Jump to content

Tekenbord voor PC?


MidnightMayhem

Recommended Posts

Beste,

Ik ben al jaren geïntrigeerd door animaties, bewegende beelden van tekeningen dus. Ik heb ook al zo'n boekje gemaakt dat je zo snel moet bladeren zodat het lijkt te bewegen.

Maar ik zie overal mensen die zo'n tekenbord voor op de computer hebben. Dat je figuurtjes kan tekenen en die dan op je scherm verschijnen.

Wat is dat? Want de naam weet ik eigelijk niet :7

Hoeveel kost het?

Welke software heb je ervoor nodig? Want het lijkt me niet dat je zomaar in Paint kunt gaan tekenen met zo'n 'tekenbord'

Alvast bedankt ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je bedoelt een tekentablet? Dat is volgens mij net zoiets als de muis van een laptop (zo'n touch vakje) die je muis bestuurd, maar dan groter. Die kan je in de grotere elektronica/computerzaken wel halen denk ik, dan zal er eventueel wel software bij zitten als dat nodig is.

Er is zelfs een site voor: http://www.tekentablets.nl/

Link to comment
Delen op andere websites

Het hoeft niet professioneel te zijn. Ik wil geen 3D-tekeningen of super-realistische tekeningen maken. Simpele animaties zoals EddWorld.

Als ik jouw was zou ik kijken om in de Educatieve Store van Wacom te kijken :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Het hoeft niet professioneel te zijn. Ik wil geen 3D-tekeningen of super-realistische tekeningen maken. Simpele animaties zoals EddWorld.

Als ik jouw was zou ik kijken om in de Educatieve Store van Wacom te kijken :puh:

Wacom is een erg goed merk en zou ik zeker aan iedereen aan raden. Het is misschien wat duurder dat het gemiddelde Trust teketablet, maar het is het meer dan waard. Die goedkope trust tekentablets registreren niet altijd wat je tekent of houden midden in je lijn ineens op. Ook hebben ze dikke vertraging. Goedkope tekentablets hoeven niet slecht te zijn, maar de hele goedkope zijn dat meestal wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb vandaag een kleine Trust-tekentablet gekocht, voor €40. Hij werkt prima, ze registreren elke beweging en de lijn loopt gewoon door.

Enkel nog wat oefenen bij tekenen :7

Link to comment
Delen op andere websites

Never trust a Trust. Maar als hij goed werkt moet het geen probleem zijn.

Hoe werkt zo'n ding nou? Moet je erop tekenen en volgt dat ding je muis, of zie je op het tablet zelf het beeld en kun je er op tekenen? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Never trust a Trust. Maar als hij goed werkt moet het geen probleem zijn.

Hoe werkt zo'n ding nou? Moet je erop tekenen en volgt dat ding je muis,

Ja.

of zie je op het tablet zelf het beeld en kun je er op tekenen? :)

Die zijn er ook. Maar die zijn enorm duur.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Never trust a Trust. Maar als hij goed werkt moet het geen probleem zijn.

Hoe werkt zo'n ding nou? Moet je erop tekenen en volgt dat ding je muis, of zie je op het tablet zelf het beeld en kun je er op tekenen? :)

Ik had al een Trust-muis, een Trust PSP-oplader.. Werkte allemaal goed. De laatste is helaas kapot, omdat ik van woede hem tegen de muur had gegooid met m'n oude psp erin :-(

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...