al vast zit aan 1280x1024 en ik altijd gewend ben mijn programma's te maximaliseren. 1680x1050 is voor mij al een sprong in het diepe. Bovendien wil ik gewoon geen risico lopen met mijn 512MB kaart. Dat is toch aan de krappe kant, zeker met games. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik heel sterk nadenk over een GTX460 kaart... :puh:

ik speelde ook alles met me hd4770 met 512mb, geheugen van videokaarten is nogaltijd aardig overrated, valt allemaal behoorlijk mee en het zelfs in deze tijd kan voor de meeste games het geheugen van de videokaart nog verwaarloosd worden, kijk voor de grap de marginale verschillen tussen de 768/1gb versie van de gtx460.

En ja de gtx460 is inderdaad echt de bangforbuck kaart op het moment, soms verslaat die de hd5850 zelfs :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook van 1280*1024 naar 1920*1200 gesprongen hoor. En dat is echt een geweldig verschil. Ook heb ik, met een kaart die slechter is dan die van jou, totaal geen last van spellen die niet op mijn pc werken door een te zwakke videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

ik ben van 1100x800 nog wat naar 3600x1080 gegaan ( dualscreen ) je went er allemaal wel aan :)

1152x864? :puh:

Wees in dat geval maar blij dat het geen 1024x768 was.

die resolutie ja :puh:, heb ook nog lange tijd op 1024x768 gewerkt ivm CRT 100 hertz voor cs 1.6 :puh:

Ga mijn P2370 btw verkopen na de zomervakantie om een 120hz monitor te halen (2233rz samsung) dus als je geinteresseerd bent :puh: op te halen in Venlo ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb inmiddels een nieuw scherm. Het is een Asus VW225N 22" met 1680x1050 pixels. Een mooi en strak scherm, iets wat mij wel aanstaat. Ik vind het beter dan al die kromme bogen en glanzende kasten:

asus.vw225n.jpg

Het scherm was "out of the box" een beetje raar afgesteld, misschien dat die Taiwanezen daar van houden, maar ik niet. Ik heb dus even het artikel "Monitor Kalibreren" van hardware.info erbij gepakt en nu heb ik schitterend beeld. Stukken beter dan mijn oude 5:4 Acer. Na jaren trouwe dienst op mijn bureau heeft dat scherm inmiddels een nieuw onderkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...